روز تاریخی NBA از راه رسید ؛ لبرون جیمز پادشاهی را از عبدالجبار می گیرد؟

لبرون جیمز افسانه‌ای، در آستانه رسیدن و عبور از رکورد تاریخی کریم عبدالجبار در NBA است.
کدخبر (138970) | 18 بهمن 1401 | ساعت 21:40
0 102
روز تاریخی NBA از راه رسید ؛ لبرون جیمز پادشاهی را از عبدالجبار می گیرد؟
لبرون جیمز افسانه‌ای، در آستانه رسیدن و عبور از رکورد تاریخی کریم عبدالجبار در NBA است.

به گزارش سرخ نیوز، لحظه تاریخی در شرف وقوع است. لبرون جیمز در آستانه عبور از رکورد افسانه‌ای کریم عبدالجبار قرار دارد. او می‌تواند در بازی بامداد امروز (چهارشنبه 19 بهمن) لیکرز مقابل اوکلاهاما از رکورد عبدالجبار عبور و نام خود را به عنوان امتیاز آورترین بازیکن تاریخ NBA ثبت کند. در واقع ردای پادشاهی از یک اسطوره قدیمی لیکرز به یکی دیگر خواهد رسید.

لبرون جیمز تنها 35 امتیاز با رکورد 38387 عبدالجبار فاصله دارد. این رکوردشکنی ممکن است زمانی که لیکرز میزبان اوکلاهما سیتی تاندر است یا روز پنجشنبه در لس‌آنجلس مقابل میلواکی باکس رخ دهد. جیمز در آستانه فرا رفتن از مرز 40000 امتیاز در فصل آینده است. او یک فصل دیگر با لیکرز قرارداد داردو حتی پس از آن هیچ تضمینی وجود ندارد که او به بازی در بالاترین سطح بسکتبال ادامه ندهد. او بارها گفته است که دوست دارد به اندازه کافی در NBA بماند تا پسرش «لبرون جیمز جونیور» به لیگ برسد و با یکدیگر در یک تیم بازی کنند؛ چیزی که حداقل تا فصل 25-2024 اتفاق نمی‌افتد. 

روز تاریخی NBA از راه رسید ؛ لبرون جیمز پادشاهی را از عبدالجبار می گیرد؟

رقبای جیمز

نزدیکترین بازیکن فعلی NBA به جیمز در لیست امتیازآورترین بازیکنان لیگ، کوین دورانت از بروکلین نتس است که 26684 امتیاز دارد. دورانت احتمالاً باید حداقل شش یا هفت فصل دیگر بازی کند تا بتواند به رکورد عبدالجبار نزدیک شود و چه کسی می‌داند که تا آن زمان جیمز تا چه حد می‌تواند سطح امتیازآوری لیگ را بالا ببرد؟

جیمز هاردن از فیلادلفیا و راسل وستبروک از لیکرز هر کدام بیش از 24 هزار امتیاز دارند. هر دوی آنها از بزرگترین بازیکنان یک دهه اخیر NBA هستند اما قطعا نمی‌توانند به رکورد لبرون جیمز نزدیک شوند.

لوکا دونچیچ از دالاس در طول دوران حرفه‌ای خود به طور میانگین 27.4 امتیاز در هر بازی کسب کرده اما او باید روند میانگین امتیازآوری خود را برای ۱۴ فصل دیگر یا بیشتر حفظ کند تا به مرز 38 هزار امتیازی برسد. شاید این فاصله‌های زمانی و امتیازی زمانی زودتر شکسته شود که به بسکتبال قانون شوت 10 امتیازی افزوده شود!

لبرون جیمز چگونه به این نقطه رسید؟

جیمز مستقیماً از دبیرستان وارد NBA شد. کریم عبدالجبار قبل از اینکه واجد شرایط پیوستن به لیگ باشد، در دانشگاه به طور حرفه‌ای بسکتبال بازی می‌کرد. جیمز 18 ساله بود که اولین امتیاز NBA خود را به دست آورد. این اتفاق برای عبدالجبار در 22 سالگی رخ داد. 20 فصل زمان برد تا عبدالجبار به 38387 برسد. لبرون جیمز در بیستمین فصل فعالیت خود به این امتیاز رسید.

