درباره پیام حیدری داور دربی شماره 100 / احتمال شهرآوردی بدون پنالتی و اخراج مستقیم

پیام حیدری داور 36 ساله به عنوان داور شهرآورد شماره 100 انتخاب شد و قرار است یکی از مهمترین دربی‌های سالهای اخیر را سوت بزند.
کدخبر (168934) | 31 فروردین 1402 | ساعت 10:13
0 147
درباره پیام حیدری داور دربی شماره 100 / احتمال شهرآوردی بدون پنالتی و اخراج مستقیم
پیام حیدری داور 36 ساله به عنوان داور شهرآورد شماره 100 انتخاب شد و قرار است یکی از مهمترین دربی‌های سالهای اخیر را سوت بزند.

به گزارش سرخ نیوز، پیام حیدری، این داور اهل همدان در حالی یکشنبه بازی پرسپولیس و استقلال را قضاوت می کند که این دومین بار است که چنین شانسی نصیبش می شود. او از سال 1378 داوری را آغاز و در سال 1384 موفق به دریافت درجه داور ملی شد. حیدری از سال 2015 وارد لیست بین المللی فیفا و در سال 2016 در فهرست الیت آسیا قرار گرفت.

آشنایی با پیام حیدری داور ایرانی

پیام حیدری که طی چند سال گذشته در زمره مهمترین داوران فوتبال ایران بوده، در این فصل در 9 بازی لیگ برتر و 1 بازی جام حذفی قضاوت کرده است. تنها بازی جام حذفی که او سوت زد دیدار بین استقلال و ملوان در مرحله یک هشتم نهایی بود که در ورزشگاه آزادی با پیروزی دو، صفر آبی ها به پایان رسید. در این بازی که 4 کارت زرد داشت او با دوبار اخطار به مجید عیدی بازیکن ملوان را در دقیقه 52 از زمین بازی اخراج کرد. درباره پیام حیدری داور دربی شماره 100 تا پیش از شهرآورد او سه بار در لیگ برتر برای استقلال و دو بار هم برای پرسپولیس سوت زده است. این خودش نکته جالبی است که این داور شش بازی از 9 مسابقه ای که در این فصل داوری کرده برای این دو تیم بوده است. این نشان می دهد فدراسیون از قبل او را برای قضاوت این بازی مهم در نظر داشته است. داوری نسبتا آرام و خوش اخلاق که علاقه ای به اعلام پنالتی و اخراج مستقیم ندارد اما مسابقاتی جنجالی هم داشته است. او پیش از این یکبار دربی را در جام حذفی قضاوت کرده و سه بار در سال های 94 و 96 داور چهارم این مسابقه بوده است و از این نظر تجربه لازم را برای این بازی حساس خواهد داشت. در دو بازی که او داور چهارم بود دربی 81 با نتیجه یک، یک و دربی 85 با نتیجه یک بر صفر به نفع پرسپولیس به پایان رسید.

