موج عضلات فیک در هالیوود ؛ با تکنیک CGI هر بازیگری می‌ تواند یک ابرقهرمان باشد

عضلات فیک بر روی پرده سینماها هستند. آینده اینجاست و در قامت مردی جوان و عضلانی نیز ظاهر شده است.
کدخبر (219593) | 23 مرداد 1402 | ساعت 22:15
0 150
موج عضلات فیک در هالیوود ؛ با تکنیک CGI هر بازیگری می‌ تواند یک ابرقهرمان باشد
عضلات فیک بر روی پرده سینماها هستند. آینده اینجاست و در قامت مردی جوان و عضلانی نیز ظاهر شده است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، شاید شما حواستان به آن نبوده اما حالا بیش از یک دهه است که عضلات فیک در فیلم‌ها خودنمایی می‌کنند. برد پیت در فیلم قضیه عجیب بنجامین باتن یک مسیر سنی معکوس را طی کرد. آرنولد شوارتزنگر در فیلم نابودگر جنسیس 30 سال جوانتر از سن خودش و با شیپ بدنی مستر المپیا 1975 ظاهر شد. اخیرا در فیلم‌هایی چون کاپیتان مارول، مرد ماه جوزا، و مرد ایرلندی نیز این اتفاق تکرار شده است و بازیگران با ظاهری جوان‌تر از ظاهر فعلی خود به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.

بازیگری با اندام عضلانی بر روی پرده هالیوود

تکنیک شبیه‌ساز کامپیوتری (CGI) در عین حال هم یک بوتاکس تازه برای هالیوود، و هم یک سینتول جدید برای بازیگران است. در روزهای دور، در واقع تا همین چند سال پیش، سه راه وجود داشت تا بازیگری با اندام عضلانی بر روی پرده دیده شود: نخست انتخاب بازیگرانی با چنین اندام‌هایی، دوم تمرین کردن برای رسیدن به این اندام، و سوم پوشاندن لباس بر تن بازیگران. دواین جانسون (ملقب به راک) مصداقی از مورد اول است. هیو جکمن مصداق مورد دوم است که برای بازی در فیلم ولورین توانست اندام خود را با تمرین کردن به‌خوبی متحول کند. مصداق مورد سوم هر بازیگری است که نقش سوپرمن یا بتمن را ایفا نموده است. در طی سال‌های اخیر هم طراحی لباس برای بازیگرها و هم تعهد به رژیم‌هایی غذایی و تمرینی در هالیوود پیشرفت عظیمی به خود دیده است. در نتیجه دستیابی به یک اندام عضلانی برای بازیگران نیز با سرعت بیشتری دنبال می‌شود. اما برگ برنده هالیوود در این زمینه بدون شک چیزی نبوده است جز تکنیک شبیه‌ساز کامپیوتری یا همان CGI.

فیلم پسر جهنمی ؛ لباس دیوید هاربر فریبنده بود

فیلم پسر جهنمی (محصول سال 2019) می‌تواند مثال خوبی در این خصوص باشد. ممکن است در نگاه اول گمان شود که فیزیک شخصیت اصلی این فیلم با برنامه‌های کامپیوتری طراحی شده است. با این حال باید بگوییم که عضلات دیوید هاربر در این فیلم حتی همبازی او یعنی دنیل دای کیم را نیز فریفته بود. دای کیم در این باره گفته بود:
لباسی که او در این فیلم می‌پوشید آنقدر طبیعی بود که مدتی برای من طول کشید تا بفهمم که این عضلات واقعی دیوید نیست و صرفا یک لباس است. این لباس پر از جزئیات بود و حتی موهای سینه و رگ‌های بیرون‌زده از بازوها را نیز شامل می‌شد.
می‌توانید این لباس را با لباس ران پرلمن در فیلم اصلی پسر جهنمی (محصول سال 2004) مقایسه کنید. لباسی که برای پرلمن در آن فیلم طراحی شده بود بیشتر شبیه به یک لباس هالووین بود.

تغییر چهره برت آذر به آرنولد شوارتزنگر در فیلم نابودگر جنسیس

اما هالیوود همپای طراحی لباس در حوزه‌ی CGI نیز پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است. نگاهی به شبیه‌سازی اندام گرگ پلیت برای شخصیت دکتر منهتن در فیلم نگهبانان (محصول سال 2009) بیندازید و آن را با سطح CGI در فیلم نابودگر جنسیس مقایسه کنید. در فیلم نابودگر جنسیس، آرنولد شوارتزنگر 67 ساله نقش 36 سالگی خودش را بازی می‌کرد و یک بار دیگر شخصیت محبوبش در فیلم ترمیناتور (محصول سال 1984) را تکرار می‌کرد. حقیقت این است که در این فیلم برت آذر تمام حرکت‌های شخصیت آرنولد را بازی کرده است، اما با استفاده از CGI چهره آذر به چهره آرنولد تغییر داده شده است. شلدون استاپسک، سرپرست گروه جلوه‌های ویژه بصری در فیلم نابودگر جنسیس در این خصوص گفته است:
وقتی برای اولین بار ایده بازسازی مجدد شخصیت آرنولد در فیلم ترمیناتور سال 1984 را شنیدم در ابتدا به‌نظرم ایده دیوانه‌واری آمد. اما هرچه بیشتر به آن فکر کردم برایم یک چالش شگفت‌انگیز به‌نظر آمد. این همچنین یک فرصت ویژه نیز بود و مرا به‌شدت به هیجان می‌آورد. من در آن دوران تمام فیلم‌های آرنولد را یک بار دیگر تماشا کردم. من حتی مستند تپش آهن را هم دیدم. ما نیاز داشتیم تمامی تصاویر موجود از جوانی آرنولد را گرد هم بیاوریم و کارمان را بر اساس آنها استوار کنیم.
فیلم نابودگر جنسیس درباره سفر زمان است و آرنولد جوان در آن آنقدر خوب طراحی شده است که حس سفر زمان را کاملا هم به مخاطب القا می‌کند. بیشتر جلوه‌های ویژه بصری معطوف به ساخت عضله در طی سال‌های اخیر مربوط به ابرقهرمانان و ضد قهرمانانی بوده‌اند که اندامشان به‌شکل غیر عادی بزرگ بوده است.

