دوریان یتس ؛ از کاراته تا بدنسازی / قهرمان 6 دوره مستر المپیا شیفته بروس لی بود !

دوریان یتس اخیراً درباره این حرف زده است که چگونه راهش از کاراته به بدنسازی رسید و از علاقه خود به بروس لی سخن می‌گوید.
کدخبر (166901) | 27 فروردین 1402 | ساعت 10:44
0 210
دوریان یتس ؛ از کاراته تا بدنسازی / قهرمان 6 دوره مستر المپیا شیفته بروس لی بود !
دوریان یتس اخیراً درباره این حرف زده است که چگونه راهش از کاراته به بدنسازی رسید و از علاقه خود به بروس لی سخن می‌گوید.

به گزارش سرخ نیوز، دوریان یتس نامی‌ست که نیاز به معرفی ندارد. این دارنده شش عنوان قهرمانی مستر المپیا با متدهای تمرینی خود و فیزیک هیولاوارش، ورزش بدنسازی را برای همیشه دگرگون ساخت. با این حال، عده کمی می‌دانند که علاقه یتس به پرورش اندام در زمانی شکل گرفت که او ورزش کاراته را پیگیری می‌کرد و الهام‌بخش او نیز کسی نبود جز بروس لی، ققنوس کوچک. دوریان یتس اخیراً درباره این حرف زده است که چگونه راهش از کاراته به بدنسازی رسید. او همچنین از علاقه خود به بروس لی گفته است. صحبت‌های اخیر او درباره بروس لی توجه زیادی را در دنیای بدنسازی به خود معطوف ساخت.

دوریان یتس ؛ از کاراته تا بدنسازی / قهرمان 6 دوره مستر المپیا شیفته بروس لی بود !وقتی دوریان یتس شیفته بروس لی شد

دوریان یتس در مصاحبه اخیر خود با جی وینسنت گفته است که در کودکی، ورزش کاراته را دنبال می‌کرده است. این قهرمان سابق مستر المپیا، همچنین از شیفتگی خود نسبت به بروس لی و قدرت بدنی فوق‌العاده ققنوس کوچک سخن گفته است. یتس با ستایش از فیزیک تفکیک‌شده‌ی بروس لی می‌گوید:
من طرفدار پروپاقرص بروس لی بودم. بدن او به‌طرز شگفت‌انگیزی تفکیک‌شده بود و مهارت‌های رزمی‌اش استثنایی بودند.
دوریان یتس در ادامه این مصاحبه، به شرح ماجرای تغییر مسیر خود از کاراته به بدنسازی پرداخته است. او می‌گوید در کودکی ابتدا با کاراته شروع کرد اما بعد گذرش به اتاق بدنسازی باشگاه خورد و همه چیز تغییر کرد. روزی یتس در باشگاه مشغول انجام تمرینات سبک بود که تصمیم گرفت برای وزنه زدن به اتاق بدنسازی برود. او متوجه شد که تمرینات بدنسازی مکملی فوق‌العاده برای تمرینات کاراته هستند. او شیفته کار با وزنه شد و از تحت فشار گذاشتن بدنش لذت می‌برد:
توصیفش سخت است. من آن جا عاشق شدم و فهمیدم این چیزی‌ست که برای من ساخته شده.
این آغاز مسیری بود که در انتهای آن دوریان یتس بدل به یکی از بزرگترین بدنسازان تاریخ می‌شد. حالا دیگر تأثیری که او بر این ورزش گذاشت، غیر قابل انکار است. اما شروع کار او از شیفتگی‌اش نسبت به بروس لی بود و این چیزی‌ست که یتس هرگز فراموشش نمی‌کند. با این حال، دوریان یتس، تنها بدنسازی نیست که بروس لی الهام‌بخشش بوده است. دوریان یتس ؛ از کاراته تا بدنسازی / قهرمان 6 دوره مستر المپیا شیفته بروس لی بود !

سبک بروس لی نداشتن سبک بود

بروس لی، اسطوره هنرهای رزمی، تأثیر فوق‌العاده‌ای بر دنیای بدنسازی داشته است. شیوه خاص بروس لی برای پیش بردن تمرینات خود و فلسفه خاصش در پرورش ذهنی و بدنی خود، الهام‌بخش بدنسازان زیادی بوده است. یکی از این بدنسازان، میلوس سارسف بود که به‌شدت تحت تأثیر فلسفه تمرینی خلاف عرف و خارج از جریان بروس لی بود:
آنچه بروس لی با آن شناخته می‌شود، سبکی بود که هیچ سبکی را نمی‌پذیرفت. قاعده‌اش این بود که هیچ قاعده‌ای را نمی‌پذیرد. سبک بروس لی، نداشتن سبک بود.
میلوس سارسف می‌گوید با الهام‌گیری از سبک بروس لی توانست به نتایج بسیار خوبی دست یابد. سارسف به جوانان توصیه می‌کند که تسلیم قواعد و عرف‌ها و کلیشه‌های رایج نشوند. از دوریان یتس بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
ویدئو های مرتبط
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...