غول در سایه ؛ درک لانسفورد برای قهرمانی مستر المپیا برمی‌گردد

درک لانسفورد، پدیده جدید دنیای بدنسازی که قهرمان مستر المپیا ۲۰۲۲ است، درباره علت عدم حضور در مسابقات آرنولد کلاسیک 2023 صحبت می‌کند.
کدخبر (156847) | 03 فروردین 1402 | ساعت 08:00
0 1087
غول در سایه ؛ درک لانسفورد برای قهرمانی مستر المپیا برمی‌گردد
درک لانسفورد، پدیده جدید دنیای بدنسازی که قهرمان مستر المپیا ۲۰۲۲ است، درباره علت عدم حضور در مسابقات آرنولد کلاسیک 2023 صحبت می‌کند.

به گزارش سرخ نیوز، درک لانسفورد پدیده جدید دنیای بدنسازی، دسامبر سال گذشته در رقابت مستر المپیا 2022 با یک پکیج عالی، پا به روی صحنه گذاشت. او که در این رقابت برای اولین بار حضور پیدا کرده بود، پس از هادی چوپان و بالاتر از نیک واکر در جایگاه دوم قرار گرفت. لانسفورد در آخرین اپیزود از برنامه IFBB AMA درباره علت عدم حضور در مسابقات آرنولد کلاسیک 2023، اهدافش برای این فصل و بلندپروازی خود برای دستیابی به‌عنوان مستر المپیا 2023 را بازگو کرده است. درک لانسفورد برای اولین بار در سال 2017 و به‌عنوان شرکت کننده در مسابقات IFBB Pro Men's (دسته 212 پوند) دیده شد و به‌دلیل کیفیت، شکل و تقارن باورنکردنی عضلات خود به شهرت رسید. عملکرد درک لانسفورد در مسابقات تامپا پرو باعث شد تا این بدنساز برای اولین بار به مسابقات دسته 212 پوند مستر المپیا دعوت شود و در همان اولین تجربه خود به مقام پنجم دست پیدا کند. سال بعد او شرایط فیزیکی خود را بهبود بخشید اما در رقابتی نزدیک با اسطوره بدنسازی، فلیکس لوئیس که هفت دوره قهرمانی دسته 212 پوند مستر المپیا را از آن خود کرده، شکست خورد. بدین ترتیب درک لانسفورد مدال نقره مسابقات سال 2019 را به سینه زد. سال 2021 سالی بود که لانسفورد توانست بر رقبایی مانند شان کلاریدا و کمال الگارگنی غلبه کند و به قهرمانی مستر المپیا برسد. درک لانسفورد که بالاخره توانسته بود خود را در دسته 212 پوند به اثبات برساند، حالا با مأموریتی جدید و سخت مواجه بود؛ حضور در بخش آزاد مردان مستر المپیا. او اولین تجربه خود در این بخش را در مسابقات 2022 Pittsburgh Pro بدست آورد؛ جایی که او رقابت شانه‌به‌شانه‌ای با مدعیان اصلی این بخش داشت و درخشش در این رویداد باعث شد تا لانسفورد دعوت‌نامه ویژه‌ای برای حضور در بخش آزاد مردان مستر المپیا کسب کند. غول در سایه ؛ درک لانسفورد برای قهرمانی مستر المپیا برمی‌گردددرک لانسفورد با یک عملکرد خارق‌العاده در مستر المپیا 2022 جهان را شوکه کرد. او برای رسیدن به مدال نقره، رقبای سرسختی مانند نیک واکر و بیگ رامی را کنار زد. پس از این موفقیت، زمزمه‌هابی درمورد احتمال حضور او در مسابقات آرنولد کلاسیک 2023 وجود داشت و در این میان جی کاتلر، قهرمان 4 دوره مسابقات مستر المپیا وی را تهییج کرد تا در این رقابت شرکت کرده و یکبار دیگر با نیک واکر سرشاخ شود. با این حال درک لانسفورد تصمیم گرفت در آرنولد کلاسیک 2023 حضور نداشته باشد و از این فرصت برای آماده‌سازی خود جهت حضور در مستر المپیا استفاده کند. برخی از هواداران و کارشناسان از لانسفورد به‌دلیل عدم شرکت در این رویداد انتقاد و ادعا کردند که احتمالاً لانسفورد از رقبایش ترسیده است. با این حال لانسفورد ترجیح داد که به این گمانه‌زنی‌ها فقط بخندد و تمرکزش را روی کار خودش حفظ کند.

