کشتی آزاد قهرمان جهان 2023؛ برادران اسرائیلی و خطری که کشتی ایران را تهدید می‌کند!

حضور 5 کشتی گیر اسرائیلی در لیست اولیه مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان ممکن است تاثیر منفی روی عملکرد کشتی گیران ایرانی داشته باشد.
کدخبر (225901) | 11 شهریور 1402 | ساعت 21:08
0 628
کشتی آزاد قهرمان جهان 2023؛ برادران اسرائیلی و خطری که کشتی ایران را تهدید می‌کند!
حضور 5 کشتی گیر اسرائیلی در لیست اولیه مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان ممکن است تاثیر منفی روی عملکرد کشتی گیران ایرانی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، شمارش معکوس برای شروع مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان در سال 2023، آغاز شده است و کشتی گیران کشورهای مختلف خود را برای حضور در این رقابت مهم آماده می‌کنند. سید بندی نهایی هر وزن از سوی اتحادیه جهانی کشتی اعلام و حالا تقریبا مسیر نفرات اصلی برای راهیابی به دیدارهای نهایی مشخص شده است. این رویداد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه نفرات اول تا سوم وزن‌های المپیکی، به طور مستقیم جواز حضور در المپیک 2024 پاریس را بدست می‌آورند و به همین دلیل کشورهای شرکت کننده تقریبا با تمام قوا وارد این مسابقات خواهند شد. نفرات اعزامی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان به مسابقات کشتی قهرمان جهان بلگراد هم از سوی کادر فنی مشخص شده‌اند و این روزها در کمپ‌های تمرینی آخرین مراحل آماده‌سازی خود را سپری می‌کنند. در این میان قطعا بزرگترین غایب تیم ملی کشتی آزاد ایران، کامران قاسمپور است که طی دوره گذشته مسابقات جهانی، دو مدال طلا را بدست آورد و حالا جایگزین او یعنی آذرپیرا که در رنکینگ جهانی حضور ندارد، وظیفه سنگینی بر عهده دارد.

تیم ملی کشتی ایران و خطر کشتی گیران اسرائیلی

در حالی‌که این روزها همه در حال آنالیز رقبای ملی‌پوشان کشتی هستند، به نظر می‌رسد ما یک رقیب جدی‌تری بیرون از زمین کشتی داریم که می‌‍‌تواند مانند ادوار گذشته در مسیر موفقیت تیمی ما اختلال ایجاد کند. حتما به یاد دارید که سال گذشته امیر محمد یزدانی پیش از آنکه مسیر خود را به سوی قهرمانی آغاز کند، با قرعه حریف اسرائیلی مواجه شد و برای عدم رویارویی با این حریف، اعلام شد که او به سر وزن نرسیده و نمی‌تواند در وزن کشی حضور داشته باشد. با همین ترفند خطر محرومیت رفع شد اما این مساله در هر دوره از مسابقات وجود خواهد شد چرا که در حال حاضر در تیم ملی کشتی آزاد اسرائیل برادرانی حضور دارند که در کشور آمریکا تمرینات خود را انجام می‌دهند و اصالتا دو رگه هستند. دومین اتفاق مشابه و تلخ، اخیرا و در مسابقات رنکینگ دار مجارستان رخ داد. جایی که امیر علی آذر پیرا در وزن 92 کیلوگرم بعد از سه پیروزی متوالی مقابل داوید والنسیا از آمریکا (نماینده 92 کیلوگرم آمریکا)، میریانی مایسورادزه از گرجستان (نفر سوم وزن 92 کیلوگرم سال مسابقات جهانی 2022) و دنیس ساهالیوک از اوکراین به پیروزی رسید و در نیمه نهایی مقابل متیو فاینسیلور روی تشک نرفت و در ادامه نیز در دیدار رده بندی حاضر نشد. زاهید والنسیا در فینال این مسابقات به سادگی پیروز شد و علی رغم شکست مقابل آذرپیرا، قهرمان این رقابت‌ها لقب گرفت.

سه برادر و دو کشتی گیر دیگری که می‌توانند دردسرساز شوند

برادران اسرائیلی فاین سیلور اگرچه نام و نشانی در کشتی ندارند اما برای ورزشکاران ما می‌توانند به حریفی دست و پا گیر تبدیل شوند، سال گذشته جاشوا فاین سیلور رقیب امیر محمد یزدانی شد و بدون هیچ رقابتی یکی از امیدهای اصلی تیم ما را از دور کنار زد. او سه برادر دیگر هم دارد که آنها هم در کشتی فعالیت دارند و احتمالا شاخص‌ترین آنها میشل فاین سیلور است که توانسته در سال 2021 مدال برنز قهرمانی اروپا را کسب کند. این براداران که در کلرادو آمریکا کشتی خود را دنبال می‌کنند، با توجه به اینکه شانسی برای حضور در تیم ملی آمریکا ندارد، به عنوان نماینده اسرائیل راهی مسابقات مختلف می‌شوند. در مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2023، سه برادر فاین سیلور به نام‌های جاشوا، میشل و متیو در اوزان 65، 74 و 86 در مسابقات حضور خواهند داشت و امیدوارم در مسیر کشتی‌گیران ایرانی قرار نگیرند. در عین حال دنیل پوپوف و اوری کالاشنیکوف هم در اوزان 61 و 92 کیلوگرم حضور دارند که ممکن است دردسرساز شوند.

جدیدترین اخبار کشتی:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...