لبرون جیمز در 15 فصل اول بسکتبالش تنها 71 بازی را از دست داد. از زمان پیوستن به لیکرز  او نزدیک به 100 بازی را از دست داده است. اما او همیشه از آسیب جدی اجتناب کرده است. بخشی از این مساله می‌تواند به خوش شانسی وی ارتباط داشته باشد اما بیشتر آن به این دلیل است که او سالانه بیش از 1 میلیون دلار برای بدنش هزینه می‌کند.

روز تاریخی NBA از راه رسید ؛ لبرون جیمز پادشاهی را از عبدالجبار می گیرد؟

آیا جیمز سال گذشته این رکورد را نشکسته است؟

رکوردهای رسمی NBA فقط بر اساس بازی‌های فصل عادی است. بازی های پلی‌آف رده‌بندی خودشان را دارند. به همین دلیل است که تقریباً 39 سال است که رکورد کریم عبدالجبار با 38387 امتیاز حفظ شده است. با اضافه کردن بازی‌های پلی‌آف می‌توان گفت که عبدالجبار در واقع با 44149 امتیاز بازنشسته شد. لبرون جیمز در شکست روز 12 فوریه 2022 لیکرز مقابل گلدن استیت در مرحله پلی آف، به این رکورد دست پیدا کرد.

چه کسی پادشاه است؟

جیمز ممکن است بر اساس طول دوران فعالیت، دستاوردهایش و اینکه در طول 20 سال حضورش در NBA هزگر متوقف نشده، به عنوان بهترین بازیکن تمام دوران نام برده شود. اما کریم عبدالجبار هم توانمندی‌هایی داشت که هرگز در لبرون جیمز دیده نشد. مانند شوت‌های قوس‌داری که او می‌زد و هیچ بازیکنی توانایی دفاع مقابل آن را نداشت.

از سوی دیگر مایکل جردن در مسیر تبدیل شدن به یک چهره جهانی، با شیکاگو بولز شش قهرمانی NBA را به دست آورد و شاید بزرگترین بازیکن تاریخ این ورزش باشد. همچنین استفن کری از گلدن استیت در پرتاب‌های 3 امتیازی در طول تاریخ بسکتبال بی رقیب است. مجیک جانسون از لیکرز و لری برد از بوستون هر کدام چندین قهرمانی داشتند و در دهه 80 میلادی NBA را متحول کردند. تیم دانکن از سن آنتونیو نزدیک به دو دهه را در لیگ سپری کرد و شاید اساسا باثبات‌ترین بازیکن تاریخ بود.

روز تاریخی NBA از راه رسید ؛ لبرون جیمز پادشاهی را از عبدالجبار می گیرد؟

ویلت چمبرلین در یک بازی 100 امتیاز کسب کرد و در یک فصل به طور میانگین 50 امتیاز بدست آورد کوبی برایانت در یک بازی 81 امتیاز کسب کرد و با 5 قهرمانی به پایان راه خود رسید و بیل راسل 11 قهرمانی را با بوستون سلتیکس به دست آورد.

لبرون جیمز از رکورد کریم عبدالجبار عبور می‌کند اما همچنان جردن در بحث میانگین امتیازی در هر بازی جلوتر جیمز است. او در طول دوران بسکتبالش به طور میانگین 30.12 امتیاز در هر بازی بدست آورد تا بالاتر از وایل چمبرلین قرار بگیرد. این رقم برای لبرون جیمز 27 امتیاز به ازای هر بازی است و عبدالجبار در هر بازی به طور میانگین 25 امتیاز کسب کرده است. حالا کدام یک از این بازیکنان می‌تواند پادشاه تاریخ بسکتبال NBA باشد؟

بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...