نوله و نادال شاید در فینال اوپن استرالیا ؛ جوکوویچ به دنبال یک رکورد جدید

نواک جوکوویچ و رافائل نادال دو مدعی اصلی گرند اسلم استرالیا در قرعه کشی روز پنجشنبه در دو سوی متفاوت اوپن استرالیا قرار گرفتند.
کدخبر (125303) | 22 دی 1401 | ساعت 15:14
0 129
نوله و نادال شاید در فینال اوپن استرالیا ؛ جوکوویچ به دنبال یک رکورد جدید
نواک جوکوویچ و رافائل نادال دو مدعی اصلی گرند اسلم استرالیا در قرعه کشی روز پنجشنبه در دو سوی متفاوت اوپن استرالیا قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، سال 2023 برای نواک جوکوویچ به بهترین شکل آغاز شده است. این ستاره صرب این هفته در مسابقات ATP در آدلاید شرکت کرد و به لطف آخرین پیروزی خود، به فینال مسابقات راه یافت. قهرمان 21 گرند اسلم دنیا یعنی جوکوویچ توانست دانیل مدودف روس که یکی از سخت‌ترین رقبایش در تنیس ملبورن خواهد بود را بدون نگرانی و استرس خاصی شکست دهد و به فینال برسد. نوله در این بازی در دو ست متوالی پیروز شد اما اتفاق مهم بازی حادثه‌ای بود که در پایان ست اول رخ داد. قهرمان بالکان در یکی از حرکت‌های خود از ناحیه عضله خم‌کننده پایش دچار آسیب‌دیدگی شد تا هواداران و دوستانش را نگران کرد. با وجود نگرانی‌های زیادی که با توجه به آغاز مسابقات آزاد استرالیا بوجود آمده بود، نوله که با شرایط خوبی به زمین بازگشت و در یک ساعت و 24 دقیقه بازی با نتیجه 6-3 6-4 بازی را به پایان رساند تا مشخص شود که جوکوویچ مشکلی برای مسابقات استرالیا ندارد.

صحبت های نواک جوکوویچ بعد از مصدومیت

تنیسور صربستانی در نشست خبری درباره این وضعیت صحبت کرد:
"در مورد اتفاقی که افتاده زیاد صحبت نمی‌کنم، وارد جزئیات نمی‌شوم. نمی‌خواهم درباره این اتفاق ناخوشایند صحبت کنم. کمی احساس کشیدگی در عضله‌ام کردم و فورا با پزشکم تماس گرفتم اما این اولین بار نیست که چنین اتفاقی برای من می‌افتد، امیدوارم شرایطم خیلی زود خوب شود".

جوکوویچ بالاتر از نادال

نواک جوکوویچ در سال‌های اخیر خود را به عنوان یکی از بهترین‌های تاریخ تنیس معرفی کرده است و رکورد‌های زیادی را به نام خود ثبت کرده است. او با پیروزی بر مدودف در مسابقات آدلاید، خود را وارد یک رقابت جدید کرد و حالا او چهارمین بازیکن با بیشترین حضور در فینال تاریخ تنیس شده است. نوله تاکنون در 131 فینال حضور داشته و از رقیب همیشگی خود رافا نادال که 130 فینال را تجربه کرده، بالاتر است. در این رده بندی کانرز تنیسور آمریکایی با 164 فینال پیشتاز و بالاتر از راجر فدرر با 157 فینال قرار گرفته است. در رده سوم این رده بندی، ایوان لندل با فاصله بسیار زیاد از نوله با تجربه 146 فینال قرار دارد. اگرچه رسیدن جایگاه لندن بسیار دشوار است اما نوله برای رسیدن به این رکورد بزرگ تلاش خواهد کرد.

تقابل جوکوویچ و نادال در اوپن استرالیا ؛ فقط در فینال

نواک جوکوویچ و رافائل نادال دو مدعی اصلی گرند اسلم استرالیا و دو رقیب دیرینه، در قرعه کشی روز پنجشنبه در دو سوی متفاوت اوپن استرالیا قرار گرفتند. این یعنی صاحبان مجموع 43 گرند اسلم انفرادی جهان تنها می‌توانند در فینال در ملبورن پارک به مصاف هم بروند. قهرمان 9 دوره این مسابقات، سال گذشته ویزایش لغو شد؛ جوکوویچ به دلیل واکسینه نشدن دربرابر ویروس کرونا از این کشور اخراج شد، باردیگر به استرالیا بازگشته تا برای دهمین قهرمانی روی زمین‌ سخت رقابت کند. او همچنین نتوانست در مسابقات آزاد آمریکا ۲۰۲۲ شرکت کند.   بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...