انتقاد لی هنی از رژیم کتو و آسیبی که بدنسازان مدرن به خودشان می‌‌زنند

لی هنی قهرمان سابق مستر المپیا در مصاحبه ای رژیم غذایی بدنسازان بخش آزاد مرد را مورد انتقاد قرار داد.
کدخبر (185102) | 05 خرداد 1402 | ساعت 14:52
0 173
انتقاد لی هنی از رژیم کتو و آسیبی که بدنسازان مدرن به خودشان می‌‌زنند
لی هنی قهرمان سابق مستر المپیا در مصاحبه ای رژیم غذایی بدنسازان بخش آزاد مرد را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش سرخ نیوز، لی هنی با تناسب اندامی استثنایی، فرم عالی و پر بودن به قله‌های بدنسازی رسید. او در مصاحبه اخیرش با «Escape Fitness» رژیم غذایی بدنسازان بخش آزاد مردان مورد انتقاد قرار داد و قهرمانی خود در مستر المپیا 1984 را یادآوری کرد. لی هنی به عنوان یکی از اسطوره‌های بدنسازی در دهه 80 میلادی تسلط کاملی برای مسابقات این ورزش داشت. او توانست بین سال‌های 1983 تا 1991 هشت بار قهرمانی مستر المپیا را بدست آورد؛ سلطنتی که او بواسطه اخلاق کاری باثبات و اراده‌ای آهنین بدست آورد. او در این مدت با بزرگانی مانند سرجیو اولیوا که 3 قهرمانی مستر المپیا را کسب کرد، فرانک زین و همچنین لی لابرادا و ریچ گاسپاری مبارزه کرد. لی هنی بدنساز

تحولات چشمگیر بدنسازی از زمان بازنشستگی لی هنی تاکنون

با این حال از زمان آخرین قهرمانی لی هنی، این ورزش دستخوش تغییرات چشمگیری شده است. پس از بازنشستگی هنی در سال 1991، هیولاهای عضلانی پای خود را به این ورزش باز کردند و به مدعیان اصلی بخش آزاد مردان تبدیل شدند. علیرغم تغییراتی که در این رده ایجاد شده است، طرفداران و پیشکسوتان بدنسازی همگی این اتفاق نظر را دارند که هنی یکی از کامل‌ترین فیزیک‌های بدنی را در مسابقات بدنسازی به نمایش گذاشته است. لی هنی که در دوره‌های مختلف بدنسازی رقابت کرده، حالا به بدنسازان فعلی در مورد اینکه با چه کسی تمرین می‌کنند، دائما هشدار می‌دهد. هنی با بدنسازان فعلی دسته آزاد که رابطه ناسالمی با رژیم‌های غذایی دارند، مشکل دارد. لی هنی بدنساز

توصیه‌های جالب لی هنی به بدنسازان جوان

او معتقد است که رژیم‌های کم کربوهیدرات برای بدنسازان چاق مناسب است. او ورزشکاران را تشویق کرد که رابطه سالمی با غذا داشته باشند تا راحت‌تر بتوانند برای مسابقات بدنسازی آماده شوند.
کربوهیدرات اندک برای ورزشکارانی که چاق هستند، مناسب است. اگر در دوران خارج از فصل شبیه خوک به نظر می‌رسید یعنی شما چاق هستید. باید به شکلی از شر چربی‌ها خلاص شوید اما اگر بخواهید از طریق ایروبیک و رژیم این چربی‌ها را بسوزانید، مطمئنا عضلات شما آن زنده‌ بودن و سرحال بودن لازم را برای انجام این کار ندارند. بدین ترتیب این نیروی موثر روی صحنه از بین می‌رود و دیگر بزرگ به نظر نمی‌آید چراکه شما تا سر حد مرگ کارهای آیروبیک انجام داده‌اید و این استرس در فیزیک شما نمایان می‌شود و عضلات شما را از بین می‌برد. به همین دلیل پیام من همیشه به بدنسازان جوان این بوده که حد و مرز مناسب را رعایت کنید و هیچ وقت بیشتر از 4 تا 6 کیلوگرم نسبت به وزن خود تمرین نکنید.

لی هنی: من یک هیولای کربوهیدراتی بودم

هنی می‌گوید یک بدنساز روی صحنه باید تنها 3 درصد چربی داشته باشد و معتقد است که ورزشکاران می توانند تغذیه خود را براساس محل آمادگی خود تنظیم کنند.
اگر 15 یا 16 هفته دوران خارج از فصل دارید و چربی بدنتان 15 درصد باشد، حدس بزنید چه کار باید کرد؟ می‌توانید هر هفته درصدی را کاهش دهید تا زمانی که به 3 یا 3.5 درصد برسید و سپس به آمادگی می‌رسید و اگر خیلی سریع به این نقطه رسیدید، حدس بزنید چه می‌شود؟ مصرف غذا را افزایش دهید. من به کربوهیدرات صفر اعتقادی ندارم. من هرگز مجبور به انجام این کار نشدم. من یک هیولای کربوهیدراتی بودم. مصرف کربوهیدرات من 4 تا 500 گرم کربوهیدرات در روز خواهد بود زیرا من هرگز چاق نبودم. بدنسازان فعلی بین 15 تا 35 کیلوگرم اضافه وزن دارند و مجبور می‌شوند به خودشان آسیب بزنند. به همین خاطر مرغ و لوبیا سبز می‌خورند. این چه نوع زندگی است؟ این کار وحشتناک است. این نادانی است. هرگز به سراغ مصرف کمتر از 50 گرم کربوهیدرات در روز نروید. برای من کربوهیدرات صفر یا همان رژیم کتو معنایی ندارد. ما فقط می‌گوید مصرف کربوهیدرات را کمتر کنید نه اینکه به صفر برساند.
لی هنی بدنساز

