پیمان معادی در نقش کشتی گیر به اسکار می‌رود؟

کدخبر (226688) | 13 شهریور 1402 | ساعت 14:39
0 184
پیمان معادی در نقش کشتی گیر به اسکار می‌رود؟
پیمان معادی بازیگر شناخته شده سینمای ایران در یک فیلم سوئدی نقش یک کشتی گیر ایرانی را بازی کرده است.

به گزارش سرخ نیوز، پیمان معادی بازیگر برجسته ایرانی در جدیدترین پروژه بین‌المللی خود در نقش اصلی فیلمی با عنوان «دشمن» به کارگردانی میلاد عالمی زاده مقابل دوربین رفته، فیلمی که در بخش پانورامای جشنواره برلین ۲۰۲۳، نخستین نمایش جهانی خود را تجربه کرد. پیمان معادی در سال 1349 در نیویورک متولد شد و در کودکی راهی ایران شد. او با بازی در فیلم‌های درباره الی و جدایی نادر از سیمین تبدیل به چهره‌ای شناخته شده تبدیل شد. او سابقه بازی در فیلم‌های بین‌المللی چون کمپ ایکس ری، آخرین شوالیه‌ها و ... را داشته و حال با یک فیلم دیگر، همکاری‌های بین‌المللی خود را ادامه خواهد داد. داستان «دشمن» که محصول کشور سوئد است درباره ایمان، یک ایرانی است که با خانواده‌اش در سوئد در اقامتگاه‌های همواره در حال تغییر پناهندگان زندگی می‌کند و برای افزایش شانس خود برای دریافت مجوز اقامت برای خانواده‌اش، کار خود را به عنوان یک کشتی گیر از سر می گیرد. مارال نصیری، اردلان اسماعیلی و «بیون الگرد» دیگر بازیگران فیلم سینمایی «دشمن» هستند.

دشمن، دومین فیلم بلند میلاد عالمی زاده

میلاد عالمی زاده، در سال ۲۰۱۱ از مدرسه ملی فیلم دانمارک فارغ التحصیل شده است. اولین فیلم بلند او، افسونگر، در سال ۲۰۱۷ در جشنواره فیلم سن سباستین به نمایش درآمد و جوایز متعددی را در جشنواره‌های سراسر جهان از جمله جایزه فدئورا در سن سباستین و جایزه فیلم NDR در لوبک را دریافت کرد. «دشمن» (نام اصلی Motståndaren) دومین فیلم بلند اوست. پیمان معادی در نقش کشتی گیر به اسکار می‌رود؟از همان لحظات ابتدای فیلم که مقامات ورزشی برای دیدار با کشتی‌گیری حرفه‌ای به نام ایمان (پیمان معادی) به یک مجتمع ورزشی در تهران سر می‌زنند، فیلم توجه مخاطب را جلب می‌کند. اما ایمان پیشاپیش از در پشتی برای نجات جانش فرار کرده است. وقتی جلویش را می‌گیرند، دست به خشونتی می‌زند که فقط از مردی دست از جان شسته برمی‌آید. پس از اولین سکانس حادثه‌وار فیلم، به گوشه‌ای دوردست در شمال سوئد و هتلی می‌رویم که به عنوان مرکز پناهندگان فعالیت می‌کند. خانه ایمان، همسر باردار (مارال نصیری) و دخترهای‌شان عسل (نیکول مهربد) و سحر (دایان فرزامی) حالا اینجاست. ایمان برای تأمین معاش پیک تحویل پیتزاست و منتظر که پاسخ درخواست پناهندگی سیاسی را بگیرد. فیلم غرق جزئیات روزمره زندگی در کشوری خارجی می‌شود، از وابستگی به مترجم برای برقراری ارتباط گرفته تا فداکاری‌های مریم، دانشجوی سابق موسیقی و معلم پیانو که اکنون خانه‌داری کاردان و غصه‌دار است. پیمان معادی در نقش کشتی گیر به اسکار می‌رود؟داستان زندگی ایمان و خانواده‌اش را روایت می‌کند که در پی شایعه‌ای ویرانگر مجبور به فرار از ایران شده‌اند. آن‌ها به عنوان پناهنده در نهایت به هتلی در شمال سوئد می‌روند. ایمان با وجود احساس ناتوانی، سعی می‌کند نقش خود را به عنوان پدرسالار خانواده حفظ کند و برای افزایش شانس پناهندگی، عهد خود را با همسرش زیر پا می گذارد و به باشگاه کشتی محلی می‌پیوندد. با شروع دوباره شایعات، ترس و استیصال ایمان شروع می‌شود.

پیمان معادی راهی اسکار می‌شود؟

فیلم سینمایی «دشمن» سوئد با بازی پیمان معادی و کارگردانی میلاد عالمی زاده، فیلمساز ایرانی ساکن سوئد، جهت معرفی به اسکار در لیست سه فیلم کشور سوئد قرار گرفت. این فیلم که به تازگی اکران شده، با استقبال مردم و منتقدان همراه بوده است. میلاد عالمی، در این خصوص می‌گوید:

نمایش اخیر این فیلم در سوئد با استقبال بسیار مثبتی مواجه شد و قرار است در بسیاری از کشور‌های دیگر نمایش داده شود.

عالمی صحبت هایش را با تحسین عملکرد معادی ادامه می‌دهد:

بعد از تمرینات شدیدی که پیمان معادی برای این فیلم داشت، گاهی فکر می‌کردم که او آن چنان غرق در نقش شده که بیشتر شبیه یک کشتی گیر حرفه‌ای واقعی است که در فیلم هم بازی می‌کند.

پیمان معادی در نقش کشتی گیر به اسکار می‌رود؟نقشی که هالیوود ریپورتر هم در نقدی که منتشر کرده است به این موضوع اشاره داشته:

کاریزما و جذابیت خاص معادی در هر صحنه از فیلم دشمن، تاثیرگذاری ماندگار می‌گذارد و به شناخت دیرینه او به عنوان یکی از استثنایی‌ترین بازیگران جهان تاکید می‌کند. او به طرز ماهرانه‌ای مردی سرسخت و محبوب را به تصویر می‌کشد که کشمکش‌های درونی اش قابل لمس است.

اسکرین اینترنشال هم در گزارشی پیش بینی کرده است:

بازی محسور کننده معادی توجه بیشتر جشنواره‌ها را به خود جلب خواهد کرد.

آخرین اخبار چهره های سینما

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
ویدئو های مرتبط
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...