علت غیبت در آرنولد کلاسیک 2023 از زبان درک لانسفورد

درک لانسفورد در ویدیوی اخیرش در یوتیوب، نگرش و طرز فکر خود را در مورد عدم رقابت در آرنولد کلاسیک 2023 که در اوایل این ماه با قهرمانی سمسون دائودا به پایان رسید، بیان کرد.
نمی‌توانم انکار کنم که اشتیاق حضور در این رقابت را نداشتم. حتی قبل از شرکت در مستر المپیا، در ذهنم بود که شاید بعد از مستر المپیا در آرنولد کلاسیک شرکت کنم. حتی تا چند هفته بعد از پایان مستر المپیا 2022، طوری به تمریناتم ادامه دادم که انگار قرار است در آرنولد کلاسیک شرکت کنم. در آن مدت فرصت داشتم که در مورد این تصمیم فکر و با دیگران مشورت کنم. ما در مورد این که باید در این رقابت شرکت کنم یا نه، به‌طور گروهی صحبت کردیم. با خودم فکر کردم که آیا می‌توانم در این رقابت نفر اول باشم و برای رسیدن به این عنوان معتبر و جایزه 300 هزار دلاری‌اش پیشتازم باشم؟ مطمئناً روی کاغذ شانس زیادی داشتم و می‌توانستم عملکرد خوبی داشته باشم و قهرمان شوم.
درک لانسفورد اعتراف می‌کند که علی‌رغم علاقه به حضور در آرنولد کلاسیک 2023، او قهرمان شدن در مستر المپیای پیش رو به کسب جایزه 300 هزار دلاری این رویداد ترجیح داده است.
واقعاً می‌خواهم در بدنسازی چه کار کنم؟ برای چه کاری وارد این حرفه شدم؟ من باید به چشم‌اندازی وسیع‌تر نگاه کنم. من می‌خواهم امسال قهرمان مستر المپیا شوم. اگر در آرنولد کلاسیک و به‌دنبال آن، در مستر المپیا شرکت می‌کردم، این احتمال وجود داشت که در هردو رقابت قهرمان شوم اما من می‌خواهم پیشرفت‌های زیادی داشته باشم و اینجا هستم تا بهترین بدن ممکن را برای خودم بسازم. من می‌خواهم در مستر المپیای امسال یک عملکرد چشم‌گیر داشته باشم. می‌خواهم با قهرمان مستر المپیا از این مسابقات خارج شوم و با فیزیک بدنی خود، به بدنسازی مسلط‌تر و باثبات تبدیل شوم.

