آیا لیدی گاگا یک نابغه است؟ ستاره‌ای که در یک قلمروی خاص است!

مدت‌هاست که گفته شده است که ضریب هوشی لیدی گاگا 166 است که به قلمرو نابغه‌ای نزدیک شده است. اما آیا حقیقت دارد؟
کدخبر (224580) | 06 شهریور 1402 | ساعت 21:14
0 190
آیا لیدی گاگا یک نابغه است؟ ستاره‌ای که در یک قلمروی خاص است!
مدت‌هاست که گفته شده است که ضریب هوشی لیدی گاگا 166 است که به قلمرو نابغه‌ای نزدیک شده است. اما آیا حقیقت دارد؟

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، شایعه شده که ضریب هوشی لیدی گاگا 166 است، که او را در دسته‌بندی افراد بسیار بااستعداد و در میان افراد با بالاترین سطح هوش قرار می‌دهد. منبع این ادعای مشخص نیست؛ چون هیچ نتیجه مستندی از اینکه گاگا تست هوش داده باشد، وجود ندارد. در حالی که گاگا هوشش را ازطریق استعدادها و دستاوردهایش نشان داده، نگاه کمیتی به هوش و تنها براساس IQ سخت است؛ چون این تست، توانایی‌های شناختی مختلفی را آزمایش می‌کند و ممکن است در اندازه‌گیری نمرات فوق‌العاده بالا محدودیت‌هایی داشته باشد. انکار درخشش لیدی گاگا، پس از به شهرت رسیدن او با چیزی که در آن زمان به‌عنوان موسیقی عجیب و غریب و نامتعارف شناخته می‌شد، سخت است. امروزه گاگا میلیون‌ها طرفدار سرسخت دارد و بازار بزرگی برای موسیقی‌اش وجود دارد. اما این تنها عامل محبوبیت او نیست؛ بلکه طرفداران گاگا، او را به‌خاطر شخصیت، پیام‌های مثبت و خلاقیتش در همه جنبه‌های زندگی، از شعرهایش گرفته تا لباس‌هایش، دوست دارند. این به این معنی نیست که این هنرمند، لحظات جنجالی زیادی را تجربه نکرده، اما طرفداران او در تمام این مدت، به او وفادار بوده‌اند. گاگا به دلایل زیادی مورد احترام است، اما یکی از این دلایل، این ادعاست که او از بسیاری از افراد، زمانه‌اش باهوش‌تر است. مدت‌هاست که گفته می‌شود که ضریب هوشی لیدی گاگا 166 است که این موضوع، او را به نابغه‌ بودن نزدیک می‌کند. اما آیا حقیقت دارد؟

شایعه ضریب هوشی بالای بسیاری از سلبریتی ها

اگر بخواهیم ضریب هوشی لیدی گاگا را باور کنیم، باز هم او تنها فرد باهوش در هالیوود نیست. بسیاری از سلبریتی‌های دیگر، به داشتن هوش بالا شهرت دارند؛ اگرچه در بیشتر موارد مشخص نیست که این اعداد از کجا آورده شده است. سلبریتی‌هایی که شایعه شده ضریب هوشی بالایی دارند، شامل کونان اوبراین، مت دیمون، کوئنتین تارانتینو، اشتون کوچر، لیسا کودرو وغیره هستند. با این حال، تنها سلبریتی‌ای که ضریب هوشی بالاتری نسبت به لیدی گاگا دارد، ملانیا ترامپ است. گفته می‌شود که او که قبلاً بانوی اول آمریکا بود، ضریب هوشی 200 دارد. برای اینکه بدانید این اعداد به چه معناست، باید بگوییم که ظاهراً ضریب هوشی استیون هاوکینگ، فیزیکدان نظری مشهور، 160 بود. با این حال، حتی این عدد هم قابل بحث است. هیچ‌کس نمی‌داند که آیا هاوکینگ واقعاً تست هوش انجام داده یا خیر، و این امتیاز او را در بین 003/0 درصد ثبت شده به‌عنوان بالاترین IQ قرار می‌دهد. یک فرد متوسط در ایالات متحده دارای ضریب هوشی حدود 98 است؛ در حالی که بالاترین ضریب هوشی ثبت شده (به تأیید رکورد گینس) مارلین ووس ساونت با 228 است. به بسیاری از افراد دیگر ضریب یا دامنه هوشی بالایی داده شده، اما نکته مهم این است که در بسیاری از موارد، این اعداد فقط برآورد هستند. حتی افراد مشهوری مثل آلبرت انیشتین هم احتمالاً هیچ وقت تست IQ ندادند، بنابراین نمرات آن‌ها نتیجه حدس و گمان (امیدوارم حدس‌هایی با پایه علمی) است. این گفته‌ها برای عدد گفته شده در مورد ضریب هوشی لیدی گاگا چه معنایی دارد؟