پیام حیدری در لیگ 22

پیام حیدری در هفته دوم رقابت های این فصل بازی پرسپولیس و فولاد را در ورشگاه آزادی قضاوت کرد که در نهایت با 5 کارت زرد و یک اخراج این بازی بدون گل به پایان رسید. او به مهدی ترابی و علی نعمتی از پرسپولیس و محمد آبشک و عارف آقاسی کارت زرد داد و علیرضا کوشکی را با دو کارت زرد از زمین بازی اخراج کرد. البته حسین کعبی هم از کادرفنی فولاد از این داور اخطار گرفت. درباره پیام حیدری داور دربی شماره 100 در هفته نوزدهم در آبادان بازی پرسپولیس برابر صنعت نفت را سوت زد که سرخ ها با نتیجه دو، یک به برتری رسیدند. در این بازی پیام حیدری 6 کارت زرد از جیبش خارج کرد و تمام کارت زردها را به طلایی پوشان آبادانی داد. آخرین بار پیش از دربی او در هفته 23 قضاوت بازی حساس پرسپولیس و سپاهان را در ورزشگاه آزادی برعهده داشت که در نهایت با برد یک، صفر اصفهانی ها همراه بود. تصمیم دشوار این بازی در دقیقه 45 و دادن کارت زرد دوم به لئاندرو پریرا مهاجم برزیلی و اخراج این بازیکن و ده نفره شدن پرسپولیس شد. او در این بازی که از سوی سپاهانی ها خشن دنبال می شد سه بار هم به رامین رضاییان، مسعود ریگی و محمد دانشگر کارت زرد نشان داد. با این وصف سه قضاوت پیام حیدری برای پرسپولیس با یک برد، یک مساوی و یک شکست برای این تیم همراه بوده است. درباره پیام حیدری داور دربی شماره 100 حیدری در این فصل سه بازی هم برای استقلال سوت زده که حاصلش یک مساوی و دو برد برای آبی ها بوده است. در هفته چهارم او در مسجد سلیمان بازی نفت برابر استقلال را قضاوت کرد که بدون گل به پایان رسید. او در این بازی 3 کارت زرد به استقلالی ها و یکی هم به بازیکنان نفت داد. در هفته نهم بار دیگر یک بازی خارج از خانه برای استقلال و اینبار برابر ذوب آهن اصفهان که با برد یک، بر صفر شاگردان ساپینتو همراه بود. در این بازی نیز دو کارت زرد استفاده شده توسط داور به بازیکنان ذوب رسید. او در هفته 25 نیز در یک بازی خارج از خانه برای استقلالی ها به میدان رفت و این بازی نیز با یک گل به نفع آبی ها به پایان رسید. در این بازی نیز سه کارت زرد به کوین یامگا، سعید مهری و زبیر نیک نفس داد و تنها اخطار آلومینیوم امیرمحمد هوشمند گرفت. درباره پیام حیدری داور دربی شماره 100 پیام حیدری در این فصل از رقابت ها هیچگاه کارت قرمز مستقیم به بازیکنان نشان نداده و سه بار با دادن کارت زرد دوم بازیکنی را اخراج کرده است. او امسال تنها یک پنالتی گرفته که آن در بازی دو تیم ذوب آهن و تراکتور اتفاق افتاد.

دومین قضاوت پیام حیدری در دربی

این دومین بار است که بعد از دیدار نیمه نهایی جام حذفی شهریور سال 99 او شهرآورد را قضاوت می کند. در آن بازی جذاب دو تیم در 120 دقیقه به تساوی دو، دو رسیدند اما در نهایت استقلال در ضربات پنالتی با نتیجه 6 بر 4 به برتری رسید. او در این بازی 6 کارت زرد و به هر تیم سه اخطار داد و در طول مسابقه بارها از سوی بازیکنان معترض محاصره شد. در این بازی هم مثل اغلب دربی ها صحنه هایی وجود داشت که دو تیم نسبت به عملکرد داور اعتراض داشتند مثل سرنگونی فرشید اسماعیلی در دقیقه 24 در هجده قدم پرسپولیس یا در دقیقه 37 که پرسپولیسی ها معتقد بودند روی علیپور خطای پنالتی انجام شده است. حتی پس از پایان بازی سیدجلال حسینی و کمال کامیابی نیا اعتراض شدیدی به عملکرد پییام حیدری به خاطر نگرفتن پنالتی داشتند. او در این بازی به فرهاد مجیدی و یحیی گل محمدی سرمربیان دو تیم هم کارت زرد داد ضمن اینکه در دقیقه 67 نیز پرسپولیسی ها به یک صحنه مشکوک در محوطه جریمه حریف و عدم اعلام پنالتی بشدت معترض بودند. درباره پیام حیدری داور دربی شماره 100

درگیری پیام حیدری با گل محمدی

هرچند هنوز صابون عصبانیت های ساپینتو به تن پیام حیدری نخورده اما این داور در لیگ گذشته با یحیی گل محمدی دچار چالش شد. در مسابقه پرسپولیس و ذوب آهن از هفته بیست و ششم و در حالی که پرسپولیس در به نوعی در کورس قهرمانی بود بعد از این بازی قهرمانی را به استقلال واگذار کرد. گل محمدی که این بازی را از روی سکوهای فولادشهر نگاه می کرد در پایان بازی به داخل زمین آمد تا اعتراض شدیدش را نسبت به عدم اعلام یک پنالتی و نگرفتن وقت اضافه لازم به داور نشان داد. حالا باردیگر پرسپولیس در کورس قهرمانی به پست پیام حیدری خورده و باید دید آیا اینبار داوری شهرآورد بدون جنجال خواهد بود؟ البته که بعید است داوری بازی پرسپولیس و استقلال حتی با حضور بهترین داوران جهان هم بدون حاشیه و اعتراض باشد اما این نیز قابل انکار نیست که اشتباهات-سهوی یا عمدی- داوری در برخی از مهمترین شهرآوردها نقش تعیین کننده ایفا کرده است. بیش تر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...