ادعای عجیب لی هنی: بدنسازان جوان حقایق زندگی خود را نمی گویند!

هنی بر خلاف بدنسازان هم نسل خود که تخمه آفتابگردان، بادام و گردو مصرف می‌کردند، عنوان کرد که بدنسازان مدرن بیکن، پنیر و مواد غذایی کم اهمیت را جایگزین کربوهیدرات کرده‌اند.
وقتی دوباره کربوهیدرات‌ها را در رژیم غذایی خود قرار می‌دهید، ماهیچه‌ها بیش از حد آن‌ها را مصرف می‌کنند، به همین دلیل است که وقتی می‌خواهیم روی صحنه برویم، حس گرسنگی نداریم اما ماهیچه‌ها و رگ‌ها در حال ترکیدن هستند. ما زمانی که کربوهیدرات را کاهش می‌دهیم، از بیکن، پنیر و...استفاده نمی‌کنیم بلکه تخمه آفتابگردان، بادام، گردو را جایگزین می‌کردیم. افرادی که در تناسب اندام و بدنسازی هستند، بخشی از حقایق زندگی خود را بیان نمی‌کنند. آنها زندگی نمی‌کنند و دورانی که ما داشته‌ایم را هرگز نداشته‌اند. وقتی ما می‌گوییم بدنساز هستیم، حقیقتا این کار را انجام داده‌ایم. ما علم غذا را درک می‌کنیم. مربیان آنها به روز نیستند. آن‌ها فقط مطالب را می‌خوانند و آن را درست نمی‌فهمند و باعث می‌شوند که بسیاری از افراد با استفاده از استاتین‌ها آسیب ببینند.
لی هنی در مورد کسب اولین قهرمانی مستر المپیا در سال 1984 می‌گوید:
این یک رویا بود که به حقیقت پیوست.
او در حالی به این قهرمانی رسید که حدود 105 کیلوگرم وزن داشت. او آرنولد شوارتزنگر، فرانک زین، رابی رابینسون و اد کورنی را به‌ عنوان اولین کسانی که بر او تاثیر گذاشتند، معرفی کرد. لی هنی بدنساز

لی هنی؛ ترکیبی از بدنسازان افسانه‌ای

قهرمان شدن در مستر المپیا به خودی خود یک معجزه است و حضور بر روی یک صحنه با فرانک زین و رابی رابینسون، سرجیو اولویا کاملاً باورنکردنی بود. مثل یک رویا بود. کسانی که با آن‌ها بزرگ شده، آنها را تحسین کرده و حالا با آن‌ها همزمان روی یک صحنه ایستاده‌ و با آنها برای قهرمانی رقابت می‌کنید. یک سال قبل از آن من 109 کیلوگرم وزن داشتم اما وقتی به قهرمانی رسیدم، 105 کیلوگرم وزن داشتم.
سال قبل من 243 وزن داشتم اما با 233 برنده شدم. من گذشته را بررسی کردم و از طریق یادداشت‌هایم متوجه شدم که چه چیزی اشتباه بوده است. هیچ کس با آن قد و وزن روی صحنه مستر المپیا قدم نگذاشته بود. خودم می‌دانستم که من یک پکیج برنده دارم. همیشه می‌دانستم که اگر ترکیبی از آرنولد، رابی، فرانک زین، اد کورنی داشته باشم، دیگر کسی نمی‌تواند مرا شکست دهد. احساس کردم این چیزی است که در تمام دوران حرفه‌ای‌ام به دست آورده بودم. این فقط مربوط به آن دوره نمی‌شود بلکه در تمام زندگی به همین شکل بوده است. این همان چیزی بود که می‌خواستم، ترکیبی از بدنسازان افسانه‌ای.
لی هنی بدنساز با این حال لی هنی تنها بدنساز کهنه کاری نیست که بدنسازان نسل جدید بخش آزاد مردان را مورد انتقاد قرار داده است. چند ماه پیش، ریچ گاسپاری قهرمان برجسته دهه 90 میلادی، بدنسازان بخش آزاد را متهم کرد که به جای انجام تمرین مداوم، از استروئیدها استفاده می‌کنند. او در یک مصاحبه اعلام کرد که ظاهر فیزیکی کریس بامستد را به همه بدنسازان بخش آزاد مردان ترجیح می‌دهد. لی هنی با توجه به تخصص خود مصمم است استعدادهای جدیدی را تربیت کند که به مسابقات بدنسازی راه پیدا کنند. بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...