سمسون دائودا و درک لانسفورد ؛ تهدیدهای مشابه هادی چوپان در مستر المپیا 2023

باب سیچریلو مدعی شده که سمسون دائودا و درک لانسفورد به یک اندازه می‌توانند قهرمانی هادی چوپان در مستر المپیا 2023 را تهدید کنند.
کدخبر (157740) | 03 فروردین 1402 | ساعت 15:16
0 526
سمسون دائودا و درک لانسفورد ؛ تهدیدهای مشابه هادی چوپان در مستر المپیا 2023
باب سیچریلو مدعی شده که سمسون دائودا و درک لانسفورد به یک اندازه می‌توانند قهرمانی هادی چوپان در مستر المپیا 2023 را تهدید کنند.

به گزارش سرخ نیوز، فرآیند قضاوت مسابقات بدنسازی پس از قهرمانی سمسون دائودا در رقابت آرنولد کلاسیک 2023، تحت بررسی قرار گرفته است. باب سیچریلو در مصاحبه اخیرش با شبکه المپیا TV، درباره تحت تاثیر قرار گرفتن گروه داوری و متمایل شدن آنها به یک فرد خاص را مورد بررسی قرار داده و از سمسون دائودا و درک لانسفورد به عنوان اصلی‌ترین تهدیدات هادی چوپان برای دفاع از عنوان قهرمانی مستر المپیا یاد کرده است. در آخرین دوره رقابت مستر المپیا، هادی چوپان موفق شد با ترکیبی از توده عضلانی و فرم مناسب، بر هم تیمی خود درک لانسفورد و همچنین نیک واکر غلبه کند و بر سکوی قهرمان بایستد. گرگ ایرانی در بازگشت به ایران، مورد استقبال هموطنانش قرار گرفت و اکنون به نظر می‌رسد در دوران خارج از فصل خود، در وضعیت فوق‌العاده‌ای قرار دارد. قبل از برگزاری آرنولد کلاسیک 2023 ، مبلغ جایزه این رقابت به 300 هزار دلار افزایش یافت تا اینگونه جذابیت این رویداد افزایش پیدا کند و تعداد شرکت کنندگان آن در مدت زمان کوتاهی افزایش چشمگیری پیدا کند. بدین ترتیب بدنسازانی مانند بیگ رامی، نیک واکر، پاتریک مور و اندرو جکد آمادگی خود را برای حضور در این رقابت اعلام کردند. علیرغم اینکه واکر به عنوان محبوب‌ترین و بدنسازی با بالاترین جایگاه در المپیا، وارد این رویداد شد اما نتوانست با پکیج کاملی که دائودا روی صحنه ارائه داد رقابت کند و دست آخر در رده دوم این رقابت قرار گرفت.

اعتراف تلخ نیک واکر ؛ برای سمسون دائودا کلاه از سر برمی دارمانتقادات پیشکسوتان بدنسازی از قضاوت داوران آرنولد کلاسیک 2023

هواداران دنیای بدنسازی به دنبال رقم خوردن چنین نتایجی، واکنش خود را نشان دادند و حتی برخی از پیشکسوتان بدنسازی عدم رضایت خود را از قضاوت داوران، نشان دادند. جی کاتلر ، دارنده چهار قهرمانی مستر المپیا معتقد است که واکر می‌توانست به عنوان قهرمان اعلام شود و سمیر بنوت اعلام کرد که از امتیازاتی که به دائودا داده شده، کاملا گیج شده است. پس از این اتفاق واکر از طرفدارانش خواست تا به نظر داوران و نتیجه بدست آمده احترام بگذارند.

