نظر مایکل جردن درباره لبرون جیمز در سال 2003 : او را بزرگ نکنید !

مایکل جردن در آستانه شروع فصل بسکتبال حرفه‌ ای NBA در سال 2003 نسبت به آمادگی لبرون جیمز تردید داشته است.
کدخبر (161945) | 16 فروردین 1402 | ساعت 07:35
0 221
نظر مایکل جردن درباره لبرون جیمز در سال 2003 : او را بزرگ نکنید !
مایکل جردن در آستانه شروع فصل بسکتبال حرفه‌ ای NBA در سال 2003 نسبت به آمادگی لبرون جیمز تردید داشته است.

به گزارش سرخ نیوز، تصویر لبرون جیمز در ١٧ سالگی با تیتر «انتخاب شده» بر روی جلد مجله‌ Sports Illustrated رفته بود. او تا آن زمان سه مرتبه به‌عنوان بسکتبالیست برتر ایالت اوهایو انتخاب شده بود و تیم دبیرستان خود را سه بار به مقام قهرمانی ایالتی رسانده بود. لبرون جیمز تا همان سن در چندین تورنمنت آماتور بسکتبال شرکت کرده بود و برتری خود را به رخ بهترین بسکتبالیست‌های تمام مدارس آمریکا کشانده بود.

لبرون جیمز ؛ یک بسکتبالیست با استعداد

تمام این‌ها موجب شد که توجه استعدادیاب‌ها و آنالیزورهای شاغل در NBA به‌سمت لبرون جیمز جلب شود. می‌گفتند او بهترین بسکتبالیستی است که در طی سالیان اخیر از مدارس ایالات متحده قد برافراشته‌اند. عده‌ای حتی او را با اسطوره‌هایی نظیر مایکل جردن و مجیک جانسون مقایسه می‌کردند. نظر مایکل جردن درباره لبرون جیمز در سال 2003 : او را بزرگ نکنید ! لبرون به‌ تازگی قراردادی چند میلیون دلاری را با کمپانی نایکی به امضا رسانده بود. بر اساس گزارش‌ها ارزش این قرارداد ٩٠ میلیون دلار برای هفت سال بود. این مبلغ بیشترین مبلغ پرداخت‌شده در یک قرارداد اسپانسرینگ کفش ورزشی برای یک تازه‌کار به شمار می‌‎‌‌رفت. بسیاری از علاقه‌مندان به بسکتبال برای نجات لیگ NBA در دوران پس از بازنشستگی مایکل جردن، روی لبرون جیمز حساب باز کرده بودند. اما خود جردن چندان با این ایده همراه نبود. با وجود اینکه او از نزدیک شاهد تمرینات لبرون در دوران آماده‌سازی پیش‌فصل نیز بود. نظر مایکل جردن درباره لبرون جیمز در سال 2003 : او را بزرگ نکنید !

مایکل جردن : لبرون جیمز با پسربچه‌های دبیرستانی بازی کرده است

مایکل جردن در آخرین فصل حضورش در NBA به‌عنوان بازیکن تیم واشنگتن ویزاردز قرار داشت. برای مردی چون جردن دیدن استعداد لبرون جیمز در بسکتبال می‌بایست به‌شدت ساده می‌بود. با این حال او نسبت به توانایی لبرون تردید داشت. او در مصاحبه‌ای که با ESPN انجام داده بود درباره دورنمای متصور خود برای لبرون جیمز گفته بود:
گمان می‌کنم به‌عنوان یک پسر ١٨ ساله بتوان او را بااستعداد نامید. اما فکر نمی‌کنم پس از ورود به سطح حرفه‌ای بشود انتظار پیشرفت زیادی را از او داشت. چیزهایی زیادی وجود دارد که او باید خود را با آنها وفق دهد.
نظر مایکل جردن درباره لبرون جیمز در سال 2003 : او را بزرگ نکنید !
او ظرفیت فوق‌العاده‌ای دارد. فکر می‌کنم این چیزی‌ست که باعث شده همه به او خیره شوند و درباره‌اش یاوه‌سرایی کنند. اما او هنوز در یک رقابت منظم حرفه‌ای و در برابر بازیکنان حرفه‌ای قرار نگرفته است. او با پسربچه‌های دبیرستانی بازی کرده است. باید اینها را هم در نظر بگیرید.
 
دورنمای پنج سال بعد او؟ اگر او به ارائه‌ی تمام ظرفیت‌هایش متعهد بماند و به پیشرفت کردن ادامه دهد و پذیرای چالش‌های جدید باشد و به چیزهایی که به او اعطا شده قانع نباشد، بدون شک می‌تواند به یک بسکتبالیست حرفه‌ای خوب تبدیل شود!
نظر مایکل جردن درباره لبرون جیمز در سال 2003 : او را بزرگ نکنید !

لبرون جیمز فراتر از این‌ها پیش رفت

در طی سالیان بعد از آن، لبرون به پیشرفت خود ادامه داد و بدل به مرد شماره‌یک NBA شد. او چهار بار به‌عنوان ارزشمندترین بازیکن لیگ حرفه‌ای NBA انتخاب شد، ده مرتبه تیم‌هایش را به فینال NBA رساند و در چهار بار آنها نیز قهرمان شد. او بدل به امتیازآورترین بسکتبالیست تاریخ NBA شد و جایگاهی در میان بزرگترین‌های تاریخ این ورزش برای خود یافت. واضح است که کارنامه‌ی حرفه‌ای لبرون جیمز بسیار درخشان‌تر از آن چیزی بود که درباره‌اش پیشگویی می‌شد. نظر مایکل جردن درباره لبرون جیمز در سال 2003 : او را بزرگ نکنید ! بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...