سامسون داودا : من قهرمان مستر المپیا خواهم شد / رجزخوانی شیر نیجریه‌ای برای گرگ ایرانی

کدخبر (161788) | 15 فروردین 1402 | ساعت 14:52
0 1155
سامسون داودا : من قهرمان مستر المپیا خواهم شد / رجزخوانی شیر نیجریه‌ای برای گرگ ایرانی
سامسون داودا برای مستر المپیا برنامه دارد: «با بالاترین توقع از خودم و بیشترین فشار روی شانه‌هایم راهی مستر المپیا می‌شوم.»

گزارش زنده مستر المپیا ۲۰۲۳ بیشتر بخوانید

بیشتر بخوانید

به گزارش سرخ نیوز، سامسون داودا همچنان به برداشتن گام‌های بلند در دسته آزاد ادامه می‌دهد. داودا در مصاحبه اخیر خود با "RxMuscle" به ابراز انگیزه‌ی خود برای کسب نخستین قهرمانی در مستر المپیا پرداخته است و از فشار سنگینی که برای رسیدن به این هدف متحمل می‌شود گفته است. سامسون داودا نیجریه‌ای که هم‌اکنون در انگلستان زندگی می‌کند، اخیرا تحسین فراوانی را از جانب جامعه‌ی بدنسازی دریافت نموده است. داودا بخاطر حجم عضلات خود، ساختار بدنی کلاسیک و عضلات تفکیک‌شده‌اش به‌شدت مورد تحسین قرار گرفته است. سال گذشته او با کسب جایگاه چهارم در مسابقات آرنولد کلاسیک 2022 و همچنین کسب مقام چهارمی در مسابقات حرفه‌ای بوستون برای خود نامی دست‌وپا کرد. داودا در اولین حضور خود در مسابقات مستر المپیا با ترکیب شدیدا قدرتمندی از حریفان روبرو شد و در نهایت به کسب رتبه‌ی ششم اکتفا کرد. سامسون داودا : من قهرمان مستر المپیا خواهم شد سامسون داودا سپس در سال جاری و با شرکت در مسابقات آرنولد کلاسیک 2023 به رقابت با نیک واکر و اندرو جکد پرداخت. شیپ اندام او و تقارن بدنی‌اش برای داودا عنوان قهرمانی این مسابقات را نیز به ارمغان آورد. هرچند عده‌ زیادی بودند که به نتیجه‌ این مسابقات اعتراض داشتند. با این وجود بدنسازان کهنه‌کاری نظیر باب سیچریلو معتقدند که سامسون داودا در کنار درک لانسفورد و هادی چوپان مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی در مسابقات مستر المپیای پیش رو به‌شمار می‌روند. [irp posts="160852" ] پس از پیروزی در مسابقات آرنولد کلاسیک بود که سامسون از رقم خوردن یک نقطه‌عطف در زندگی‌اش سخن گفت. او همچنین به بیان جاه‌طلبی‌ها و برنامه‌هایش برای مسابقات پیش روی مستر المپیا پرداخت. مسابقاتی که قرار است در فاصله دوم تا پنجم ماه نوامبر (یازدهم تا چهاردهم آبان) در شهر اورنج کانتی ایالت فلوریدا برگزار شود.

سامسون داودا ؛ اولین قهرمان بریتانیایی آرنولد کلاسیک

سامسون داودا پس از قهرمانی در مسابقات آرنولد کلاسیک از خوشحالی‌اش از اینکه اولین بریتانیایی قهرمان‌شده در این رقابت است سخن گفته:

احساس فوق‌العاده‌ای است. به یاد دارم که در هنگام آماده‌سازی برای این مسابقات مدام به خودم می‌گفتم که می‌توانم برنده این رقابت شوم. مطمئن بودم که می‌توانم. یادم هست روزی با یکی از دوستانم در حال تمرین بودم. در هنگام استراحت صحبت از این پیش آمد که کدام بدنساز بریتانیایی تا بحال قهرمان آرنولد کلاسیک شده است. به سراغ اینترنت رفتیم و نام‌ها را چک کردیم. هرگز هیچ نماینده‌ای از بریتانیا قهرمان این مسابقات نشده بود. دوستم گفت: جالب می‌شود اگر تو اولین نفر باشی. این جمله در آن لحظه اثرش را بر من گذاشت. حالا من صاحب این عنوان هستم و این فوق‌العاده است.

سامسون داودا : چیزی جز قهرمانی راضی ام نمی کند

سامسون داودا می‌گوید هدفش همواره شگفتی‌ساز بودن در مسابقاتی بوده که در آنها شرکت نموده:

من همیشه جزو نخودی‌ها در نظر گرفته شده‌ام. همیشه یک بدنساز دست کم گرفته‌ شده بودم. بی‌آوازه بودم و کسی درباره‌ام حرف نمی‌زد. بنابراین این ظرفیت را نیز داشتم که همیشه شگفتی‌ساز باشم. کسی انتظار من را نمی‌کشد و ناگهان با حضورم شوکه می‌شود. این برای من تبدیل به یک عادت شده است.

سامسون داودا : من قهرمان مستر المپیا خواهم شد سامسون داودا می‌گوید که او دیگر دست کم گرفته نمی‌شود. داودا از انتظارات و فشارهایی می‌گوید که هرگز اینقدر زیاد نبوده‌اند:

من دیگر جزو نخودی‌ها نیستم. دیگر آن کسی نیستم که هیچ‌کس درباره‌اش حرفی نمی‌زند. حالا من هم جزو بازی هستم و می‌خواهم این بازی را زندگی کنم. موضوع مکالمات بودن مرا به وجد می‌آورد. درست است که فشار زیادی روی شانه‌هایم است اما می‌گویند که فشار هم می‌تواند باعث ترکیدن لوله‌ها شود و هم می‌تواند الماس بسازد. برای من اینطور است که هرچه فشار بیشتری رویم باشد انگیزه‌ام نیز بیشتر می‌شود. حالا راهی مستر المپیا هستم. با بالاترین توقعات و بیشترین فشاری که تاکنون رویم بوده است. من از همین حالا گرسنه و هیجان‌زده‌ام. مستر المپیا در راه است و این مرا به وجد می‌آورد. تنها یک نتیجه است که باید حاصل شود و من برای کسب آن نتیجه می‌روم: مقام نخست. چیزی جز این مرا راضی نمی‌کند. هر قدم که به پیش می‌روم و هر انتظاری که برآورده می‌کنم موجب می‌شود که انتظارات جدیدی در من شکل بگیرد. قهرمان آرنولد کلاسیک شدم و حالا مستر المپیا در پیش است. من آن مدال لعنتی را می‌خواهم. این انتظاری‌ست که از خودم دارم. من امسال قهرمان مستر المپیا خواهم شد.

با رقم خوردن این فعل و انفعالات تازه در دسته آزاد، میلوس سارسف مربی فعلی سامسون داودا گفته است که شاگردش شانس بالایی برای شکست دادن هادی چوپان و درک لانسفورد در مستر المپیای پیش رو دارد. با قهرمانی در مسابقات آرنولد کلاسیک حالا انگیزه داودا برای قهرمانی در مستر المپیا 2023 دو چندان شده است. او برای مدال طلا پا به روی استیج خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید:

 

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...