جزئیات تمرینات کریس بامستد ؛ پشت بازوهایی مانند هرکول !

این روزها کریس بامستد قهرمان دسته فیزیک کلاسیک مستر المپیا مشغول پیگیری تمرینات بدنسازی خود زیر نظر هنی رامبد است.
کدخبر (151891) | 15 اسفند 1401 | ساعت 21:51
0 602
جزئیات تمرینات کریس بامستد ؛ پشت بازوهایی مانند هرکول !
این روزها کریس بامستد قهرمان دسته فیزیک کلاسیک مستر المپیا مشغول پیگیری تمرینات بدنسازی خود زیر نظر هنی رامبد است.

به گزارش سرخ نیوز، کریس بامستد تحت نظر هنی رامبد تمرینات خود را انجام می‌دهد. این بدنساز کانادایی یکی از موفق ترین بدنسازان تاریخ لیگ حرفه ای IFBB در دسته فیزیک کلاسیک محسوب می‌شود. بامستد مدافع عنوان قهرمانی در چهار سال متوالی به صورت پی در پی قهرمانی فیزیک کلاسیک در مستر المپیا را از آن خود کرد. او اولین بار در سال 2019 با شکست دادن برایان انسلی قهرمان سابق این دسته، به عنوان برترین بدنساز این دسته شناخته شد. پس از این ، او در سال های 2020، 2021 و 2022 نیز قهرمانی دسته فیزیک کلاسیک را از آن خود نگه داشت. با وجود استعداد های جوان و جاه طلبی چون اورس کالچیسنکی و رامون دینو، کار او در حفظ قهرمانی اش سخت تر شده است. با این حال، او تاکنون موفق شده تا از سد تمام آن ها عبور کند و همچنان قهرمان فیزیک کلاسیک باقی بماند. جزئیات تمرینات کریس بامستد ؛ پشت بازوهایی مانند هرکول!

تمرینات کریس بامستد زیر نظر هنی رامبد

سی بام روز یازدهم اسفندماه ویدیویی از تمرینات خود با رامبد را در کانال یوتیوب خود منتشر کرد. او در این تمرین روی عضلات سینه و پشت بازوی خود کار کرد. پیش از هنی رامبد، والیر یکی از دوستان نزدیک سی بام مربیگری او را به عهده داشت و در بخش زیادی از دوران حرفه ای او در کنارش بود. در حضور والیر به عنوان مربی او، کریس بامستد سه قهرمانی در مستر المپیا را به دست آورد. با این حال والیر نیاز داشت تا به طور حرفه ای روی بدنسازی خودش در دسته آزاد مردان تمرکز کند. به همین دلیل این دو ارتباط کاری با یکدیگر را قطع کردند. پس از او، هنی رامبد مربیگری سی بام را به عهده گرفت. جزئیات تمرینات کریس بامستد ؛ پشت بازوهایی مانند هرکول! مربیگری رامبد برای سی بام اثر بخش بود و او موفق شد تا تحت نظر او، برای سومین بار متوالی از قهرمانی خود در مستر المپیا 2022 دفاع کند. در اینجا به تمرینات کریس بامستد زیر نظر رامبد خواهیم پرداخت.

تمرینات عضلات سینه سی بام در حضور هنی رامبد

کریس بامستد پس از قهرمانی در مستر المپیا 2022 در حال بازگشت به تمرینات است. او با بازویی آسیب دیده وارد این رقابت ها شد. با این وجود او تحت درمان قرار گرفت و اخیرا نیز بازوهای کاملا ترمیم شده خود را به نمایش گذاشت. این قهرمان 27 ساله، برای مدتی به دلیل آسیب دیدگی بازویش، شدت تمرینات بالاتنه خود را کاهش داد. اما بازوهای او تقریبا به طور کامل ترمیم شده و در حال افزایش شدت تمرینات است. جزئیات تمرینات کریس بامستد ؛ پشت بازوهایی مانند هرکول! سیم کش کراس اور سی بام تمرینات سینه را با «سیم کش کراس اور» آغاز کرد. با انجام این تمرین تمام تمرکز روی عضلات سینه قرار می‌گیرد. طبق تحقیقات انجام شده توسط ACE، این تمرین، سومین تمرین برتر برای قرار دادن تمرکز روی عضلات سینه است. هدف تمرینات پرسی، افزایش قدرت پشت بازوها و سینه ها در حرکت رو به جلو است، در حالی که این تمرین، قدرت این عضلات را در حرکت آن ها به سمت داخل افزایش می‌دهد. در واقع این تمرین عضلات را فشرده تر می‌کند. در نتیجه باید هر دو نوع این تمرینات برای انجام این دو حرکت مختلف انجام شوند. هنی رامبد در طول انجام تمرینات در مورد سی بام گفت:

او از آن چیزی که من فکرش را می‌کردم قوی تر است.

سی بام پس از انجام چند ست از این تمرین، تمرینی پرسی را انجام داد. جزئیات تمرینات کریس بامستد ؛ پشت بازوهایی مانند هرکول! پرس سینه با دستگاه تمرین بعدی، پرس سینه با دستگاه بود. رامبد مربی بامستد اظهار کرد که هم اکنون هدف تمرینات کریس بامستد این است که با انجام این تمرینات، تمام حرکات در تمام جهات را انجام دهد و تا حد ممکن به عضلات خون برساند. این باعث می‌شود که تمام عضلات کار کنند و تمام آن ها منقبض شوند. رامبد به شوخی گفت:

باید تا حد امکان از او کار بکشم!