غول در سایه ؛ درک لانسفورد برای قهرمانی مستر المپیا برمی‌گرددتو که توهم نداری؟

میلوس سارسف، مربی برجسته بدنسازی، پیش از این که از لانسفورد درباره تصمیمش در مورد میزان بزرگی هیکل او بپرسد، نظر خود را در مورد فیزیک بدن این بدنساز بیان می‌کند.
من فیزیک تو را از تصویرتان برروی جلد مجله Muscular Development تجزیه و تحلیل کردم. جدایی و شکل عضلات شما واقعاً عالی است. می‌دانم هنی رامبد در مورد ماهیچه‌های دورکننده و پرکردن آن‌ها چه می‌گفت اما من با آن‌ها مخالف هستم. من فکر می‌کنم وقتی شکل و جدایی خوبی در عضلات وجود دارد، حتی اگر حجم و فضایی که پشت بدن خود دارید کمی کمتر باشد، داوران احمق نیستند، آن‌ها وضعیت زانو را می‌بینند. فکر نمی‌کنم توهم داشته باشید.
درک لانسفورد به‌دنبال ارائه پکیجی است که در مسابقات Pittsburgh Pro 2022 از خود نشان داد:
فکر کنید من با وزنی بین 120 تا 125 کیلوگرم در حال فیگور گرفتن باشم. حس می‌کنم اگر از نظر وزنی در چنین محدوده‌ای قرار بگیرم و امسال فرم بهتری داشته باشم، شرایط بهینه و ایده‌آل خواهد بود. مسأله این است که نمی‌دانم باید وزن بیشتری، مثلاً در حدود 135 تا 140 کیلوگرم، داشته باشم یا همین محدوده فعلی مناسب است؟ اگر بخواهم، به‌راحتی می‌توانم وزنم را افزایش دهم اما فکر نمی‌کنم نیازی به افزایش وزن داشته باشم. باید ببینیم چه می‌شود. همه چیز به مرور قابل ارزیابی خواهد بود. برخی می‌گویند قهرمانان اسبق مستر المپیا در هنگام قهرمانی وزنی میان 105 تا 110 کیلوگرم داشته‌اند. این موضوع به من این اطمینان را می‌دهد که با داشتن وزنی مشابه، کمی از انظر ابعاد کوچکتر هستم و در عین حال، امیدوارم بزرگتر به نظر برسم.

غول در سایه ؛ درک لانسفورد برای قهرمانی مستر المپیا برمی‌گرددوقتی لانسفورد کشتی را به بدنسازی می آورد

لانسفورد که دارای سابقه فعالیت در رشته کشتی است، از همان تجربه و آموزه‌هایی که در این ورزش داشته، در بدنسازی هم استفاده می‌کند.
من دارای یک پیشینه کشتی هستم. به همین دلیل در ابتدا تمرینات و تغذیه یا عدم دانش رژیم غذایی من ناشی از همین سابقه کشتی و کاهش وزن و تمرین بسیار سخت برای آن بود. زمانی که وارد بدنسازی شدم، تمرین، غذا خوردن، استراحت و انجام ریکاوری‌ها مانند درمان‌ها و ... تغییر کرد. این‌ها چیزهایی بود که در زمان فعالیتم در رشته کشتی از آن‌ها غافل بودم. من حتی قبل از شروع تمرینات بدنسازی نیز زیرساخت بسیار خوبی داشتم. برای من اولویت شماره یک غذاست. این آنابولیک‌ترین مسأله روی کره زمین است و پس از آن انجام تمرین، استراحت کافی و کار درمانی برای اینکه بتوانیم دوباره به باشگاه برگردیم و روند خود را ادامه دهیم، در اولویت‌های بعدی قرار دارد.
درک لانسفورد در این مدت تلاش کرده تا شرایط فیزیکی خود را بهبود ببخشد. او ماه گذشته ویدیویی از تمرینات سخت پایین تنه که روی همسترینگ پا تمرکز داشت را با هوادارانش به اشتراک گذاشت. لانسفورد در عین حال چهار نکته کلیدی برای تحریک رشد عضلات را عنوان کرد. او دو هفته قبل ویدیو دیگری از تمرینات پای خود را منتشر کرد که در آن روی بهبود کیفیت حرکت عضلات چهار سر بیرونی خود کار می کرد. پس از قهرمانی اخیر سمسون دائودا در مسابقات آرنولد کلاسیک 2023، حالا درک لانسفورد یک رقیب جدید پیدا کرده است. سارسف معتقد است که شیر نیجریه‌ای شانس زیادی برای شکست دادن درک لانسفورد دارد و می‌گوید اگر دائودا به کاری که انجام می‌دهد ادامه دهد، ممکن است درک لانسفورد را از پیش بردارد. از درک لانسفورد بیشتر بخوانید  

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...