مصدومیت بیرانوند جایگاه گوهری را به خطر انداخت

چالشی بزرگ برای گل محمدی و دروازه بان های پرسپولیس, دروازه بان شماره یک پرسپولیس تمرینات پیش فصل و هفته‌های ابتدایی فصل آینده را از دست داد.
کدخبر (197679) | 31 خرداد 1402 | ساعت 15:45
1 134
مصدومیت بیرانوند جایگاه گوهری را به خطر انداخت
چالشی بزرگ برای گل محمدی و دروازه بان های پرسپولیس, دروازه بان شماره یک پرسپولیس تمرینات پیش فصل و هفته‌های ابتدایی فصل آینده را از دست داد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، قهرمانی ایران در مسابقات بدون تلفات و خونریزی نبود و دو مصدوم روی دست تیم ملی فوتبال کشورمان گذاشت. در دقایق ابتدایی دیدار با ازبکستان دروازه بان و مدافع تیم ملی برای دفع توپ بازیکن حریف به هم برخورد کردند که در جریان این اتفاق علیرضا بیرانوند و سعید عزت‌اللهی دچار مصدومیت شدند و کار دروازه بان پرسپولیس به بیمارستان کشید. این برای دومین بار در چند ماه گذشته می باشد که این بازیکن دچار آسیب دیدگی می شود.‌

در جریان مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و بازی مقابل انگلیس، بیرانوند در برخورد با مجید حسینی از ناحیه بینی دچار شکستگی شد، اما خیلی زود توانست به مستطیل سبز برگردد و تیم ملی را در دیدار آخر برابر آمریکا همراهی کند. این بار اما مصدومیت بیرانوند جدی تر از قبل است و دروازه‌بان شماره یک تیم ملی و پرسپولیس باید فک خود را به تیغ جراحان بسپرد.

هنوز مدت زمان دوری این بازیکن از میادین به طور دقیق مشخص نیست، اما احتمال می رود حدوددو ماه قادر به بازی نباشد که در این صورت تمرینات پیش فصل و هفته‌های ابتدایی فصل آینده را از دست خواهد داد. ناگفته نماند که مسابقات لیگ برتر بیست و سوم از نیمه اول مرداد ماه آغاز خواهد شد.

مصدومیت بیرانوند جایگاه گوهری را به خطر انداخت

دوری دوماهه بیرانوند از میادین؟

در فاصله ۵ روز تا آغاز تمرینات پرسپولیس، آسیب دیدگی بیرانوند می تواند بدترین خبر برای یحیی گل محمدی باشد. این در شرایطی است که این دروازه بان در روزهای اخیر بابت عدم دریافت مطالبات خود با باشگاه دچار مشکلاتی شده و این نگرانی وجود داشت که قراردادش را با سرخ ها فسخ کند. حالا این مصدومیت غافلگیر کننده شاید همه چیز را تغییر دهد و بیرانوند را به عقب نشینی از مواضع خود وادار کند.

چرا که ممکن است با این اتفاق تیم های خواهان بیرانوند از جذب این بازیکن منصرف شوند. به هرحال کمتر تیمی حاضر است روی یک بازیکن مصدوم سرمایه گذاری کند. قطعا اما پرسپولیسی ها دوست نداشتند مشکلات شان با بیرانوند را به این شکل برطرف کنند و شاهد دوری چند ماه بازیکنی باشند که در قهرمانی‌های این فصل به آن ها کمک کرده بود.

مصدومیت بیرانوند جایگاه گوهری را به خطر انداخت

بیرانوند، ستاره بی جانشین

علیرضا بیرانوند مهره ای ارزشمند و تأثیرگذار محسوب می شود که غیبت اش در ترکیب می تواند بسیار به پرسپولیس لطمه بزند، خصوصا که این تیم، ذخیره مطمئنی روی نیمکت ندارد و همین مسئله به شدت هواداران پرسپولیس را نسبت به فصل آینده و رقابت های آسیایی نگران کرده است. بیرانوند قبل از حضورش در فوتبال اروپا هم دروازه بان شماره یک سرخ ها بود و نقش زیادی در قهرمانی این تیم داشت و هرگاه که مشکلی بر سر حضورش در ترکیب ایجاد می شد یک رادوشوویچ آماده پشت سرش حاضر بود تا از قفس توری حراست کند. در لیگ برتر شانزدهم وقتی بیرانوند از ناحيه دست دچار مصدوميت شد و

و مجبور شد دستش را گچ گرفته و یک ماه استراحت کند، گلر کروات در ۵ بازی پایانی نیم فصل به حدی درخشان ظاهر شد که برانکو ایوانکوویچ کمتر غیبت شماره یک تیمش را احساس کرد. رادوشوویچ در هفته دهم برابر نفت آبادان کلین شیت کرد تا تک گل پرسپولیس حفظ شود، در بازی با پیکان دروازه‌اش را بسته نگه داشت تا پرسپولیس با یک امتیاز ارزشمند این بازی را ترک کند و در جریان پیروزی برابر ماشین‌سازی، باز هم با حفظ دروازه اش سه امتیاز را برای سرخ ها نگه داشت و سرانجام دروازه‌اش برابر پدیده باز شد.

پرسپولیس و جذب دروازه بان جدید؟

 در نیم فصل دوم لیگ برتر نوزدهم نیز که بیرانوند با آسیب دیدگی مواجه شد رادو در بازی مقابل سایپا و پارس جنوبی دروازه‌اش را بسته نگه داشت و در بازی یک‌چهارم نهایی جام حذفی از تیم شهرداری ماهشهر گلی دریافت نکرد تا به صعود پرسپولیس کمک کرده باشد. با حضور این دروازه بان کروات، بیرانوند همیشه یک ذخیره آماده کنار خود داشت و همین مسئله باعث شد تا سرخ ها در مواقعی که گلر اصلی خود را به دلیل مصدومیت محرومیت یا حضور در تمرینات تیم ملی نداشتند هرگز نگران دروازه خود نباشند. اکنون اما پرسپولیس از این موهبت بی بهره است.

گفته می شود احمد گوهری قصد دارد فصل آینده در تیم دیگری توپ بزند و حتی اگر این اتفاق رخ ندهد این بازیکن در عین بی حاشیه بودن، دروازه بانی نیست که پرسپولیس بتواند در مسابقات بین المللی روی درخشش حساب کند. گوهری تجربه لازم برای حضور در بازی های بزرگ را ندارد و در فصل اخیر هم مربیان پرسپولیس کمتر به این دروازه بان فرصت بازی دادند و در مجموع تنها ۳ بار در چارچوب قرار گرفت. او در بازی مقابل ون پارس اصفهان در جام حذفی دو بار تسلیم ضربات حریف دسته یکی شد و یک گل نیز از تیم قعرنشین نفت آبادان در لیگ برتر دریافت کرد.

مصدومیت بیرانوند جایگاه گوهری را به خطر انداخت

گوهری تنها یک بار در جریان اخراج بیرانوند توانست از دروازه اش برابر آلومینیوم محافظت کند. باید دید کادرفنی پرسپولیس به گوهری در زمان غیبت بیرانوند اعتماد می کند یا قبل از شروع فصل به جذب دروازه بان دیگری اقدام خواهند کرد؟

آخرین خبرها از فوتبال ایران

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

کاربر سایت
04 شهریور 1402
شهاب گردان را به عنوان دروازبان دوم بگیرید نشد دروازبان هوادار که در تیم امید است را بگیرید
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...