رامبد بعد از انجام چند ست اول از این تمرین توسط سی بام به او گفت که سعی کند تمرینات را با سرعت آرام تری انجام دهد. همچنین به او گفت که زمانی که دستانش به بالاترین سطح ممکن رسید، برای مدت کوتاهی دستان خود را در آن سطح نگه دارد. او اذعان کرد:

او باید سعی کند تا هنگام پایین آوردن دستان خود، سرعت را کم کند تا ماهیچه به خوبی منقبش شود. علاوه بر این باید سعی کند زمانی که دستانش به بالاترین سطح رسید، دستان خود را در این سطح برای مدت کوتاهی نگه دارد. باید سعی که در مسیر پایین آوردن دستان نیز، ماهیچه ها را فعال کنیم.

جزئیات تمرینات کریس بامستد ؛ پشت بازوهایی مانند هرکول! قهرمان حال حاضر فیزیک کلاسیک مستر المپیا، چند ست از این تمرین را انجام داد و سپس به سراغ تمرین بعدی رفت. پرس سینه خوابیده با دستگاه رامبد پس از اینکه کریس بامستد تمرین قبلی را به اتمام رساند به او گفت که این تمرین را با دستگاه انجام دهد. انجام تمرین با این دستگاه باعث می‌شود تا عضلات سینه از زاویه های مختلف تحت فشار قرار بگیرند و به طور کامل عضلات سینه را درگیر کنند. سی بام در ابتدا با وزنه های سبک تمرین را آغار کرد اما در ادامه و در ست های بعدی، آرام آرام وزنه ها را سنگین تر کرد. هنی رامبد در طول انجام این تمرین دوباره به سی بام تاکید کرد که دستان خود را آرام پایین بیاورد. جزئیات تمرینات کریس بامستد ؛ پشت بازوهایی مانند هرکول! فلای با دستگاه به صورت شیبدار سی بام بعد از تمرین قبلی، به سراغ تمرین فلای رفت تا قدرت حرکت عضلات پکتورال (سینه) خود به سمت داخل را تقویت کند. او چند ست از این تمرین را با دستگاه فلای انجام داد و به سراغ تمرین بعدی رفت. تمرین دیپ برای پشت بازو کریس بامستد برای تقویت پشت بازوهای خود چند ست از این تمرین را انجام داد. پشت بازو سیم کش به سمت پایین سی بام بعد از انجام حرکت دیپ، برای تقویت بیشتر عضلات پشت بازو، این تمرین را انجام داد. پس از انجام چند ست از این تمرین، تمرین بعدی را آغاز کرد. جزئیات تمرینات کریس بامستد ؛ پشت بازوهایی مانند هرکول! طناب بالای سر برای تقویت سه سر بازو با این انجام این تمرین عضلات پشت بازو به طول کامل منقبض می‌شوند و در حالت طویل خود قرار می‌گیرند. علاوه بر این، حرکات به سمت پایین که در این تمرین انجام می‌شوند، این عضلات را در حالت فشرده نگه می‌دارند. باید عضلات را از زاویه های مختلف تمرین داد تا بتوان به تمام قسمت های عضله تقویت شود. توصیه می‌شود که این تمرین را جزو تمرینات خود قرار دهید چراکه به خوبی عضلات پشت بازو را تقویت می‌کند. سی بام پس از این تمرین، به سراغ تمرین پشت بازوی بعدی رفت. طناب به صورت کراس بادی برای تقویت سه سر بازو برای اینکه بتوان تمرکز اصلی تمرین را روی عضلات پشت بازو قرار داد، باید ثبات مفصل شانه حفظ شود و آرنج ها به طور کامل خم شوند. این تمرین هر دو مورد گفته شده را رعایت می‌کند و به همین دلیل موثرترین تمرین برای عضلات پشت بازوست. این تمرین، آخرین تمرین این جلسه در باشگاه بود. جزئیات تمرینات کریس بامستد ؛ پشت بازوهایی مانند هرکول! در مجموع تمرین های این جلسه عبارتند از: • سیم کش کراس اور • پرس سینه با دستگاه • پرس سینه خوابیده با دستگاه • فلای با دستگاه به صورت شیبدار • تمرین دیپ برای پشت بازو • پشت بازو سیم کش به سمت پایین • طناب بالای سر برای تقویت سه سر بازو • طناب به صورت کراس بادی برای تقویت سه سر بازو سی بام می‌خواهد پیش از کناره گیری از این حرفه، حداقل چند بار دیگر از عنوان خود در فیزیک کلاسیک دفاع کند. او حدس ها و گمان های مختلف در مورد رقابتش در مسابقات دیگر را رد کرد و اظهار کرد که در هیچ رقابتی غیر از مستر المپیا شرکت نخواهد کرد. شاید بتوان گفت که سی بام در مراحل آخر دوران حرفه ای خود قرار دارد. به نظر می‌رسد به دلیل حضور چهره های قدرتمند دیگر در این دسته مانند اورس کالچینسکی، آخرین مراحل دوران حرفه ای او به یکی از جذاب ترین مراحل دوران حرفه اش تبدیل شود. جزئیات تمرینات کریس بامستد ؛ پشت بازوهایی مانند هرکول! درباره کریس بامستد بیش تر بخوانید:

 

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...