فرار از جهنم ویتنام ؛ روزی که ارتش آمریکا سرنوشت بروس لی را تغییر داد

شایعات پیرامون بیماری و مرگ بروس لی بعد از گذشت حدود 50 سال از مرگ وی همچنان ادامه دارد.
کدخبر (143810) | 29 بهمن 1401 | ساعت 14:49
2 215
فرار از جهنم ویتنام ؛ روزی که ارتش آمریکا سرنوشت بروس لی را تغییر داد
شایعات پیرامون بیماری و مرگ بروس لی بعد از گذشت حدود 50 سال از مرگ وی همچنان ادامه دارد.

به گزارش سرخ نیوز، در دنیای هنرهای رزمی چیزهای بسیار کمی وجود داشت که بروس لی در آنها به درجه استادی نرسیده باشد. با این حال این مبارز افسانه‌ای با برای اینکه خودش را به یک رزمی‌کار عالی تبدیل کند، با وسواس زیادی مسیر خود را به پیش می‌‌برد. در مورد بروس داستان‌های افسانه‌گونه زیادی وجود داشت؛ داستان‌هایی که مردم اغلب از آنها می‌ترسند. مانند اینکه او سریعتر از دوربین بود یا اینکه او هنرهای رزمی را حتی در حین انجام کارهای روزمره خود انجام می‌داد. فرار از جهنم ویتنام ؛ روزی که ارتش آمریکا سرنوشت بروس لی را تغییر داد این داستان‌ها درست یا غلط در طول سال‌هایی که بروس لی زنده بود و در دوران پس از مرگ وی، در ذهن مردم جا افتاده‌اند اما یکی از حقایقی که در مورد لی کمتر درباره‌اش صحبت شده، طرد شدن او از ارتش ایالات متحده آمریکا بوده است. شاید در نظر اول عجیب به نظر برسد که کسی مانند بروس لی با آن قدرت مبارزه دیوانه‌وارش به این مساله روبرو شده باشد اما در واقع این بخاطر هنرهای رزمی او نبوده بلکه لی نتوانسته از نظر پزشکی تاییدیه‌های لازم را بدست آورد. در حالی که برخی منابع می‌گویند بروس لی شرایط پزشکی لازم را نداشته اما برخی دیگر می‌گویند موانع دیگری وجود داشته که مانع پیوستن او به ارتش شده است؛ چیزهایی که هنوز برای ما ناشناخته مانده است. درست زمانی که بروس لی در حال توسعه حرفه خود در آمریکا بود، یانکی‌ها وارد جنگ با ویتنام شده و این جنگ به اوج بحران خود رسیده بود. فرار از جهنم ویتنام ؛ روزی که ارتش آمریکا سرنوشت بروس لی را تغییر داد جنگ ویتنام در سال 1955 آغاز شد و تا دو دهه بعد به پایان نرسید. نظام اجباری در جنگ ویتنام باعث شد تا بسیاری از جوانان آمریکایی به خدمت سربازی بروند و لی هم جزو کسانی بود که باید به این اجبار تن می‌داد. او می خواست به ارتش بپیوندد و به شدت برای آن آموزش دید اما موفق به این کار نشد.

بیماری عجیب بروس لی

دلایل متعددی برای نپذیرفتن بروس لی در ارتش بیان شده که بیشتر آنها به وضعیت پزشکی او مربوط می‌شود. بروس لی بینایی ضعیفی داشت. این یکی دیگر از آن حقایقی بود که او به سختی در مورد آن صحبت کرد و مردم به دلیل اینکه او در هنرهای رزمی به درجه استادی رسیده بود، باورشان نمی‌شد که لی دچار چنین نقصی است. اما لی از نزدیک بینی رنج می‌برد و این مانع بزرگی برای پیوستن او به ارتش شد. فرار از جهنم ویتنام ؛ روزی که ارتش آمریکا سرنوشت بروس لی را تغییر داد بروس لی از لنزهای تماسی استفاده می‌کرد اما بعد آن را کنار گذاشت و از عینک‌های بزرگ ته استکانی استفاده کرد. وضعیت بروس لی به هیچ وجه نادر نیست. بیش از 40 درصد آمریکایی‌ها از نزدیک بینی رنج می‌برند و طبیعتا این چیزی بود که به حضور بروس لی در ارتش کمک کند. با این حال او هرگز از دنبال کردن کاری که دوست داشت دست نکشید. فرار از جهنم ویتنام ؛ روزی که ارتش آمریکا سرنوشت بروس لی را تغییر داد

علت مرگ بروس لی

هنر لی در همان زمان در هالیوود به شدت مورد توجه قرار گرفته و او با فیلم «اژدها وارد می‌شود» به اوج محبوبیت خود رسیده بود. درست در همین زمان بود که زندگی بروس لی به پایان رسید. مرگ لی هیچ ارتباطی به بینایی وی نداشت چراکه او سر صحنه فیلمبرداری آخرین فیلمش دچار تشنج و سردرد شد و ناگهان روی زمین افتاد. یکی دیگر از نظریه‌هایی که در مورد اینکه چرا لی به ارتش نپیوست، این بود که او یک شهروند چینی بود. اما هیچ مدرکی برای اثبات این نظریه وجود ندارد. درباره بروس لی بیش تر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

کاربر سایت
04 شهریور 1402
سلطان رزم بروسلی ♥️👑 خدابیامرزش 👑♥️ خداحافظ
کاربر سایت
04 شهریور 1402
روحش شاد یادش جاویدان
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...