ولخرجی های دیوانه وار مایک تایسون ؛ از وان حمام دو میلیون دلاری تا توله ببر 60 هزار دلاری !

مایک تایسون ، اسطوره بوکس در طی دوران اوج خود در دسته سنگین وزن ولخرجی‌ های عجیب و غریبی می‌کرد.
کدخبر (163698) | 21 فروردین 1402 | ساعت 19:07
0 741
ولخرجی های دیوانه وار مایک تایسون ؛ از وان حمام دو میلیون دلاری تا توله ببر 60 هزار دلاری !
مایک تایسون ، اسطوره بوکس در طی دوران اوج خود در دسته سنگین وزن ولخرجی‌ های عجیب و غریبی می‌کرد.

به گزارش سرخ نیوز، در تاریخ بوکس کمتر کسی توانست به جایگاهی برسد که مایک تایسون خیلی زود و در سال‌های جوانی خود به آن دست یافت. تایسون در 18 سالگی کارنامه حرفه‌ای خود را آغاز کرد و در 20 سالگی صاحب کمربند قهرمانی جهان شد. کسی حتی جرات نمی‌کرد او را به چلنج فرا بخواند. اینکه ستاره‌های جوان در اوج دوران شور و هیجان خود دست به ولخرجی‌های غیرمنطقی بزنند کمابیش موضوعی طبیعی‌ست. خصوصا اگر همچون مایک تایسون از محله‌های فقیر شهر نیز سر بلند کرده باشند. این ولخرجی‌ها در نهایت هم کار دست «مایک آهنین» دادند و او در سال 2003 مجبور شد اعلام ورشکستگی کند. وقتی سال‌ها از دوران ستاره بودنش سپری شده بود.

ولخرجی های دیوانه وار مایک تایسون ؛ از وان حمام دو میلیون دلاری تا توله ببر شصت هزار دلاری

این ورشکستگی مالی باعث شد که مردم در خصوص جزئیات مخارج مایک تایسون کنجکاو شوند. با در نظر گرفتن اینکه او تنها از محل مبارزاتش ٣٧٥ میلیون دلار درآمد کسب کرده بود طبیعتا اینکه اوضاع مالی از کنترلش خارج شود کمی عجیب به‌نظر می‌رسید. این مرد ٥۶ ساله البته این روزها دیگر توانسته است میل خود به ولخرجی را کنترل کند. اما روزهایی بود که مایک آهنین یک سمبل تمام‌عیار از ولخرجی بود.

ببر و کبوتر ؛ حیوانات خانگی مایک تایسون!

مایک تایسون که در شهر بروکلین ایالت نیویورک بزرگ شده بود و چند دوست صمیمی نیز بیشتر نداشت، بارها از علاقه خود به کبوتران سخن گفته است. او این علاقه را راه فراری برای تمام مصائب و مشکلات زندگی خود می‌داند. تایسون در طی دوران حرفه‌ای خود بیش از چهارصد هزار دلار را خرج خرید پرنده کرد. این پادشاه سابق دسته سنگین وزن بوکس علاقه شدیدی نیز به ببر و پلنگ داشت. از جمله آن دو توله ببر بنگال معروف که تایسون عکس‌های زیادی را نیز با آنها دارد. مایک تایسون برای خرید هرکدام از این توله ببرها 60 هزار دلار پرداخت کرده بود. علاوه بر این، هزینه غذا و نگهداری این توله ببرها نیز سالانه بیش از ٧٥٠ هزار دلار بود.

کلکسیون ماشین مایک تایسون

به‌ندرت می‌توان ورزشکاری را نام برد که به قله قهرمانی دنیا دست یابد و پول گزافی را خرج خرید ماشین‌های لوکس نکند. مایک تایسون نیز ابدا استثنایی بر این قاعده به‌شمار نمی‌رفت. او پس از قهرمانی‌اش در سال 1988 یک رولز رویس کورنیش به قیمت ١٨٠ هزار دلار و یک لیموزین به قیمت ٢٠٠ هزار دلار خرید. او پیش از آن نیز یک رولز رویس ١۴٠ هزار دلاری دیگر خریده بود. با این حال ولخرجی‌های بزرگتر هنوز در راه بودند. تایسون پس از شکست دادن فرانک برونو در سال 1996 یک فراری F50 به ارزش ۶٥٠ هزار دلار و یک فراری GT اسپایدر به ارزش ٢١٠ هزار دلار خرید. کمتر از شش ماه بعد بود که مایک تایسون یک لامبورگینی تویین توربو به ارزش نیم میلیون دلار و یک بنتلی کانتیننتال در همین حول و حوش قیمت را به کلکسیون ماشین خود اضافه کرد. تخمین زده می‌شود که اسطوره در یک دوره زمانی ٣ ساله حدود چهار میلیون دلار را خرج خرید ماشین کرده باشد.

وان طلایی ، هدیه مایک تایسون به همسرش!

بزرگترین ولخرجی مایک تایسون اما پرداخت ٢.٢ میلیون دلار برای خرید یک وان طلایی برای همسر خود در آن زمان یعنی رابین گیونز بود. این وان حمام که از جنس طلای بیست‌وچهار عیار ساخته شده بود گویا هدیه تولد تایسون به همسرش بود. اما خرید شکلات بدون شک و به‌مراتب شیوه مناسب‌تری برای خرج کردن پول است. اما این هدیه لاکچری نیز نتوانست مانع از پایان یافتن رابطه مایک تایسون با رابین گیونز شود و کار این زوج در سال 1989 و تنها پس از دوازده ماه زندگی مشترک به طلاق انجامید. با این حال بخشی از پول خرید این وان حمام در سال 2013 به جیب مایک تایسون بازگشت. در این سال دروود هاجگراس، میلیونر بریتانیایی این وان طلایی را به قیمت حدود یک میلیون دلار از تایسون خرید. ولخرجی های دیوانه وار مایک تایسون ؛ از وان حمام دو میلیون دلاری تا توله ببر 60 هزار دلاری !بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...