بررسی حریفان تیم‌های آسیایی در فیفادی / شوخی فوتبال ایران با رقبا

بررسی مسابقات دوستانه تیم‌های مدعی قهرمانی برای جام ملت‌های آسیا بیانگر موضوعات مختلفی است.
کدخبر (226924) | 14 شهریور 1402 | ساعت 07:50
0 151
بررسی حریفان تیم‌های آسیایی در فیفادی / شوخی فوتبال ایران با رقبا
بررسی مسابقات دوستانه تیم‌های مدعی قهرمانی برای جام ملت‌های آسیا بیانگر موضوعات مختلفی است.

به گزارش سرخ نیوز، تیم ملی فوتبال ایران همواره یکی از مدعیان بالقوه قهرمانی در جام ملت‌های آسیا به شمار می‌رود و حالا در راه آماده‌سازی برای این مسابقات، دیدارهای دوستانه جدیدی را تدارک دیده است. تیم ملی ایران در فیفادی جاری، به مصاف بلغارستان و سپس آنگولا خواهد رفت، تیم‌هایی که در رنکینگ فیفا به ترتیب در رتبه‌های ۷۷ و ۱۰۶ قرار گرفته‌اند.

اما در سوی دیگر ماجرا، سایر رقبای اصلی ایران در راه جام ملت‌های آسیا، اکثرا رقبای به مراتب بهتری را برای آماده‌سازی درنظر گرفته‌اند. قطر به عنوان میزبان مسابقات و مدافع عنوان قهرمانی با تقلب از روی دست ایران، در فیفادی پیش رو به مصاف کنیا و روسیه خواهد رفت. دو تیمی که در فیفادی گذشته مقابل ایران قرار گرفتند به ترتیب شکست خورده و تساوی کردند. 

البته برای ما که ۹ سال با پدیده‌ای به نام کارلوس کیروش روبه‌رو بوده‌ایم، بازی مقابل رقبای دست و پا بسته چیز جدیدی نیست. مستر سی‌کیو پیروزی مقابل تیم‌های ضعیف و افت کرده و دریافت پاداش برد را به پنجه در پنجه تیم‌های درجه اول دنیا انداختن را ترجیح می‌دهد.

 تیم ملی فوتبال ژاپن که مدت‌هاست در رده ملی راه خود را از فوتبال آسیا جدا کرده،‌ در این فیفادی با آلمان و ترکیه دیدار می‌کند. شایسته‌ترین تیم ملی حال حاضر آسیا، در جام جهانی ۲۰۲۲ توانسته بود آلمان را شکست داده و در گروهی با حضور ژرمن‌ها، اسپانیا و کاستاریکا به عنوان صدرنشین صعود کند. نکته جالب اینجاست که ژاپنی‌ها از الان برنامه فیفادی آینده خود هم مشخص کرده‌اند و در فرجه بعدی بازی‌های ملی، به مصاف تونس و کانادا می‌روند.

همه آسیا منتظر دیدار کره جنوبی و عربستان

تیم ملی کره جنوبی در یکی از حساس‌ترین دیدارهای فیفادی پیش رو، از عربستان سعودی میزبانی خواهد کرد. جدال این دو تیم که در کنار ژاپن از مدعیان اصلی قهرمانی جام ملت‌های آسیا به حساب می‌آیند، در نوع خود جالب خواهد بود. کره جنوبی قبل از دیدار مقابل عربستان، یکی بازی دوستانه با ولز هم خواهد داشت. عربستان پیش از دیدار مقابل کره جنوبی، در یک بازی از کاستاریکا میزبانی خواهد کرد تا روبرتو مانچینی رسما کار خود را روی نیمکت این تیم آغاز کند. استرالیا هم به عنوان یکی دیگر از مدعی قهرمانی، در این فیفادی مقابل مکزیک و در فیفادی بعدی به مصاف تیم ملی انگلیس خواهد رفت. 

تیم ملی ایران کجای کار است؟

در میان بازی‌های رنگارنگ و حساسی که حریفان ایران در فیفادی جاری برای خود درنظر گرفته‌اند، تقابل‌های تیم ملی کشورمان مقابل بلغارستان و آنگولا چیزی شبیه به یک شوخی بی‌مزه است. ما از زمان کارلوس کی‌روش با قرار گرفتن مقابل تیم‌های درجه چندم فوتبال جهان و پیروزی مقابل آن‌ها، باد در غبغب انداخته‌ایم و با توهم آماده‌سازی، پا در رقابت‌های مختلف گذاشته‌ایم و جز شکست، چیزی نصیبمان نشده است. برگزاری بازی‌های دوستانه ضعیف در دوران ژنرال هم ادامه دارد و ساختن دیواری از جنس کاه بابت پیروزی در این مسابقات و تورنمنت‌هایی مثل کافا و تکیه بر آن، در جام ملت‌های آسیا یقه‌مان را خواهد گرفت؛ جایی که پهلوانانِ میدانِ بزرگ دیده، در نبردهای کوچک‌تر حریفان خود را قلع و قمع می‌کنند اما دیوار کاهی لات کوچه‌های خلوت، با یک نسیم روی سرش آوار می‌شود.

جدیدترین اخبار فوتبال ایران:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...