جاودانگی نوله ؛ رکوردهایی که جوکوویچ جمع آوری می کند

نواک جوکوویچ هر چیزی را که در سال 2022 از او دریغ شده بود، پس خواهد گرفت.
کدخبر (141884) | 24 بهمن 1401 | ساعت 20:29
0 97
جاودانگی نوله ؛ رکوردهایی که جوکوویچ جمع آوری می کند
نواک جوکوویچ هر چیزی را که در سال 2022 از او دریغ شده بود، پس خواهد گرفت.

به گزارش سرخ نیوز، موفقیت در مسابقات 250 امتیازی آدلاید و کسب دهمین عنوان قهرمانی در مسابقات آزاد استرالیا، تاج و تخت رده‌بندی ATP را به نواک جوکوویچ بازگرداند. این تنیسور صربستانی در هر زمینه‌ای رکوردهای تاریخ را در اختیار خودش دارد. نوله 375 هفته را به عنوان مرد شماره یک تنیس جهان در صدر رنکینگ قرار داشته است. در واقع او 7 فصل را در صدر جدول رده بندی به پایان رسانده که در 5 سال اخیر فقط در سال 2019 این جایگاه را نداشته است. اعداد ذکر شده در بالا ارزش بیشتری پیدا می‌کنند اگر بدانید که 151 هفته صدرنشینی متوالی جوکو پس از 30 سالگی برایش بدست آمده است.

در رده دوم این رده‌بندی رافائل نادال قرار دارد که مجموعا 68 هفته متوالی صدرنشین رنکینگ تنیس مردان جهان بوده است؛ اسطوره‌ای که به همراه ستاره بالکانی با 22 قهرمانی گرنداسلم از این حیث رکورددار است. همچنین آندره آغاسی آمریکایی در جایگاه سوم قرار گرفته است. پس از آنها هم دیگر بازیکن افسانه‌ای تاریخ تنیس یعنی راجر فدرر قرار دارد که 25 هفته صدرنشین بوده است. پشت سر آنها دو اسطوره دیگر تنیس ایوان لندل و جیمی کانرز به ترتیب با 23 و 17 هفته صدرنشینی قرار دارند. 

حضور اندی ماری اسکاتلندی در این رده بندی جالب است، چرا که او در حالی به این لیست راه یافته که در دوره هنرنمایی همزمان سه بازیکن بزرگ تاریخ یعنی نادال، فدرر و جوکوویچ فعالیت دارد و از این نظر تنها بازیکنی است که به این موفقیت رسیده است. قهرمان دو دوره مسابقات ویمبلدون توانسته 14 هفته متوالی در صدر رنکینگ قرار بگیرد.

جاودانگی نوله ؛ رکوردهایی که جوکوویچ جمع آوری می کند

روزهای متفاوت نواک جوکوویچ

نواک جوکوویچ بازگشته و مشتاق است هر چیزی را که در سال 2022 از او دریغ شده بود، پس بگیرد. سال گذشته دو چهره متفاوت برای ستاره صربستانی داشت. از یک سو عدم تزریق واکسن کرونا که منجر به حذف وی از مسابقات استرالیا و فشار رسانه‌ها به وی شد. از سوی دیگر قهرمانی ویمبلدون، مسابقات ایتالیا و ششمین عنوان او در فینال مسابقات مسترز  ATP که باعث بازگشت او به صحنه شد. 

جوکوویچ می‌خواهد سال 2023 را به یک سال تاریخی تبدیل کند؛ چیزی که قبلاً در سال 2021 آن را لمس کرده است. اگر او سه گرند اسلم باقی مانده فصل را ببرد، یقینا در تاریخ تنیس جاودانه خواهد شد.

یادآور می‌شویم که جوکوویچ نمی‌تواند در مسابقات ایندین ولز و مسابقات مسترز 1000 امتیازی میامی حضور داشته باشد. این در حالی است که او می‌تواند پس از محرومیت فصل گذشته در US Open 2023 بازی کند.

بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...