رقابت و رفاقت توامان لی هنی و ریچ گاسپاری؛ تمرینات مشترک دو اسطوره در کنار یکدیگر

لی هنی اسطوره بدنسازی اخیرا در خصوص علت انتخاب ریچ گاسپاری به عنوان حریف تمرینی اش گفت: انگیزه و عطش سیری‌ ناپذیری را در ریچ دیدم.
کدخبر (186608) 08 خرداد 1402 | ساعت 16:14
0 174
لی هنی اسطوره بدنسازی اخیرا در خصوص علت انتخاب ریچ گاسپاری به عنوان حریف تمرینی اش گفت: انگیزه و عطش سیری‌ ناپذیری را در ریچ دیدم.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، لی هنی و ریچ گاسپاری گرچه در دهه هشتاد میلادی رقبای یکدیگر بر روی استیج مسابقات معتبر اروپایی بودند، اما با این حال عادت داشتند که در کنار یکدیگر تمرین کنند. تمرین مشترک دو اسطوره در سال 1984 آغاز شد. سالی که به نخستین قهرمانی هنی در مستر المپیا منتهی شد و گاسپاری نیز توانست با قهرمانی در مسابقات کشوری NBC و همچنین مسابقات قهرمانی جهان در سطح آماتور جواز حضور در مسابقات سطح حرفه‌ای را کسب کند.

لی هنی و ریچارد گاسپاری

ریچ گاسپاری: انگیزه و عطش سیری‌ناپذیری را در ریچ دیدم

ریچ گاسپاری در ابتدای دوران حرفه‌ای خود در بدنسازی وزن بالایی داشت و در بدو امر تلاش کرد تا این وزن را پایین بیاورد و به اندام زیباتری دست یابد. لی هنی اخیرا توضیح داده بود که چرا گاسپاری را به‌عنوان شریک تمرینی خود انتخاب کرد:
من انگیزه و عطش سیری‌ناپذیری را در ریچ دیدم. او از این نظر نظیر نداشت.
ریچ گاسپاری نیز بارها به اهمیت تمرین کردن با لی هنی در شکل‌گیری موفقیت‌های حرفه‌ایش تاکید نموده است. ریچ می‌گوید در طی این دوران درس‌های زیادی را از این دارنده هشت عنوان قهرمانی مستر المپیا آموخته است.
ریچ گاسپاری بدنساز

ریچ گاسپاری: حرکت شراگ از پشت حرکت مورد علاقه لی هنی بود

ریچ گاسپاری می‌گوید که حرکت مورد علاقه لی هنی حرکت شراگ از پشت بوده است. گاسپاری اخیرا ویدئویی از تمرینات خود را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده بود و نوشته بود:
این بخشی از تمرینات من حین اجرای حرکت شراگ از پشت با دستگاه اسمیت است. من اجرای این حرکت را از لی هنی آموختم. شراگ از پشت تمرین مورد علاقه هنی بود.
با این حال ریچ گاسپاری گفته است که او پس از مدتی رویکرد و شیوه خاص خود را برای اجرای این حرکت پی گرفت:
من البته حرکت شراگ از پشت را برخلاف لی هنی با دستگاه اسمیت به انجام می‌رسانم. معتقدم با استفاده از این دستگاه ارتباط بهتری میان ورزشکار و عضلاتش ایجاد می‌شود و فشار اثربخش‌تری نیز بر روی عضلات اعمال می‌شود. من این حرکت را در 3 ست انجام می‌دهم و هر ست شامل 10 حرکت است. در هر ست میزان وزنه‌ها افزایش می‌یابند و آخرین حرکت را نیز با تکنیک دراپ ست به انجام می‌رسانم.
لی هنی و ریچارد گاسپاری در این ویدئو ریچ گاسپاری در حال انجام حرکت شراگ از پشت با دستگاه اسمیت دیده می‌شود. تکنیک بسیار موثری که گاسپاری در این حرکت به انجام می‌رساند تکنیک دراپ ست است. در طی اجرای این تکنیک ورزشکار در آخرین حرکت آخرین ست بدن خود را ثابت نگه می‌دارد و این وضعیت را برای چند ثانیه حفظ می‌کند. این تکنیک اثری فوق‌العاده بر کاندیشنینگ دارد و موجب تقویت مضاعف عضله ذوزنقه کمر می‌شود.
بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
ویدئو های ترند
موردی نیست.
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...