4 فیگور مورد علاقه رونی کلمن / قهرمان 8 دوره مستر المپیا از فیگورهای مورد علاقه خود می گوید

رونی کلمن قهرمان 8 دوره مستر المپیا و چهره برجسته دنیای بدنسازی 4 فیگور مورد علاقه‌ اش در این ورزش را انتخاب کرده است.
کدخبر (160261) 13 فروردین 1402 | ساعت 15:29
0 570
رونی کلمن قهرمان 8 دوره مستر المپیا و چهره برجسته دنیای بدنسازی 4 فیگور مورد علاقه‌ اش در این ورزش را انتخاب کرده است.

به گزارش سرخ نیوز، رونی کلمن، اسطوره بازنشسته دنیای بدنسازی یکی از پرافتخارترین ورزشکاران تاریخ این رشته ورزشی به شمار می‌رود. کلمن در ویدئویی که اخیرا در یوتیوب منتشر کرده است 4 فیگور مورد علاقه خود در بدنسازی را با طرفدارانش به اشتراک گذاشته است. رونی کلمن در طی دوران رقابت در دسته آزاد لیگ حرفه‌ای IFBB با میزان و حجم عضلات شگفت انگیز خود و تعادل عمومی فوق العاده خود به یکی از بزرگترین بدنسازان تاریخ بدل شد. او نخستین عنوان قهرمانی خود در مستر المپیا را با شکست دیگر اسطوره بدنسازی یعنی فلکس ویلر در سال 1998 کسب نمود. رونی کلمن 7 سال متوالی پس از آن نیز به مقام قهرمانی در این مسابقات دست یافت و رکورد خارق العاده 8 قهرمانی در مستر المپیا را به ثبت رساند. اما رقابت مشهور او با دارنده چهار عنوان قهرمانی مستر المپیا یعنی جی کاتلر بود که کیفیت‌های حرفه‌ای کلمن را به سطح تازه‌ای ارتقا داد. آخرین حضور او در مستر المپیا در سال 2007 اتفاق افتاد و پس از آن بود که رونی کلمن بزرگ از دنیای رقابت حرفه‌ای خداحافظی کرد.

یادآوری خاطرات رونی کلمن و جی کاتلر روی استیج

رونی کلمن صد البته تا به حال ارتباط مداوم خود با طرفداران بدنسازی را نیز حفظ نموده است. کلمن در ماه اکتبر در برنامه مشهور لیورکینگ در یوتیوب حضور پیدا کرده بود. او در این برنامه شاهد عضلات شکم شگفت انگیز لیورکینگ و جویدن گوشت خام توسط او بود. با وجود اینکه خیلی از افراد با فلسفه و شیوه کار لیورکینگ شدیدا مخالف هستند اما رونی کلمن در این برنامه به او پیشنهاد تمرین مشترک داد. رونی کلمن را با دوره‌های تمرینی طاقت فرسای او و ثبت رکوردهای عجیب و غریب توسط او می‌شناسند. از جمله رکورد اسکات ٣۶٠ کیلوگرمی و پرس پای ١١٠٠ کیلوگرمی. پنج ماه پیش بود که لری ویلز، پاورلیفتینگ کار معروف برای سنجش قدرت پاهای خود پیش رونی کلمن رفت تا با او تمرین کند. دو ماه پیش رونی کلمن با ملحق شدن به جی کاتلر و اینفلوئنسر معروف یعنی جسی جیمز وست تصاویر جالبی از تمرینات بدنسازی خود به ثبت رساند. در بخش ‎هایی از این ویدئو که در کانال یوتیوب جسی جیمز وست منتشر شد کلمن و کاتلر به یادآوری خاطرات رقابت با یکدیگر بر روی استیج می‌پرداختند.
چهار فیگور مورد علاقه رونی کلمن رونی کلمن هزینه سنگینی را برای دستاوردهای خود پرداخت نمود. او به‌واسطه‌ی تمرینات سنگین خود با مصدومیت‌ها و چالش‎های فراوانی روبرو شد. اما سرانجام و پس از سال‌ها سلول درمانی اخیرا موفق شد به این عارضه‌ها و مشکلات پیش آمده برای سلامتی خود غلبه کند. با این حال او معتقد است که این عارضه‌ها نه ناشی از دوران حرفه‌ای بدنسازی بلکه ناشی از دوران پیش از آن بودند که کلمن یک بازیکن فوتبال بود.

فیگورهای محبوب رونی کلمن

رونی کلمن در ویدئویی که اخیرا در یوتیوب منتشر کرده است به معرفی چهار فیگور مورد علاقه خود پرداخته است: 1- فیگور زیربغل از پشت:
این اصلی‌ترین فیگور من و دلیلی بود که توانستم قهرمان مستر المپیا در سال 1998 شوم. معتقدم که در این مسابقات تنها به خاطر فیگورهای پشت قهرمان شدم. هرگز فراموش نمی‌کنم که پس از پایان مسابقه یکی از داورها به سراغم آمد و گفت که کمرم او را به یاد کله‌ی مار کبرا انداخته است. به این فیگور تا پایان دوران حرفه‌ایم متعهد ماندم. چرا که مثل مار کبرا برای رقبایم خطرناک و کشنده بود.
2- فیگور قفسه سینه از بغل:
این فیگور همیشه چالش‌ برانگیزترین فیگور برای من بوده است. چرا که من به طور طبیعی بازوهای برجسته‌ای دارم. در دومین دوره حضورم در مستر المپیا بود که حس کردم قفسه سینه‌ام نقطه‌ ضعفم است. پس از آن توجه بیشتری به این بخش در تمریناتم کردم و خوشبختانه این نقطه‌ ضعف بدل به یک نقطه قوت شد. این فیگور را دوست دارم چون باعث پیشرفتم شد.
3- فیگور حداکثر حجم عضلانی:
این فیگور رایج‌ترین و محبوب‌ترین فیگور ممکن است چرا که تقریبا تمام عضلات بدن شما در آن مشارکت دارند. بنابراین این فیگور یک دید کلی از بدن شما را در اختیار تماشاگران و داوران قرار می‌دهد. وقتی بدنسازان روی استیج این فیگور را می‌گیرند سکوت سالن را فرا می‌گیرد و چهره‌ها در شوک فرو می‌روند.
4- فیگور زیربغل از جلو:
این فیگور به من حجم فوق العاده‌ای می‌داد. وقتی این فیگور را می‌گرفتم حس می‌کردم تنها در داخل یک جزیره قرار دارم. حس می‌کردم بال درآورده‌ام و می‌توانم پرواز کنم.
رونی کلمن با هشت عنوان قهرمانی مستر المپیا در کنار لی هنی پرافتخارترین بدنساز تاریخ به شمار می‌رود. حالا به نظر می‌رسد که او به طور کامل بهبود یافته است. پزشک او ماه گذشته اعلام کرد که فرآیند سلول درمانی به ثمر نشسته است و بهبودی کامل کلمن به زودی حاصل خواهد شد.
‌ ‌ بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
ویدئو های ترند
موردی نیست.
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...