شخصیت تانوس در فیلم انتقام جویان بهترین مثال برای شبیه‌ سازی اندام در هالیوود

هیچ مثالی در این خصوص بهتر از شخصیت تانوس (با بازی جاش برولین) در فیلم انتقام جویان جنگ ابدیت (محصول سال 2018) و انتقام جویان پایان بازی (محصول سال 2019) نیست. اولویت سازندگان بلاک باستر انتقام جویان این بوده است که اندام فوق عضلانی جاش برولین در این فیلم‌ها نه چیزی شبیه به یک لباس باشد و نه در طراحی آن از تکنیک‌های انیمیشن استفاده شود. فیل کرامر، یکی از سازندگان انتقام جویان در این خصوص گفته است:
دست‌های یک شخصیت همواره باید زنده و واقعی به‌نظر برسند. هیچکس علاقه‌ای به تماشای شانه‌های مصنوعی و دست‌های مصنوعی آن‌هم برای چنین کاراکتر مهمی ندارد.
گروه سازنده انتقام جویان برای طبیعی‌تر ساختن عضلات تانوس از بازیگر نقش تور یعنی کریس همسورث کمک گرفتند. فیل کرامر در این باره گفته است:
در میان تمامی بازیگرها، ما از کریس بیشترین میزان تصویر بدون لباس را داشتیم. این پسر در هر سکانسی انبوهی از حرکات عضلات را از خود به نمایش می‌گذارد. بنابراین ما در کنار خودمان یک منبع فوق‌العاده از دیتا را داشتیم که می‌توانستیم در اختیار کامپیوتر قرار بدهیم و عضلات فیک شخصیت تانوس را بسازیم.

تکنولوژی‌های جدید CGI در سریال بازی تاج و تخت و فیلم مرد ماه

هم در این دهه و هم در سال‌های دورتر از جلوه‌های ویژه بصری استفاده شده است تا به‌شکلی غیر قابل تشخیص اضافه‌وزن بازیگرها حذف شود یا عضلات بدن آنها افزایش یابد. ویل اسمیت که حالا 51 ساله است در فیلم مرد ماه جوزا با ظاهر 23 سالگی خود به نمایش درآمده است و گفته است که در این فیلم بدون هیچ تلاشی می‌توانست در شیپ‌های بدنی مختلف ظاهر شود. ویل اسمیت پیش از این برای بازی در فیلم علی (محصول سال 2001) برای متحول کردن اندام خود به‌مدت یک سال روزی شش ساعت تمرین بدنسازی را پشت سر گذاشت. اما با تکنولوژی‌های جدید CGI بازیگران دیگر نیازی به تحمل این مشقت‌ها ندارند. آنها حالا می‌توانند فیزیک خود را به‌شکلی دیجیتالی متحول سازند یا اینکه سر خود را روی اندام یک بوکسور قرار دهند. این حالت دوم مدتی پیش در سریال بازی تاج و تخت نیز مورد استفاده قرار گرفت. در این سریال و در صحنه پیاده روی کفاره مجازات سرسی لنیستر در فصل ششم، از سر بازیگر این شخصیت (یعنی لینا هیدی) روی بدن یک زن دیگر استفاده شده بود. در واقع چون هیدی حاضر به بازی در این سکانس نشده بود گروه سازنده مجبور شدند از این تکنیک بهره بگیرند.

متخصص CGI : همه باید باورها و فهم‌ مان را تغییر دهیم

امروزه بازیگران می‌توانند نقش ورزشکاران، ابرقهرمانان و گلادیاتورها را حتی بدون پا گذاشتن به درون باشگاه بدنسازی و یا مصرف مکمل‌های پروتئین ایفا نمایند. آنها می‌توانند به طریق دیجیتالی لاغرتر، چاق‌تر یا عضلانی‌تر شوند. دارن هندلر، یکی از متخصصان CGI در خصوص این تکنولوژی می‌گوید:
مردم باید در انتظارات خود از فیلم‌ها تعدیلاتی به وجود آورند و آماده دیدن چیزهای جدید باشند. ما همه باید باورها و فهم‌مان نسبت به آنچه می‌تواند واقعی باشد را تغییر دهیم.
آخرین اخبار از چهره های سینمایی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...