پشیمانی قهرمان 6 دوره مستر المپیا ؛ دوریان یتس : من زیاده روی کردم

دوریان یتس که در سال ۱۹۹۲ قهرمان مستر المپیا شد، اعتراف کرد که زیاده‌روی کرده است و سبک زندگی سالمی در آن دوران نداشته است.
کدخبر (164201) | 22 فروردین 1402 | ساعت 10:03
0 586
پشیمانی قهرمان 6 دوره مستر المپیا ؛ دوریان یتس : من زیاده روی کردم
دوریان یتس که در سال ۱۹۹۲ قهرمان مستر المپیا شد، اعتراف کرد که زیاده‌روی کرده است و سبک زندگی سالمی در آن دوران نداشته است.

به گزارش سرخ نیوز، در سال 1992 دوریان یتس با کسب نخستین قهرمانی خود در مسابقات مستر المپیا تاریخ‌سازی کرد. این شروع تراش خوردن مجسمه‌ی یکی از بزرگ‌ترین بدنسازان تاریخ بود. یتس با بدن تفکیک‌شده‌ خود، دنیا را مبهوت ساخت. بدن او عضلانی و چندتکه بود و از حیث زیبایی و تقارن نیز فرسنگ‌ها جلوتر از سایر بدنسازان آن دوران بود. با این حال، این اسطوره بدنسازی در پستی که اخیراً در اینستاگرام منتشر کرده گفته است که برای دستیابی به این شرایط ایده‌آل، خود را بیش از حد تحت فشار گذاشته است و زیاده‌روی کرده است. یتس می‌گوید این میزان از کاندیشنینگ به هیچ وجه سالم به‌شمار نمی‌رود. دوریان یتس در دهه نود یک انقلاب را در ورزش بدنسازی رقم زد و عصر هیولاهای حجم را آغاز نمود. این دارنده شش عنوان قهرمانی مستر المپیا اما اکنون و پس از گذشت سال‌ها از آن دوران با دیدی نقادانه به عملکرد خود نظر کرده است.

پشیمانی قهرمان 6 دوره مستر المپیا ؛ دوریان یتس : من زیاده روی کردمدوریان یتس: زیاده روی در هر چیزی برای شما زیان آور است

دوریان یتس، اسطوره بدنسازی، اخیراً عکسی از خود برروی استیج مستر المپیا 1992 را منتشر کرده است. همین عکس به‌طور خلاصه نشان می‌دهد که فیزیک یتس در آن دوران در میان رقبای خود نظیر نداشت. خطوطی که عضلات دوریان یتس برروی بدنش نقش کرده بودند تا به آن روز در دنیای بدنسازی مشابهی نداشت. بدن یتس به‌طرز شگفت‌انگیری تفکیک‌شده بود. او در قسمت کپشن پستش نوشته بود:
پوستم شبیه ورق کاغذ بود و بدنم همچون استخوانی در دل کویر خشک بود.
دوریان یتس اما در ادامه اعتراف کرده بود که زیاده‌روی کرده است و سبک زندگی سالمی در آن دوران نداشته است. یتس می‌گوید آنقدر روی قهرمانی در مستر المپیا فوکوس کرده بود که هرکاری را برای رسیدن به این هدف انجام می‌داد. او اعتراف می‌کند که قهرمانی‌اش در سال 1992 با هزینه‌ای گزاف حاصل شد:
آیا این سبک از زندگی ناسالم است؟ یقیناً بله. زیاده‌روی در هرچیزی در بلندمدت برای شما زیان‌آور خواهد بود؛ از جمله زیاده‌روی در ورزش.
پشیمانی قهرمان 6 دوره مستر المپیا ؛ دوریان یتس : من زیاده روی کردمدوریان یتس امیدوار است با به اشتراک گذاری تجربیات خود بدنسازان جوانتر را درخصوص محدودیت‌های این ورزش آگاه سازد. اینکه بدن چه ظرفیتی برای تحمل فشار دارد و از چه سطحی از فشار می‌بایست اجتناب کرد. او می‌گوید ورزشکاران باید بدانند که چه‌ هنگام باید این فشار بدنی را متوقف کنند:
اینکه چه‌وقت باید توقف کرد، درسی‌ست که باید آموخت.

غرش پیروزی دوریان یتس

تنها دو روز قبل از انتشار این عکس جدید بود که یتس یک پست دیگر در اینستاگرام منتشر کرده بود و نقبی به مستر المپیا 1995 زده بود. این پست عکسی از یتس برروی استیج مستر المپیا در آن سال بود و اسطوره در آن مشغول پیچ و تاب دادن عضلات خود و فیگور گرفتن دیده می‌شد. او در قسمت کپشن این پست نوشته بود: «غرش پیروزی!» یتس این جمله را با یک ایموجی شیر نیز همراه کرده بود. عضلات دوریان یتس در این عکس به‌طرز غیر قابل باوری انبوه و تفکیک‌شده بودند. با این حال، بدن او همچنان تقارن خویش را نیز حفظ کرده بود و عضلاتش به‌شکلی منظم و یکپارچه بر بدنش نقش بسته بودند. پشیمانی قهرمان 6 دوره مستر المپیا ؛ دوریان یتس : من زیاده روی کردمبا این حال هشدارهای یتس درباره زیاده‌روی در تمرین و رژیم‌های غذایی، یادآوری دوباره این حقیقت است که بدن انسان تنها حد مشخصی از فشار را تاب خواهد آورد. بیشتر از دوریان یتس بخوانید  

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...