برنامه تمرینی کریس بامستد و اورس کالچینسکی برای تقویت عضلات بازو

کدخبر (159055) | 07 فروردین 1402 | ساعت 19:44
0 803
برنامه تمرینی کریس بامستد و اورس کالچینسکی برای تقویت عضلات بازو
کریس بامستد و اورس کالچینسکی دو روز پس از آرنولد کلاسیک تمرینات بازو را از سر گرفتند.

گزارش زنده مستر المپیا ۲۰۲۳ بیشتر بخوانید

بیشتر بخوانید

به گزارش سرخ نیوز، اورس کالچینسکی پس از آرنولد کلاسیک 2023 وقت را تلف نکرد و خیلی زود به تمرینات بازگشت. او و کریس بامستد با یکدیگر و در شهر کلمبوس ایالت اوهایو شروع به تمرینات فشرده‌ی بازو نمودند. اورس کالچینسکی بدنسازی آلمانی است که در دسته‌ی فیزیک کلاسیک در لیگ حرفه‌ای IFBB به رقابت می‌پردازد. 93کریس بامستد کانادایی نیز قهرمان فعلی همین دسته است. بامستد در سال 2019 مقام قهرمانی مستر المپیا در این دسته را از برایان انسلی ربود. او در سه سال بعدی نیز با قدرت از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد. کالچینسکی اولین بار در سال 2021 و در مسابقات مستر المپیا با کریس بامستد روبه‌رو شد. این اولین حضور کالچینسکی در مستر المپیا بود که با کسب مقام چهارم نیز به پایان رسید. او از آن پس همواره یکی از مدعیان اصلی این دسته بوده است.

اورس کالچینسکی به دنبال قهرمانی های بیشتر

درحالیکه بامستد به خداحافظی از رقابت حرفه‌ای بدنسازی می‌اندیشد، کالچینسکی اما اخیراً صرف نظر از مستر المپیا، در مسابقات حرفه‌ای دیگری نیز شرکت کرده. او در سال 2022 قهرمان مسابقات حرفه‌ای بوستون و همچنین قهرمان مسابقات حرفه‌ای کویت در دسته‌ی کلاسیک شد. کالچینسکی در مسابقات آرنولد کلاسیک سال 2022 نیز به مقام سوم دست یافت. او پنج روز پیش از آغاز آرنولد کلاسیک 2023 با یک مسمومیت غذایی مواجه شد و مجبور شد در بیمارستان بستری شود. با این حال کالچینسکی موفق شد در این مسابقات نیز به مقام نائب‌قهرمانی دست پیدا کند. برنامه تمرینی کریس بامستد و اورس کالچینسکی برای تقویت عضلات بازو اورس کالچینسکی و کریس بامستد اگرچه روی استیج با هم دشمن هستند اما بیرون از استیج احترام متقابلی برای یکدیگر قائلند. این دو بدنساز در سال 2022 و در دوران آماده‌سازی خود برای مسابقات مستر المپیا با هم در یک باشگاه تمرین می‌کردند. آن‌ها یکبار دیگر و این بار، دو روز پس از آرنولد کلاسیک 2023 مجدداً تمرینات مشترکی را آغاز کردند. کریس بامستد ویدئویی نیز از این دوره‌ی پرفشار تمرینات بازو در کانال یوتیوب خود منتشر کرده است. پس بیایید بدون فوت وقت به بررسی جزئیات این دوره‌ی تمرینی بپردازیم.

