وینیسیوس جونیور لیدر مبارزه با نژادپرستی در اسپانیا

وینیسیوس جونیور که به نژاد پرستی در لالیگا اعتراض کرده بود، حالا مورد حمایت جامعه ورزش قرار گرفته است.
کدخبر (185681) | 06 خرداد 1402 | ساعت 09:56
0 834
وینیسیوس جونیور لیدر مبارزه با نژادپرستی در اسپانیا
وینیسیوس جونیور که به نژاد پرستی در لالیگا اعتراض کرده بود، حالا مورد حمایت جامعه ورزش قرار گرفته است.

به گزارش سرخ نیوز، اعتراض وینیسیوس جونیور به نژادپرستی در لالیگا، او را به یک سلبریتی در دنیای فوتبال تبدیل کرده است. این مهاجم 22 ساله حالا با چهره‌های بزرگی مثل محمدعلی کلی و لوئیس همیلتون مقایسه می‌شود که آن‌ها نیز در رشته‌های ورزشی خود سابقه مبارزه با نژادپرستی را دارند. این درحالی است که وینیسیوس اخیراً از مقامات برگزاری لالیگای اسپانیا خواسته تا کسانی که اقدام به رفتارهای نژادپرستانه می‌کنند را جریمه نمایند و حالا و با حمایت مدیران، کادر ورزشی و بازیکنان باشگاه رئال مادرید و کارلو آنچلوتی، سرمربی کهکشانی‌ها، کمپین این مهاجم 22 ساله برای ریشه‌کن کردن نژادپرستی، جان تازه‌ای گرفته است و مقامات باشگاه رئال مادرید حتی یک گام فراتر نهاده و شکایتی را علیه ماجرای نژادپرستی اخیر تنظیم کرده‌اند.

وینیسیوس جونیور لیدر مبارزه با نژادپرستی در اسپانیاوینیسیوس جونیور ؛ ستاره‌ای که مورد تحسین فرار گرفت

هواداران نیز وینیسیوس را به‌خاطر صحبت‌های اخیرش علیه نژادپرستی تحسین کرده‌اند و به نظر می رسد که حالا این مهاجم برزیلی و جوان تبدیل به نماد «آپارتاید در فوتبال» تبدیل شده است. جونیور در عین حال ویدیویی را درباره مواردی از نژادپرستی که در دو سال اخیر با آن‌ها روبه‌رو شده، در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده و توضیح داده که هیچ کسی بعد از چنین رفتارها و اشتباهات فجیعی مجازات نمی‌شود. وینیسیوس جونیور لیدر مبارزه با نژادپرستی در اسپانیا

پیام های حمایتی کاربران از وینیسیوس جونیور

در ادامه تعدادی از پیغام‌های کاربران در حمایت از این مهاجم 22 ساله را مطالعه می‌کنید: کاربری به نام لوکاس پائولینیو در توئیتر نوشته:
وینیسیوس جونیور، حالا به اندازه محمدعلی کلی و لوئیس همیلتون بزرگ است. او شورشی را علیه نژادپرستی آغاز کرده. در جریانش هستید؟ این پسر 22 ساله، دردهایش را به دنیا نشان می‌دهد و درحال مقابله با ساختارهای قدرتی عظیم است.
کاربر دیگری نوشته:
بیل راسل و محمد علی باید به وینیسیوس افتخار کنند.
و یک هوادار این کامنت را منتشر کرده:
وقتی این نبرد تمام شود، نام لوتر کینگ، محمد علی، نلسون ماندلا و وینیسیوس جونیور در کنار هم مطرح می‌شود.
وینیسیوس جونیور لیدر مبارزه با نژادپرستی در اسپانیایک کاربر دیگر نوشته:
وینیسیوس با شجاعت و مبارزه، کار بزرگی برای بشریت انجام می دهد؛ در حد و اندازه‌های محمد علی کلی.
و هوادار دیگری وینیسیوس را به خاطر مقابله با اشتباهات تحسین کرده و نوشته:
کاری که وینیسیوس جونیور در اسپانیا در حال انجامش است، تاریخی است. کاری که او را در جمع بزرگترین‌های تاریخ ورزش قرار می‌دهد؛ به چالش کشیدن سیستم. محمد علی کلی باید به او افتخار کند.
کاربر دیگری در توئیتر نوشته:
وینیسیوس نماینده من است؛ او علاوه‌بر اینکه در فوتبال یک ستاره است، با چهره‌ای شاد و فروتن موضعش را اعلام می‌کند. مبارزه علیه نژادپرستی که نامش را در کنار افرادی مثل محمد علی، بیل راسل و لیلیان تورام قرار می دهد.
شخصی دیگر هم در این باره نوشته:
وینیسیوس جونیور، یکی از ورزشکاران بزرگ تاریخ است. او حتی بزرگتر از همیلتون، فلپس، تایگر وودز، مایکل جردن و محمد علی است. هیچ یک از این‌ها، تجربه گلزنی در فینال لیگ قهرمانان اروپا یا جام جهانی را ندارند و به تعداد گل‌های وینیسیوس نرسیده‌اند.
حالا وینیسیوس جونیور، میلیون‌ها پیام حمایتی ازسوی دیگر بازیکنان و ورزشکاران رشته‌های مختلف ورزشی دریافت کرده و به‌نظر می‌رسد که مأموریت حذف نژادپرستی در اسپانیا را عهده‌دار شده است. در جریان بازی اخیر رئال مادرید مقابل والنسیا، وینیسیوس به‌دلیل اعتراض به رفتار نژادپرستانه یکی از بازیکنان حریف از زمین اخراج شد و شانس حضور در بازی بعدی تیمش در رقابت‌های لالیگا را از دست داد. بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...