دفاع باب سیچریلو از داوران آرنولد کلاسیک ؛ این کار تا سرحد مرگ دشوار است

در عین حال باب سیچریلو که ید طولایی در حضور در چنین مراسم‌هایی دارد، تلاش کرد با شفاف سازی روند داوری، از بار انتقادات به این بخش بکاهد. او با اظهار نظر درخصوص داوری بی‌طرفانه و پخش زنده تلویزیونی عنوان کرد که نمی‌توان از روی صفحه‌های نمایش، تمام جزئیات را به خوبی مشاهده کرد:
در مقایسه با صفحه نمایش تلفن یا رایانه، داوران می‌توانند سطح بهتری از جزئیات بدن ورزشکاران را به طور زنده بر روی صحنه ببینند. داوران هیچ وابستگی عاطفی به هیچ یک از شرکت کنندگان نداشته و علاقه خاصی به کسی ندارند.
او در ادامه می‌افزاید:
اول از همه باید مردم این را بدانند که حتی اگر همه حق اظهار نظر داشته باشند اما متخصص نیستند. دوم اینکه تا زمانیکه پای میز قضاوت داوران نشسته باشید، نمی‌دانید چقدر داوری تا سرحد مرگ دشوار است. من به این کار ادامه می‌دهم و شما باید آنجا باشید تا بتوانید قضاوت کنید. رقابت روی صحنه با آنچه شما در خانه از روی صفحات نمایش نگاه می‌کنید، کاملا متفاوت است. حتی در سالن رقابت هم تماشای بدنسازان روی صحنه از ردیف 50 یا ردیف 100 با آنچه از میز قضاوت دیده می‌شود، تفاوت زیادی دارد. چند متر دورتر از میز داوران، همه چیز با آنچه آنها می‌بینند فرق می‌کند. شما نمی‌توانید به درستی جزئیات را ببینید و خود ورزشکاران هم با این مساله موافق هستند. روی صفحات نمایشی موبایل یا کامپیوتر جزئیات مشخص نیست و حتی صفحات نمایشی بزرگی که در سالن هم وجود دارند، این قابلیت را ندارند. باید همیشه این را در ذهن داشته باشید که داوران و دیگر عوامل برگزاری این رقابت، هیچ ارتباط احساسی و عاطفی با شرکت کننده‌ای ندارند. ما کسی را به عنوان شخص مورد علاقه نداریم و ما طرفدار کسی نیستیم حتی اگر مانند بقیه مردم یکی را به دلایل مختلفی دوست داشته باشیم.
اعتراف تلخ نیک واکر ؛ برای سمسون دائودا کلاه از سر برمی دارمسیچریلو تأکید می‌کند که داوران فقط فیزیک و آنچه را که می‌توانند روی صحنه ببینند، ارزیابی می‌کنند.
ما از منظر طرفداران به بدن ورزشکاران نگاه نمی کنیم بنابراین از نظر احساسی به چیزی وابسته نیستیم. ما نمی‌دانیم آنها برای رسیدن به روی صحنه، چه مسیری را طی کرده و چه موانعی را پشت سرگذاشتند. هیچ کس به داستان و سفر شما اهمیت نمی‌دهد. هیچ کس اهمیتی نمی دهد که شما باید از چه چیزهایی عبور و برای رسیدن به صحنه رقابت، بر چه مشکلاتی غلیه می‌کردید. هیچ نیمکت پرسی در اطراف ما وجود ندارد و هیچ مقایسه‌ای روی صحنه صورت نمی‌گیرد. شما نمی‌توانید رزومه کاری خودتان را به داوران ارسال کنید. داوران اهمیتی نمی‌‌دهند. تنها کاری که آنها انجام می‌دهند این است که به اندام شما نگاه و ارزیابی کنند که به نظر آنها چه کسی بهتر است. همین.

اعتراف تلخ نیک واکر ؛ برای سمسون دائودا کلاه از سر برمی دارمشانس سمسون دائودا و درک لانسفورد برای شکست دادن هادی چوپان یکسان است

سیچریلو می‌گوید سمسون دائودا و درک لانسفورد به یک اندازه می‌توانند قهرمانی هادی چوپان در مستر المپیا 2023 را تهدید کنند. به گفته سیچریلو قهرمان رقابت آرنولد کلاسیک به صورت خودکار به یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی مستر المپیا تبدیل می‌شود. از آنجایی که درک لانسفورد در مستر المپیا 2022 در جایگاه دوم قرار گرفت، سیچریلو معتقد است که در جایگاه مشترک مدعی شماره یک قهرمانی به همراه سمسون دائودا قرار می‌گیرد.
برای سال‌های متمادی، این موضوع تقریبا جا افتاده که قهرمان آرنولد کلاسیک به طور خودکار تبدیل به مدعی اول مستر المپیا می‌شود. در حال حاضر، استثنائات خاصی هم از این قاعده وجود دارد. مانند این مورد که سمسون دائودا در آرنولد کلاسیک قهرمان شده اما نمی‌توانید درک لانسفورد را هم نادیده بگیرید چراکه او عنوان نایب قهرمانی مستر المپیا 2022 را بدست آورده است. بنابراین من برای هر دوی آنها به یک اندازه شانس قهرمانی و کنار زدن هادی چوپان از دور رقابت می‌دهیم.
در چند هفته گذشته، سیچریلو چندین بار در پادکست Voice of Bodybuilding در مورد روند داوری منصفانه در اوهایو شفاف‌سازی کرده است. به اعتقاد برخی از هواداران، بیگ رامی و نیک واکر باید جایگاه‌های بهتری در آرنولد کلاسیک کسب می‌کردند اما سیچریلو و اسطوره بدنسازی، فلکس ویلر معتقدند که داوری به درستی انجام شده است. همچنین مربی سمسون دائودا، میلوس سارسف نگاهی دقیق‌تر به مستر المپیا در ماه نوامبر پیش رو داشته است. با توجه به عملکرد اخیر شیر نیجریه، سارسف اطمینان دارد که دائودا می‌تواند هادی چوپان را در این رقابت شکست دهد. بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...