ایران - ازبکستان؛ به یاد اخراج قلعه نویی و بطری آب دردسرساز!

تیم های ایران و ازبکستان برای دوازدهمین بار در طول رقابت خود به مصاف هم می‌روند.
کدخبر (196664) | 29 خرداد 1402 | ساعت 10:41
0 158
ایران - ازبکستان؛ به یاد اخراج قلعه نویی و بطری آب دردسرساز!
تیم های ایران و ازبکستان برای دوازدهمین بار در طول رقابت خود به مصاف هم می‌روند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، تیم ملی ایران در آخرین بازی خود در تورنمنت کافا به مصاف تیم ملی ازبکستان خواهد رفت. این دیدار ساعت ۱۹ روز سه شنبه در ورزشگاه ملی تاشکند برگزار می‌شود. ملی پوشان فوتبال کشورمان که در گروه B رقابت ها با تیم های ملی افغانستان و قرقیزستان همگروه بودند با برتری پرگل مقابل حریفان خود توانستند به عنوان صدرنشین راهی فینال شوند.

تیم ملی ازبکستان نیز که در گروه A قرار داشت با شکست تیم های عمان، تاجیکستان و ترکمنستان پا به این مرحله گذاشته است و باید دید کدام تیم قادر خواهد بود به عنوان قهرمانی اولین دوره تورنمنت کافا دست پیدا کند؟

ایران - ازبکستان؛ به یاد اخراج قلعه نویی و بطری آب دردسرساز!

برتری آماری ایران

برخلاف دو دیدار گذشته، شاگردان قلعه نویی کار چندانی آسانی برای رویارویی با حریف خود ندارند و این بازی یک محک جدی برای تیم ملی ایران خواهد بود. فوتبال ازبکستان در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است، خصوصا در زمینه پایه.

تیم های ملی و باشگاهی ازبکستان معمولا حریفان سرسختی برای تیم های ایرانی بوده‌اند. البته تیم ملی بزرگسالان ازبکستان به لحاظ آماری مقابل کشورمان عملکرد خوبی نداشته است و در ۱۱ مصاف خود با ایران، ۹ بار شکست خورده و یک بار به برتری رسیده است. تنها برد ازبکستان به ۲۴ آبان ۹۱ بر می گردد که با تک گل اولوگبک باکائف توانست تیم کارلوس کی روش را در ورزشگاه آزادی شکست دهد. در واقع ازبک‌ها بیش از یک دهه است که موفق به برتری مقابل کشورمان نشده‌اند.

ایران - ازبکستان؛ به یاد اخراج قلعه نویی و بطری آب دردسرساز!

هت تریک دایی

اولین رویارویی ایران و ازبکستان در بازی‌های آسیایی ۹۸ بانکوک بود. این بازی که در ۲۳ آذر ۷۷ برگزار شد با برتری قاطع ۴ بر صفر کشورمان و صعود شاگردان زنده یاد منصور پورحیدری به نیمه نهایی همراه بود. علی دایی که آن روزها جوانی جویای نام بود  به تنهایی۳ گل برای تیم ملی فوتبال کشورمان در این بازی به ثمر رساند و دیگر گل مسابقه را هم علی موسوی زد. آخرین تقابل دو تیم به مهرماه سال ۹۹ برمی گردد که تیم ملی ایران در یک بازی دوستانه به رهبری دراگان اسکوچیچ موفق شد ازبکستان را در خاک این کشور با نتیجه ۲-۱ مغلوب کند. سردار آزمون و مهدی طارمی برای ایران و شاهمرادوف در این دیدار گلزنی کردند.

اخراج قلعه نویی برابر ازبک ها

امیر قلعه نویی، سرمربی فعلی ملی تیم ایران سابق شکست دادن ازبک ها در گذشته را دارد. این اتفاق ۱۷ سال قبل در جریان تقابل دو تیم در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷ در مالزی رخ داد. در این دیدار جنجالی و پرماجرا تیم کشورمان خیلی زود در همان دقایقی روی گل به خودی رحمان رضایی از حریف عقب افتاد اما توانست روی گلزنی سیدجلال حسینی و جواد کاظمیان نتیجه را جبران کند.

ایران - ازبکستان؛ به یاد اخراج قلعه نویی و بطری آب دردسرساز!

در فاصله ۶ دقیقه مانده به پایان دیدار، قلعه نویی به دلیل پرتاب بطری آب به سوی داور چهارم از سوی سعد كمیل داور كویتی مسابقه اخراج شد.‌ او پس از پایان این دیدار در كنفرانس مطبوعاتی گفته بود كه بر سر یكی از بازیكنان تیم ملی كشورمان فریاد كشیده كه داور به اشتباه فكر كرده به او اعتراض كرده است!

سه بازیکن در تعقیب دایی

اما بد نیست بدانید علی دایی با ثبت سه گل مقابل ازبکستان برترین گلزن مصاف های دو تیم به شمار می رود. از جمع نفرات فعلی تیم ملی، مهدی ترابی، سردار آزمون و مهدی طارمی با زدن دو گل در تعقیب آقای گل سابق فوتبال ایران هستند. ضمن اینکه روزبه چشمی هم سابقه گلزنی برابر ازبک ها را دارد. نفرات حاضر شانس این را دارند تا با گلزنی در بازی فردا خود را به آمار دایی نزدیک کرده و حتی از این مهاجم عبور کنند.

جدیدترین اخبار فوتبال:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...