کریس بامستد و اورس کالچینسکی در حال انجام تمرینات بازو

1- کشش عضله سه سر با سیمکش متقاطع: کریس بامستد و اورس کالچینسکی دوره‌ی تمرینات بازو را با تمرکز بر ماهیچه سه سر بازو آغاز کردند. تمرین کشش عضله سه سر بازو با سیمکش متقاطع باعث استحکام فوق‌العاده شانه‌ها می‌گردد. این حرکت به انحنای کامل آرنج می‌انجامد که خود موجب انقباض ماهیچه سه‌سر می‌شود. از این رو، این حرکت یکی از اثربخش‌ترین حرکت‌ها برای تقویت عضلات فشاری بازو به‌شمار می‌رود؛ چراکه باعث درگیر شدن تمامی ناحیه‌ی عضله سه سر بازو می‌گردد. پس از انجام این تمرین و گرم کردن بازوها و مفاصل شانه، این دو ورزشکار در ادامه تمرینات عضله دو سر را شروع کردند. 2- حرکت جلو بازو با دستگاه لاری: دو ورزشکار تمرینات عضله دو سر را با حرکت جلو بازو آغاز نمودند. در این حرکت نباید شانه‌ و عضله سه‌سر در حرکت عضله دو سر نقشی داشته باشند. بنابراین این حرکت تمرینی تنها موجب تقویت عضله دو سر می‌شود. برنامه تمرینی کریس بامستد و اورس کالچینسکی برای تقویت عضلات بازودستگاه درطول این حرکت، ماهیچه‌ها را در حالت کشش حفظ می‌کند و باعث اثربخش‌تر شدن تمرین می‌شود. دو ورزشکار پس از انجام کافی حرکت جلو بازو مجدداً به‌سراغ عضله سه سر رفتند. در واقع الگوی این دوره‌ی تمرینی به همین شکل است. ورزشکاران مدام از عضله دو سه به عضله سه سر سوئیچ می‌کنند تا ماهیچه‌ها فرصت کافی برای ریکاوری داشته باشند.

3- پرس سینه دست جمع با دستگاه اسمیت: پرس سینه یک حرکت ترکیبی است که تمامی عضلات فشاری بالاتنه را درگیر می‌کند. با این حال می‌تواند طوری انجام شود که تمرکز اصلی‌اش روی عضله سه سر بیفتد. نوع دست جمع پرس سینه می‌تواند موجب شود که عضله سه سر مشارکت بیشتری حین انجام حرکت داشته باشد. توجه داشته باشید که این حرکت درصورتی‌که با وزن و تکنیک صحیح به انجام نرسد، می‌تواند موجب صدمه دیدن مچ دست شود. با این حال، اثرات مطلوب این حرکت تمرینی بر عضله سه سر انکارناپذیر است.

4- حرکت جلو بازو با دمبل روی میز شیب دار: دو ورزشکار برای اولین بار در طی این تمرین به‌سراغ دمبل رفتند و شروع به انجام حرکت جلو بازو روی میز شیب دار نمودند. پس از انجام آرام و کنترل‌شده‌ی این حرکت، بامستد و کالچینسکی سپس به‌سراغ آخرین حرکت تمرینی متمرکز بر عضله سه‌سر رفتند.

5- حرکت پشت بازو سیمکش از پشت و پشت بازو سیمکش خم: کار کردن روی عضلات از زوایای مختلف و در پوزیشن‌های مختلف می‌تواند موجب تقویت بیشتر بخش‌های مختلف آن‌ها شود. بامستد و کالچینسکی در این مرحله از تمرین ابتدا حرکت پشت بازو سیمکش از پشت و سپس حرکت پشت بازو سیمکش خم را به انجام رساندند.

6- حرکت جلو بازو دمبل چکشی: آخرین حرکت تمرینی تقویت عضله دو سر نیز به جلو بازو دمبل چکشی اختصاص داشت. روز تمرینی کالچینسکی و بامستد در باشگاه از این طریق به پایان رسید.

به طور خلاصه این تمرین شامل مراحل زیر بود:

- کشش عضله سه سر با سیمکش متقاطع

- حرکت جلو بازو با دستگاه لاری

- پرس سینه دست جمع با دستگاه اسمیت

- حرکت جلو بازو با دمبل روی میز شیب دارد

-حرکت پشت بازو سیمکش از پشت

- حرکت پشت بازو سیمکش خم

- حرکت جلو بازو دمبل چکشی کریس بامستد و اورس کالچینسکی تجسم روح رقابت در بدنسازی هستند. آن‌ها بالاترین سطح بدنسازی را به نمایش می‌گذارند. جالب خواهد بود که ببینیم ادامه مسیر تا رسیدن به مستر المپیا چگونه سپری خواهد شد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...