رحمان عموزاد و رکبی؛ راز بی رحمی ستاره کشتی ایران + ویدئو

رحمان عموزاد کشتی گیر مطرح ایرانی دسته 65 کیلوگرم کشتی آزاد متخصص اجرای رکبی است.
کدخبر (215017) 10 مرداد 1402 | ساعت 14:55
0 249
رحمان عموزاد کشتی گیر مطرح ایرانی دسته 65 کیلوگرم کشتی آزاد متخصص اجرای رکبی است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، رحمان عموزاد خلیلی کشتی گیر 21 ساله‌ای است که تجربه یک مدال طلای جهان و دو مدال طلای آسیا را در کارنامه دارد. رحمان با قهرمانی در مسابقات کشتی قهرمانی آسیا در سال 2022 که با پیروزی مقابل باجرانگ در فینال حاصل شد خودش را به عنوان استعداد جدید کشتی ایران معرفی کرد. چند ماه در مسابقات کشتی قهرمانی جهان، رحمان با پیروزی مقابل جونسیک یون، اسماعیل موکوژائف، عادل اوسپانوف، حاجی علیف و در نهایت یانی دیاکومیهالیس، مدال طلای با ارزش قهرمانی جهان را از آن خود کرد. عموزاد در مسابقات کشتی قهرمانی آسیا 2023 نیز موفق به کسب قهرمانی شد و حال خود را برای حضور در مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2023 آماده می‌کند.

رحمان عموزاد و یک فن خاص

ستاره کشتی آزاد ایران در اجرای یک فن خاص تخصص دارد. رکبی، فنی است که رحمان عموزاد با استفاده از آن در میادین بزرگ جهانی و آسیایی موفق به کسب پیروزی‌های بزرگ شده است.
رحمان عموزاد و رکبی؛ راز بی رحمی ستاره کشتی ایران + ویدئورحمان عموزاد کشتی گیر شش دانگ و تکنیکی است که در تمام پیچ های کشتی، کشتی می‌گیرد. او به سبک حسن یزدانی دست به زیر کتف حریف می برد و با استفاده از غفلت لحظه ای حریف، رکبی های مرگبار خود را اجرا می کند. یک تخصص ویژه و فنی که در سبک وزن کمک حال این کشتی‌گیر آینده‌دار ایرانی بوده است. اتحادیه جهانی کشتی اخیرا ویدئویی از اجرای این فن توسط رحمان عموزاد را به اشتراک گذاشته و جزئیات آن را در قالب ویدئو منتشر کرده است.

خیز بلند رحمان برای دومین طلای جهانی

رحمان نفر اول رنکینگ جهانی کشتی در وزن 65 کیلوگرم کشتی آزاد و جدی‌ترین مدعی قهرمانی این دسته وزنی در مسابقات جهانی 2023 است. یانی دیاکومیهالیس نفر دوم این رنکینگ که سال گذشته دو بار مقابل رحمان عموزاد شکست خورد (مسابقات کشتی جهانی و جام جهانی کشتی آزاد) در این رقابت حضور نخواهد داشت و نیک لی با غلبه بر وی در فاینال ایکس، نماینده تیم ملی کشتی آمریکا در این وزن در مسابقات جهانی خواهد بود. لی در سال 2023 در دو رقابت رنکینگ‌دار شرکت کرد و در زاگرب با شکست مقابل موکوژائف در یک چهارم نهایی کنار رفت و در بوداپست در فینال مقابل تولگا تومور اوچیر مغلوب شد، دو کشتی‌گیری که هر دو سابقه شکست مقابل عموزاد را داشته‌اند.
رحمان عموزاد و رکبی؛ راز بی رحمی ستاره کشتی ایران + ویدئو
تاکوتو اوتوگورو، کشتی گیر ژاپنی و قهرمان المپیک توکیو، جدی‌ترین رقیب رحمان عموزاد در مسابقات جهانی 2023 خواهد بود. اوتوگورو بعد از کسب طلای المپیک مدت طولانی از میادین کشتی دور بود و حال به میادین بازگشته و به دنبال کسب قهرمانی در مسابقات جهانی است. او سال 2018 مدال طلای این مسابقات را کسب کرده بود و در وزن 65 کیلوگرم، دو قهرمانی قبلی آسیا پیش از عموزاد متعلق به وی بوده است. هنوز وضعیت حضور کشتی گیران روس در مسابقات کشتی جهانی مشخص نیست با این حال در صورت حضور روس‌ها در این مسابقات، شامل ممدوف نماینده روس‌ها در این مسابقات خواهد بود. کشتی‌گیری که قهرمان مسابقات کشتی ملی آزاد روسیه 2023 بوده و در کارنامه وی قهرمانی در مسابقات یاشار دوغو ترکیه در سال 2022، دو قهرمانی جام ایوان یاریگین (2022 و 2023) و قهرمانی جوانان جهان در سال 2021 دیده می‌شود. خبرها و ویدئوهای بیشتر از رحمان عموزاد

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
ویدئو های ترند
موردی نیست.
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...