امتیاز عجیب سازمان لیگ به لیگ برتری‌ها؛ سهمیه‌هایی که هیچ محدودیتی ندارند!

سهمیه لیگ برتری در نقل و انتقالات تابستانی یکی از آن قوانین خلق‌الساعه‌ای است که مختص فوتبال ایران است.
کدخبر (227063) | 14 شهریور 1402 | ساعت 13:03
0 117
امتیاز عجیب سازمان لیگ به لیگ برتری‌ها؛ سهمیه‌هایی که هیچ محدودیتی ندارند!
سهمیه لیگ برتری در نقل و انتقالات تابستانی یکی از آن قوانین خلق‌الساعه‌ای است که مختص فوتبال ایران است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، زمانی سازمان لیگ به بهانه جلوگیری از تغییرات متعدد در تیم‌های لیگ برتری، اقدام به استفاده از سهمیه لیگ برتری برای نقل و انتقالات تابستانی کرد. سهمیه‌ای مدت‌ها محدود به شش بازیکن بود و شامل بازیکنانی می‌شد که در فصل گذشته عضو تیم لیگ برتری بودند.

این سهمیه بعدها برای تیم‌های لیگ برتری به 7 بازیکن تغییر کرد و به تیم‌های تازه لیگ برتری شده نیز سه سهمیه مازاد بر این تعداد اختصاص داده شد.

با تغییری که در قوانین رخ داده، سهمیه لیگ برتری در انتقال بازیکنان تا پایان پنجره تابستانی اعتبار داشته و این در حالی است که پیش از این، محدودیت این سهمیه‌ها تا زمستان و در جذب بازیکنان نیز اعتبار داشت.

به عبارت بهتر، با تغییرات رخ داده هر تیم لیگ برتری می‌تواند تا سقف 10 بازیکن لیگ برتری جدید به کادر بازیکنان خود استفاده کند. ملوان، نساجی و آلومینیوم اراک تا به امروز از چنین بندی سود برده‌اند. حال در چنین شرایطی، اصولا سهمیه لیگ برتری چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟

در تابستان سال جاری، تراکتور، ملوان، هوادار و شمس آذر 14 بازیکن جدید جذب کردند و استقلال خوزستان رکورد 19 بازیکن جدید را به نام خود ثبت کرد.

اینکه به هر تیم به این شکل اجازه جذب 10 بازیکن لیگ برتری بدهیم و هر تیم مجاز به 6 بازیکن خارجی باشد به معنای امکان تغییر در 16 جایگاه از 19 نفر ممکن در لیست بزرگسال یک تیم لیگ برتری است. مشخصا استفاده از سهمیه‌های لیگ برتری کمکی به کاهش تغییرات در تیم‌های لیگ برتر نکرده ولی همچنان اصرار به استفاده از این سهمیه‌ها به جای خود باقی است. احدی از قانون‌گذاران می‌تواند این محدودیت را امروز توجیه کند؟

جدیدترین اخبار فوتبال ایران:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...