فدراسیونی که هیچ آماری را قبول ندارد؛ نیمار اختلاف برزیل با دنیا را نمایان کرد!

نیمار در جام جهانی 2022 توانسته با رکورد گل‌های ملی پله برابری کند اما پس از آن دیگر در هیچ یک از دیدارهای رسمی کشورش حضور نداشت تا این رکوردشکنی کمی به تعویق بیفتد.
کدخبر (228048) | 18 شهریور 1402 | ساعت 12:26
0 197
فدراسیونی که هیچ آماری را قبول ندارد؛ نیمار اختلاف برزیل با دنیا را نمایان کرد!
نیمار در جام جهانی 2022 توانسته با رکورد گل‌های ملی پله برابری کند اما پس از آن دیگر در هیچ یک از دیدارهای رسمی کشورش حضور نداشت تا این رکوردشکنی کمی به تعویق بیفتد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، نیمار با به ثمر رساندن دو گل دربرابر تیم ملی بولیوی در مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 توانست از رکورد 77 گل ملی اسطوره فوتبال برزیل یعنی پله پیشی بگیرد و حالا به تنهایی با 79 گل در صدر جدول بهترین گلزنان تاریخ فوتبال ملی این کشور قرار دارد. نیمار در جام جهانی 2022 توانسته با رکورد گل‌های ملی پله برابری کند اما پس از آن دیگر در هیچ یک از دیدارهای رسمی کشورش حضور نداشت تا این رکوردشکنی کمی به تعویق بیفتد. نیمار 31 ساله در حالی به این رکورد دست یافت که اخیرا با یک انتقال پر سر و صدا راهی الهلال عربستان شده اما به دلیل مصدومیت هنوز نتوانسته در بازی‌های این تیم در لیگ به میدان برود. با این حال به نظر می‌رسد این روند گلزنی او را در شرایطی خوبی برای بازگشت به مسابقات باشگاهی قرار داده است و قطعا او با روحیه‌ای مضاعف در عرصه باشگاهی فعالیت خواهد داشت. رکوردشکنی نیمار در حالی اتفاق افتاد که مطابق معمول فدراسیون فوتبال برزیل آمار و ارقام فیفا را قبول ندارد و همچنان پله را به عنوان بهترین گلزن ملی خود می‌شناسد. توئیتر رسمی فدراسیون فوتبال برزیل در واکنش به آمار اعلام شده از سوی فیفا اعلام کرد که همچنان پله با 95 گل در 113 بازی ملی، بهترین گلزن تیم ملی برزیل محسوب می‌شود. البته طبق آمار فدراسیون فوتبال برزیل، نیمار 79 گل به ثمر رسانده که در این زمینه با فیفا تفاهم نظر دارد. فدراسیونی که هیچ آماری را قبول ندارد؛ نیمار اختلاف برزیل با دنیا را نمایان کرد! این اولین بار نیست که آمارهای فدراسیون فوتبال برزیل متفاوت‌ از آمار و ارقام فیفا است. همین اختلاف نظر باعث شده که بسیاری با تردید در مورد رکوردشکنی اخیر کریستیانو رونالدو در ماه مارس صحبت کنند. این ستاره پرتغالی موفق شد چندی پیش رکورد مجموع گل‌های ملی و باشگاهی را از آن خود کند و به تازگی توانست از مرز 850 گل عبور کند. از سوی فیفا این بهترین آمار گلزنی برای یک بازیکن است اما فدراسیون فوتبال برزیل و خود پله نظر متفاوتی داشتند. پله در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود که 1283 گل ملی و باشگاهی به ثمر رسانده که همین به عنوان مرجع قرار گرفته است. این اختلاف در مورد بازیکنان دیگری مانند روماریو و تولیو کاستا نیز وجود دارد. دو نهاد حاکم به وضوح در مورد اینکه چه چیزی یک مسابقه ملی است، توافق ندارند. داده های فیفا برای بازی‌های ملی و گل‌ها، مسابقات بین دو کشور جداگانه را در نظر می‌گیرد. به عنوان مثال، یک بازی دوستانه بین برزیل و انگلیس جزو آمار آنها محسوب می‌شود. جایی که این اختلاف بوجود می‌اید در بازی‌هایی است که تیم‌های ملی در قرن بیستم مقابل تیم‌های باشگاهی انجام دادند. در دهه‌های 1960 و 1970، تیم‌هایی مانند اینترمیلان و اتلتیکو مادرید در برابر برزیل بازی کردند؛ جایی که بازی‌ها و گل‌های اضافی از آنجا بیرون آمده است. پله در این بازی‌ها رکورد گلزنی درخشانی داشت: 18 گل در 22 بازی. این امر رکورد گلی ملی او را از 77 گل در 91 بازی به 95 گل در 113 می‌رساند. نیمار نیز در بازی‌های المپیک 2012 و 2016، موفق به انجام 14 بازی برای برزیل شده و 8 گل به ثمر رسانده است که هیچ یک از اینها جزو گل‌های ملی وی در نظر گرفته نشده است. آخرین اخبار فوتبال خارجی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...