الهام گرفتن راکی از مبارزه محمدعلی کلی ؛ سیلوستر استالونه فقط در چهار روز فیلمنامه را نوشت!

برای سیلوستر استالونه همه چیز با فیلم پرفروش راکی آغاز شد.
کدخبر (225592) | 18 شهریور 1402 | ساعت 13:04
0 1212
الهام گرفتن راکی از مبارزه محمدعلی کلی ؛ سیلوستر استالونه فقط در چهار روز فیلمنامه را نوشت!
برای سیلوستر استالونه همه چیز با فیلم پرفروش راکی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، سیلوستر استالونه ممکن است یکی از بزرگ‌ترین نام‌های دنیای بازیگری امروز باشد، اما همانطور که همه می‌دانند، همه چیز با فیلم پرفروش راکی آغاز شد. این فیلم نه تنها باعث ثروتمند شدن استالونه شد که این شخصیت معروف را برای پرده نقره‌ای نوشته بود، بلکه توانست به شکل‌های مختلف در دوران معاصر هم به حیات خود ادامه دهد. راکی خیلی بیشتر از فیلمی ساده درباره بوکس بود. این فیلم با الهام از مسابقه بوکسی که استالونه در سال 1975 دیده بود، ساخته شد. مسابقه‌ای که دیدگاه این بازیگر جوان را تغییر داد و در کمتر از یک سال، او فیلمی را ساخت که یک نسل کامل را تحت تاثیر قرار داد. سیلوستر استالونه در مصاحبه‌ای با GQ درباره مسابقه بوکسی بین محمد علی کلی و چاک وپنر، (که به او بایون بلدر (Bayonne Bleeder) هم می‌گفتند) صحبت کرد. وقتی وپنر توانست محمد علی قدرتمند را با ناک اوت از پای درآورد، درهای تخیل را برای استالونه گشود. سیلوستر استالونه گفت:

چاک وپنر اساساً مردی بود که کسی او را جدی نمی‌گرفت و یک شوخی بود. او به عنوان بایون بلدر (Bayonne Bleeder) شناخته می‌شد، و واضح بود که تنها سهم او در تاریخ  این خواهد بود که به سختی توسط علی نابود شود. احتمال برد وپنر، اساساً یک میلیون به یک بود... او به طرز وحشتناکی بی‌دست و پا و بی‌مهارت بود و شبیه یک کیسه سنگین بود که چشم دارد. واقعاً غم انگیز بود. بعد ناگهان یک اتفاق باورنکردنی افتاد. او علی جاودانه و شکست ناپذیر را ناک داون کرد.

این بازیگر ادامه داد:

ناگهان او از یک شوخی به کسی تبدیل شد که همه تماشاگران می‌توانستند با او همذات پنداری کنند، چون همه فکر می‌کردند، بله، من هم دوست دارم این کار را بکنم! من هم می‌خواهم غیرممکن را ممکن کنم، ... و در مقطعی متوجه شدم که همه چیز یک استعاره است و متوجه شدم که موضوع واقعاً در مورد بوکس نیست. در واقع، راکی هرگز واقعاً در مورد بوکس نبود، بلکه در مورد پیروزی شخصی بود.

بنابراین این داستان پشت فیلم راکی است که در ادامه به یکی از مشهورترین فرنچایزهای تمام دوران سینما تبدیل شد. الهام گرفتن راکی از مبارزه محمدعلی کلی. سیلوستر استالونه فقط در چهار روز فیلمنامه را نوشت!

سیلوستر استالونه گفته که راکی در کمتر از چهار روز نوشته شده

پس از موفقیت فوق‌العاده فیلم، انواع داستان‌ها در مورد آن به وجود آمد. همیشه این شایعه وجود داشت که راکی در یک بازه زمانی کوتاه نوشته شده است. در همان مصاحبه‌ای که در بالا گفته شد، استالونه تأیید کرد که او واقعاً تمام فیلمنامه را در سه روز و نیم نوشته است. همانطور که استالونه گفت، نوشتن فیلم بلافاصله بعد از مبارزه اتفاق نیفتاد، بلکه مدتی بعد و زمانی که او فرصت همکاری با چاتروف و وینکلر را پیدا کرد، نوشته شد. در نهایت نوشتن به پروسه‌ای ناگهانی تبدیل شد که در آن همسر سیلوستر استالونه هم با کار بر روی دست نویس‌ها، به او کمک می‌کرد. سیلوستر استالونه گفت:

بله، همینطور است. من این فرصت را با چاتروف و وینکلر داشتم، و نمی‌خواستم آن را از دست بدهم. من جوان بودم و انرژی فوق‌العاده‌ای داشتم و آن را به سرعت نوشتم. در مورد همه چیز بسیار هیجان زده بودم. من به زندگی خیابانی علاقه داشتم و عاشق فیلمهایی مثل Mean Streets بودم.

بدین ترتیب، پروسه فیلم راکی شروع شد تا از آغاز فرنچایزی خبر دهد که تا به امروز هم وجود دارد و فیلم Creed 3 آخرین مورد از این سری فیلم‌هاست. بعد از این فرنچایز، راکی و سیلوستر استالونه هر دو در هالیوود جاودانه شدند.

آخرین خبرها از چهره ها

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...