نوواک جوکوویچ در استرالیا جاودانه شد !

قهرمانی نواک جوکوویچ در گرند اسلم استرالیا، رکورد خاصی برای او به ارمغان آورد.
کدخبر (135769) | 13 بهمن 1401 | ساعت 16:14
0 85
نوواک جوکوویچ در استرالیا جاودانه شد !
قهرمانی نواک جوکوویچ در گرند اسلم استرالیا، رکورد خاصی برای او به ارمغان آورد.

به گزارش سرخ نیوز، نواک جوکوویچ به لطف عملکرد باورنکردنی خود در اوپن استرالیا 2023 که در آن به قهرمان مطلق این مسابقات تبدیل شد، توانست یک آمار خیره‌کننده دیگر را بهبود دهد. نواک جوکوویچ در حال بازنویسی رکوردهای بسیاری از خود و همچنین به دست آوردن رکوردهای جدید و موقعیت‌های معتبرتری در برخی از رده‌بندی‌های ویژه است. در این میان تنیسور صرب رسماً به 5 تنیسور برتر دنیا با بیشترین بازی در تاریخ تور‌های ATP ملحق شد؛ روندی که نشان‌دهنده تداوم عملکرد عالی "نوله" است. 

جوکوویچ که زاده بلگراد است، هنوز در 35 سالگی هم می‌تواند رضایت هوادارانش را جلب کند و نه تنها در سطح گرند اسلم بلکه در بیشتر مسابقات معتبر سطح بالای خود را حفظ کند.

نوواک جوکوویچ در استرالیا جاودانه شد !

رسیدن به نادال هدف بعدی جوکوویچ است

در این رده بندی جیمی کانرز با 1561 بازی در مجموع پیشتاز است. راجر فدرر قهرمان سوئیسی با 1526 بازی به حضورش در زمین‌های تنیس پایان داد و به تازگی بازنشسته شد اما بعید است به این زود موقعیت خود را در رده دوم از دست بدهد. برای تکمیل سکوی سه نفر اول، ایوان لندل با 1312 بازی جایگاه سوم خود را بدست می‌آورد و پس از آن رافائل نادال اسپانیایی با 1288 بازی قرار دارد و بعید نیست رده سوم را از لندل بگیرد.

نوله به همراه گیلرمو ویلاس در مقام پنجم مشترک قرار داشت که با حضور در فینال مسابقات آزاد استرالیا مقابل استفانوس سیتسیپاس، این تنیسور صرب توانست این جایگاه را به طور کامل در اختیار خود قرار دهد. جوکوویچ تاکنون 1248 بازی انجام داده و تنها 40 بازی با رافائل نادال فاصله دارد.

نوواک جوکوویچ در استرالیا جاودانه شد !

نوله و وضعیت بدنی عالی در 35 سالگی

جوکوویچ در 35 سالگی در تور ATP همچنان وضعیت بدنی عالی خود را حفظ کرده که این یعنی او می‌تواند همچنان به تسلط خود بر دنیای تنیس طی سال‌های پیش رو ادامه دهد. علی رغم مشکلات اولیه در ران چپ، این تنیسور صربستانی در چند بازی اول ایستادگی کرد و زمانی که بازی‌ها جدی‌تر شد، به فرم ایده‌آل خودش برگشت. پیروزی‌های مهم به ویژه مقابل آندری روبلف و همچنین مقابل تامی پل آمریکایی، ارزش بالای کیفیتی که "نوله" می‌تواند در زمین ارائه کند را یکبار دیگر نشان داد.

پیروزی جوکوویچ در فینال مقابل استفانوس سیتسیپاس او را به دهمین قهرمانی خود در اوپن استرالیا رساند و همچنین نشان داد که جوکوویچ هنوز می‌تواند در یک تورنمنت تعداد زیادی از بازی‌ها را بدون اینکه از کیفیتش کاسته شود، ادامه دهد. در سال‌های اخیر جوکوویچ برنامه کاری خود را کوچک کرده و برای تداوم موفقیتش در مسابقات بزرگ، قید حضور در چند رقابت 1000 امتیازی مسترز را زده اما همچنان تاثیرگذاری خود را در هر سال حفظ کرده است.

بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...