چالشی جدید برای هیولاهای دسته آزاد / داور مستر المپیا : بدن های زیبا به سرعت در حال پیشرفت هستند

موفقیت دائودا و جکد در اوهایو باعث شده است تا بسیاری از کارشناسان از جمله تریک ال گوئیندی درباره‌ موج جدید بدنسازانی با بدن‌های ظریف و خوش‌شکل صحبت کنند.
کدخبر (157619) | 03 فروردین 1402 | ساعت 09:54
0 404
چالشی جدید برای هیولاهای دسته آزاد / داور مستر المپیا : بدن های زیبا به سرعت در حال پیشرفت هستند
موفقیت دائودا و جکد در اوهایو باعث شده است تا بسیاری از کارشناسان از جمله تریک ال گوئیندی درباره‌ موج جدید بدنسازانی با بدن‌های ظریف و خوش‌شکل صحبت کنند.

به گزارش سرخ نیوز، قهرمانی سمسون دائودا در مسابقات آرنولد کلاسیک 2023 باعث شد که این پرسش به طور جدی مطرح شود: آیا داوران به شیپ بدن بیش از شرایط کلی بدنساز اهمیت می‌دهند. در آخرین قسمت از پادکست «Prime Time Muscle» تریک ال گوئیندی و کریس کورمیر نگاه دقیق‌تری به نتایج دسته‌ آزاد انداخته‌اند.

قهرمانی سمسون دائودا در آرنولد کلاسیک و یک پیام مهم

پیروزی سمسون دائودا در مسابقات کلمبوس اوهایو دسته‌ آزاد را دچار شوک نمود. اندرو جکد که اخیرا کارت حرفه‌ای خود را در مسابقات آرنولد کلاسیک آماتور دریافت کرده بود عملکرد بسیار خوبی را در اولین حضورش در مسابقات حرفه‌ای برجا گذاشت و مقام سوم را کسب کرد. پیش از آغاز این مسابقات جکد به کریس آستو پیوست تا تمرینات آماده سازی خود را زیر نظر این مربی صاحب‌نام پیگیری کند. انتخابی که به نظر می‌رسد اثرات بسیار مطلوبی نیز برای این ورزشکار داشته است. چالشی جدید برای هیولاهای دسته آزاد / داور مستر المپیا : بدن های زیبا به سرعت در حال پیشرفت هستندنیک واکر که در سال 2021 قهرمان مسابقات آرنولد کلاسیک شده بود در مسابقات اوهایو نتوانست به دومین عنوان قهرمانی خود در آرنولد کلاسیک دست پیدا کند. طرفداران او تا روزها بعد از پایان مسابقات به انتخاب دائودا به عنوان نفر اول اعتراض داشتند. هرچند واکر در نهایت به آنها گفت که نتیجه را بپذیرند و به نظر داوران احترام بگذارند. با وجود اینکه بسیاری از بدنسازان مطرح عقیده داشتند که نیک واکر شایسته‌ پیروزی بود اما تردیدی در این نیست که شوکی جدی به دسته‌ آزاد وارد شده است. موفقیت دائودا و جکد در اوهایو باعث شده است تا بسیاری از کارشناسان از جمله تریک ال گوئیندی درباره‌ موج جدید بدنسازانی با بدن‌های ظریف و خوش‌شکل صحبت کنند. بدنسازانی که یقینا باعث ایجاد مشکلات بزرگی برای آن گروه از ورزشکاران خواهند شد که به طور کامل متکی به حجم و اندازه عضلات و شرایط بدنی خود هستند.

تریک ال گوئیندی معتقد است که بدن‌های ظریف و خوش‌فرم چالشی جدی برای هیولاهای حجم به شمار می‎ روند

به اعتقاد این داور حرفه‌ای بدنسازی ورزشکارانی نظیر اندرو جکد و رافائل براندائو با فرم زیبای بدن‌ خود این پتانسیل را دارند که رقیبانی نظیر نیک واکر و میکال کریزو را کنار بزنند:
بدنسازانی مثل اندرو جکد، سمسون دائودا و درک لانسفورد از لحاظ استعداد ژنتیکی برترین ورزشکاران به شمار می‌روند. اینها مرا به یاد دهه‌ 90 می‌اندازند. زمانی که با وجود امثال فلکس ویلر، کریس کورمیر، شان رای و... همه‌ بدن‌ها زیبا و چشم‌نواز بودند. و این خبر بدی برای بدنسازانی چون نیک واکر و میکال کریزو است. این بدنسازان ترجیح می‌دهند که اگر قرار است رقابت را واگذار کنند لااقل آن را به حریفانی نظیر بیگ رامی واگذار کنند. اما زمانی که با بدن‌های خوش‌فرم و زیبا طرف می‌شوید می‌دانید که از افق دید خارج خواهید شد. و بدن‌های زیبا به سرعت در حال پیش آمدن هستند.

