پس از قهرمانی جان جونز ؛ سلطنت حبیب نورماگومدوف فرو ریخت ؟

پس از قهرمانی جان جونز در رقابت UFC 285، زمزمه‌هایی مبنی بر اینکه او بالاتر از حبیب نورماگومدوف و برخی مبارزان دیگر به عنوان بزرگترین مبارز تاریخ شناخته شود، آغاز شده است.
کدخبر (151904) | 16 اسفند 1401 | ساعت 10:32
0 1047
پس از قهرمانی جان جونز ؛ سلطنت حبیب نورماگومدوف فرو ریخت ؟
پس از قهرمانی جان جونز در رقابت UFC 285، زمزمه‌هایی مبنی بر اینکه او بالاتر از حبیب نورماگومدوف و برخی مبارزان دیگر به عنوان بزرگترین مبارز تاریخ شناخته شود، آغاز شده است.

به گزارش سرخ نیوز، پس از قهرمانی جان جونز در رقابت UFC 285، زمزمه‌هایی مبنی بر اینکه او به عنوان بزرگترین مبارز تاریخ شناخته شود، آغاز شده است. اگر منصف باشیم، قهرمان سابق نیمه سنگین وزن جهان همواره نامش در میان بزرگان UFC قرار داشت، اما دوری سه ساله او از میدان مبارزه باعث شد تا کمی تمرکزها از روی وی برداشته و به مبارزان دیگری اختصاص داده شود. برای بسیاری جان جونز بزرگترین مبارز UFC است. این ورزشکار 35 ساله فهرست بلندبالایی از دستاوردها و پیروزی‌های درخشان در برابر بسیاری از رقبایش دارد تا ثابت کند که می‌تواند بزرگترین مبارز تاریخ باشد. با این حال مبارزان دیگری نیز وجود دارند که مدعی این عنوان هستند که این شامل حبیب نورماگومدوف قهرمان سابق سبک وزن UFC نیز می‌شود.

پس از قهرمانی جان جونز ؛ سلطنت حبیب نورماگومدوف فرو ریخت ؟حبیب نورماگومدوف ؛ مبارز بدون شکست

حبیب نورماگومدوف با رکورد 29 پیروزی و بدون شکست در MMA، بازنشسته شد. نورماگومدوف در دوران حضورش در UFC عنوان قهرمانی سبک وزن جهان را به دست آورد و سه بار از آن دفاع کرد. پس از درگذشت پدرش در سال 2020، این مبارز 34 ساله پس از سومین دفاع از عنوان قهرمانی خود در برابر جاستین گیته، دستکش‌های خود را در UFC 254 آویزان کرد. بردهای قاطعانه او در رینگ هشت ضلعی و پذیرش تنها دو راند شکست در تمام دوران حرفه‌ای خود در UFC، باعث شده تا بسیاری نورماگومدوف را به عنوان بزرگترین مبارز تاریخ بنامند. محبوبیت و شکست‌ناپذیری دو عاملی هستند که حبیب نورماگومدوف را برای بسیاری از هوادارن تبدیل به یک اسطوره و بزرگترین مبارز تاریخ کرده است.

جان جونز ؛ تهدیدی برای جایگاه حبیب ؟

با این حال با ظهور دوباره جان جونز، این بحث که چه کسی بزرگترین مبارز تاریخ است، باز هم داغ شده و بر سر زبان‌ها افتاده است. کاب سوانسون، یکی از ستاره‌های UFC مدعی است که کارنامه حرفه‌ای حبیب نورماگومدوف به اندازه‌ای قوی و کامل نیست که بتواند ادعای بزرگترین مبارز تاریخ را داشته باشد.
اگر رقبای کسانی که می‌توانند مدعای این عنوان باشند را در نظر بگیرید، متوجه می‌شود که رقیبان نورماگومدوف نسبت به رقبای دیگر مبارزان مدعی، قدرت زیادی نداشتند.
پس از قهرمانی جان جونز ؛ سلطنت حبیب نورماگومدوف فرو ریخت ؟در حالی که اظهارات سوانسون ممکن است طرفداران ستاره داغستانی را خشمگین کند اما بیراه هم به نظر نمی‌رسد. جان جونز در طول مبارزات حرفه‌ای خود موفق به شکست بزرگانی چون رشاد ایوانز، دانیل کورمیر، الکساندر گوستافسون، گلوور تکسیرا و لیوتو ماچیدا شده است. علاوه بر این، جان جونز اولین عنوان UFC خود را در 23 سالگی به دست آورد و بارها و بارها از آن دفاع کرد. با پیروزی در UFC 285، او اکنون 15 قهرمانی این مسابقات را در کارنامه دارد. در مقابل حبیب نورماگومدوف سه عنوان قهرمانی دارد و مهمترین رقبایش کانر مک گرگور، داستین پویریر، جاستین گیته و ادسون باربوزا بوده‌اند. بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...