کوبی برایانت دنیای تنیس ؛ نواک جوکوویچ از علت این مقایسه می گوید

نواک جوکوویچ قهرمان مسابقات تنیس آزاد استرالیا 2023، ممارست کوبی برایانت فقید در ورزش را تحسین می کند.
کدخبر (147254) | 06 اسفند 1401 | ساعت 20:32
0 125
کوبی برایانت دنیای تنیس ؛ نواک جوکوویچ از علت این مقایسه می گوید
نواک جوکوویچ قهرمان مسابقات تنیس آزاد استرالیا 2023، ممارست کوبی برایانت فقید در ورزش را تحسین می کند.

به گزارش سرخ نیوز، نواک جوکوویچ فاتح 22 عنوان گرند اسلم انفرادی تنیس جهان است. او به طور مشترک با رافائل نادال بیشترین تعداد قهرمانی این مسابقات را در بخش مردان دارد اما در مجموع هر دو تنیسور پس از سرنا ویلیامز که 23 قهرمانی در کارنامه دارد، در رده دوم قرار دارند. در حالی که بسیاری از تنیسورهای حرفه‌ای دنیا به ویژه در دو دهه گذشته آرزوی داشتن یک قهرمانی گرند اسلم را دارند، نوواک جوکوویچ در رقابت‌های ماه گذشته اوپن استرالیا به بیست و دومین عنوان خود رسید. با این حال او از این شرایط راضی نیست و به دنبال قهرمانی‌های بیشتر است. او اگر یک قهرمانی دیگر کسب کند، از نادال عبور کرده و در تاریخ تنیس مردان جاودانه می‌شود. کوبی برایانت دنیای تنیس ؛ نواک جوکوویچ از علت این مقایسه می گوید از آنجایی که سه گرند اسلم دیگر در این فصل باقی مانده، جوکوویچ درباره تعداد قهرمانی‌هایی که می‌تواند او را راضی کند، می‌گوید:

من عاشق این ورزش هستم، دوست دارم با بچه‌هایم و هرکسی به صورت تفریحی بازی کنم. بنابراین به این معنا نیست که من از ورزش بیزارم چراکه بخش قابل توجهی از زندگی مرا ورزش شکل می‌دهد. در تنیس تمایل زیادی برای اثبات خودم و ادامه ثبت نتایج تاریخی دارم و همیشه این را به صراحت گفته‌ام. برای برخی، این غرور و ادعا است، اما من واقعاً چنین احساسی دارم و همه کسانی که در چنین موقعیتی هستند، می‌خواهند به چنین نتایجی دست یابند.

کوبی برایانت دنیای تنیس ؛ نواک جوکوویچ از علت این مقایسه می گوید

رژیم غذایی نواک جوکوویچ

نواک جوکوویچ برای حفظ تناسب اندام خود بسیار تلاش کرده است. او حتی در سن 35 سالگی توانست در مسابقات آزاد استرالیا 2023 با مصدومیت همسترینگ قهرمان شود. جوکوویچ در اوایل دهه اخیر تغییرات گسترده‌ای در برنامه تناسب اندام خود ایجاد کرد و اکنون مدتی طولانی است که به رژیم غذایی گیاهخواری روی اورده است. جدای از این، میل شدید به رقابت و تمرین باعث شده است که جوکوویچ در زمین، بازی شگفت انگیزی ارائه دهد و او را با کوبی برایانت مقایسه کنند.
سعی می‌کنم تا آنجا که ممکن است به چالش فعلی فکر کنم چرا که باعث می‌شود از پرت شدن به گذشته و یا فکر کردن به آینده دست بکشم. من به دنبال این هستم که چگونه اولین جام بعدی که در دبی است را بدست آورم. البته یک برنامه بلندمدت وجود دارد. ما به طور معمول تا 6 ماه آینده برنامه داریم و این باعث می‌شود روی اهداف کوتاه مدت ما تاثیر بگذارد. با این حال من بیشترین انرژیم را صرف اولین چالش پیش رو می‌کنم. این اصلی‌ترین علت نتایج و افتخاراتی بوده که من تاکنون داشته‌ام.

کوبی برایانت دنیای تنیس ؛ نواک جوکوویچ از علت این مقایسه می گوید

نواک جوکوویچ کوبی برایانت را الگوی خود می داند

جووکویچ می‌گوید این راهکار برای انجام تمرینات هم مناسب است بخصوص زمانی که به مسابقات نزدیک می‌شود.
در زمین مسابقه باید ممارست کافی داشته باشیم و این چیزی است که به وضوح در کسی مانند کوبی برایانت قابل تشخیص بود. این یک ذهنیت وسواس گونه مثبت نسبت به ورزش و هر چیزی است که ورزش مستلزم آن است. من به این رویکرد اعتقاد دارم زیرا ثابت کرده است که خوب است و به این کار ادامه خواهم داد. من هیچ فشاری ندارم، همیشه خودم بودم و خوشحالم چون احساس آزادی می‌کنم. این همان چیزی است که مبنایی برای ادامه ورزش در این سطح است.
نواک جوکوویچ همیشه اذعان داشته که در زندگی ورزشی خود از کوبی برایانت تاثیر زیادی گرفته و همیشه این بسکتبالیست فقید را یکی از الگوهای خود معرفی کرده است. درباره جوکوویچ و تنیس بیش تر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...