چالشی جدید برای هیولاهای دسته آزاد / داور مستر المپیا : بدن های زیبا به سرعت در حال پیشرفت هستندکریس کورمیر خطاب به بدنسازانی که از سینتول استفاده می‌کنند: شما در حال کوتاه‌تر کردن چرخه‌ عمر عضلاتتان هستید

کریس کورمیر به بدنسازان هشدار می‌دهد که استفاده از سینتول می‌تواند به پایان دوران حرفه‌ای آنها بیانجامد:
متاسفانه مردم ترجیح می‌دهند به جای تمرین در باشگاه و تلاش برای رشد عضلات خود از تزریق و دارو و... استفاده کنند. این چیزی‌ست که باعث نابودی دوران حرفه‌ای آنها خواهد شد و سبب می‌شود که کارشان زودتر از آنچه که باید به پایان برسد. به شما هشدار می‌دهم! باید بدانید که رو آوردن به چنین میانبرهایی باعث کوتاه شدن چرخه‌ عمر مفید عضلاتتان خواهد شد. احتمالا ماجرا به اینترنت مربوط می‌شود. شما می‌خواهید تحسین دائمی طرفدارانتان را داشته باشید؛ حتی به این شیوه‌های فیک. اما وقتی برای عکس‌های اینستاگرام خود ژست می‌گیرید باید بدانید که این یک چیز واقعی نیست. شما در حال گول زدن خودتان هستید. امروز همه می‌خواهند که با سریع‌ترین و کوتاه‌ترین شیوه‌ ممکن به جایی که می‌خواهند برسند. اما هر چیزی که خوب است، به زحمت نیز به دست می‌آید. و با صرف وقت بسیار.

معیار داوران برای قضاوت : کشف عدم توازن و تعادل‌ در بدن ورزشکاران

تریک ال گوئیندی می‌گوید که داوران بر اساس چیزی که می‌بینند قضاوت می‌کنند و همواره به دنبال کشف عدم توازن و تعادل‌ در بدن ورزشکاران هستند:
اینها به درستی عدم توازن نامیده می‌شوند. ما آنها را تشخیص می‌دهیم. اگر با تزریق ماهیچه‌های خود را بزرگ کرده باشید از دید داوران پنهان نخواهد ماند. اینها در نگاه ما طبیعی به نظر نمی‌رسند. ما حتی نیاز به این هم نداریم که با آناتومی بدن انسان آشنا باشیم. من نمی‌دانم که آن ورزشکار چه ماده‌ای را به کتف خود تزریق کرده است.
چالشی جدید برای هیولاهای دسته آزاد / داور مستر المپیا : بدن های زیبا به سرعت در حال پیشرفت هستندال‌ گوئیندی اشاره می‌کند که پروسه‌ داوری با در نظر گرفتن ترکیب چند عامل مختلف پیش می‌رود. عواملی نظیر توازن و تناسب اندام، حجم عضلات، شرایط فیزیکی و شیپ بدن:
وظیفه‌ من و وظیفه‌ هر داوری این است که بر اساس آنچه می‌بیند قضاوت کند. نه اندیشیدن به اینکه در زندگی ورزشکار چه اتفاقاتی رخ داده است. من نمی‌دانم که کریس کورمیر چه تمریناتی را پیش از کسب عنوان قهرمانی در سال 1993 سپری کرده است. آنچه من می‌بینم بدن و عضلات اوست. من باید بر اساس مولفه‌های اصلی بدنسازی یعنی تناسب اندام، ماهیچه‌ها، شرایط بدنی و شیپ بدن ورزشکار قضاوت خود را به انجام برسانم. به عنوان یک داور وقتی با چنین عدم توازن‌هایی روبرو می‌شوید می‌دانید که آنها حاصل تمرینات طبیعی نیستند. اگر دارویی به بازوی خود تزریق کنید و ظرف پنج ساعت عضلاتتان متورم شود به این خیال خوش سپری می‌کنید که با قدم گذاشتن بر روی استیج داوران را تحت تاثیر قرار خواهید داد. مطمئن باشید که اینطور نیست.
این اولین بار نبود که کریس کورمیر بر ضد مواد حجم دهنده‌ای نظیر سینتول هشدار می‌داد. او پیش از این نیز اعتراف کرده بود که در دوران حرفه‌ای خود برای حجم دادن به ماهیچه‌ی ساق پای خود از سینتول استفاده کرده بود. کورمیر گفته بود که این کار موجب نابودی عضلات در گذر زمان می‌شود و بدنسازان را به دوری جستن از این میانبرها دعوت نموده بود.   بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...