گفته شده ضریب هوشی لیدی گاگا 166 است، اما هیچ مدرک محکمی وجود ندارد

ضریب هوشی 166 به این معنی است که لیدی گاگا «یک استعداد استثنایی» است، عنوانی که اکثر طرفداران او می‌توانند بپذیرند. اما حداقل دو مشکل در مورد نمره IQ گزارش شده وجود دارد: یکی اینکه هیچکس نمی‌داند که آیا گاگا تست IQ داده یا خیر. مسئله دیگر این است که به نظر می‌رسد هیچ منبع معتبری برای این ادعا وجود ندارد. 166 می‌تواند یک رقم تخمینی براساس دانسته‌های مردم درمورد لیدی گاگا باشد. آیا لیدی گاگا یک نابغه است؟ ضریب هوشی بالای لیدی گاگا مورد توجه طرفداران قرار گرفته است اگر منصف باشیم، او بسیار باهوش به نظر می‌رسد. استفانی جرمنوتا پیانو می‌نوازد، گفته می‌شود فرانسوی محاوره‌ای می‌داند و در طول دو دهه، برخی از به یاد ماندنی‌ترین آهنگ‌ها را ارائه کرده است. به علاوه، او دستی هم در بازیگری داشته که جنبه دیگری از استعداد او را نمایش می‌دهد. اما آیا همه این‌ها به این معنی است که او لزوماً یک نابغه است؟ نه لزوماً. برخورد عددی با هوش لیدی گاگا دشوار است؛ به خصوص به این دلیل که IQ فقط در مورد «باهوش بودن» نیست. مطمئناً تست‌های IQ هوش را ارزیابی می‌کنند، اما آن‌ها حافظه (کوتاه‌مدت و بلندمدت) و توانایی فرد آزمون‌دهنده را برای پاسخ‌ دادن سریع به سؤالات (در مقابل پاسخ دادن به آن‌ها با مکث حتی به درستی) هم آزمایش می‌کنند. به‌علاوه، برخی از آزمون‌ها رنج امتیازی کمتری نسبت به اعداد گزارش شده برای هوش لیدی گاگا و سایر ستاره‌ها دارند. یک کودک 11 ساله در سال 2016، در یک تست هوش، نمره کامل 162 را به دست آورد. این نشان می‌دهد که یا طرفداران در نمرات سلبریتی‌ها بیش از حد اغراق می‌کنند یا بیش از یک نوع محدوده هوشی وجود دارد، شاید هم هر دو مورد صادق باشد.

آیا حرفه لیدی گاگا نشانه ضریب هوشی بالای اوست؟

طرفدارانی که نمره IQ گزارش شده برای لیدی گاگا را زیرسؤال بردند، برای کسب اطلاعات بیشتر به اینترنت مراجعه کردند. یکی از این گفتگوهای آنلاین در Quora انجام شد، جایی که کسی که خود را متخصص IQ معرفی می‌کرد، افکارش را در مورد حرفه گاگا و چگونگی تخمین IQ توضیح داد. این فرد در پاسخی مفصل در Quora تأیید کرد که آن‌ها قادر به یافتن هیچ منبع قابل اعتمادی برای IQ لیدی گاگا نیستند که منطقی هم هست. او همچنین نوشت که یک راه معتبر برای تخمین ضریب هوشی او وجود دارد و آن هم بررسی استعداد تحصیلی اوست. آیا لیدی گاگا یک نابغه است؟ ضریب هوشی بالای لیدی گاگا مورد توجه طرفداران قرار گرفته است اثبات ضریب هوشی تخمینی لیدی گاگا این است که او در یک برنامه آموزشی که فقط دانش‌آموزان با نمرات بالا (براساس نمرات آزمون SAT یا ACT) را می‌پذیرد، پذیرفته شده است. ظاهراً لیدی گاگا مثل افراد باهوش دیگری همچون مارک زاکربرگ و سرگی برین در یک برنامه انحصاری پذیرفته شده است. Psychology Today در مطلبی، زاکربرگ، برین، بیل گیتس و استیو جابز را به‌عنوان معاصران استفانی جرمنوتا در فهرست «1 درصد مغزهای برتر» توصیف کرد. در حالی که ضریب هوشی دقیق لیدی گاگا هنوز مشخص نیست، با توجه به این شواهد، کاملاً منطقی است که حدود 166 باشد. در واقع، حتی می‌تواند بالاتر هم باشد. با این حال، برای کشف ضریب هوشی واقعی او، طرفداران نیاز دارند که لیدی گاگا بنشیند و تست هوش انجام دهد؛ چیزی که او احتمالاً با توجه به موفقیت‌ها و پرمشغله بودن حرفه‌اش، علاقه زیادی به آن نداشته باشد (یا وقت زیادی برایش نداشته باشد). آخرین اخبار چهره های موسیقی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
ویدئو های مرتبط
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...