وقتی راجر فدرر به مقایسه سرنا ویلیامز و کانر مک گرگور پرداخت

جدل‌های کلامی در دنیای ام ام ای پدیده مرسومی به‌شمار می‌روند. این جدل‌ها تاثیر مطلوبی بر جذب مخاطب نیز دارند و به مبارزان کمک می‌کنند تا بتوانند ایونت‌های خود را به فروش برسانند.
کدخبر (184392) | 05 خرداد 1402 | ساعت 14:39
0 143
وقتی راجر فدرر به مقایسه سرنا ویلیامز و کانر مک گرگور پرداخت
جدل‌های کلامی در دنیای ام ام ای پدیده مرسومی به‌شمار می‌روند. این جدل‌ها تاثیر مطلوبی بر جذب مخاطب نیز دارند و به مبارزان کمک می‌کنند تا بتوانند ایونت‌های خود را به فروش برسانند.

به گزارش سرخ نیوز، در سوی دیگر دنیای تنیس محل حضور ورزشکارانی نجیب و جنتلمن است که با وقار کامل با رقبای خود برخورد می‌کنند. با این حال وقتی اسطوره تنیس یعنی راجر فدرر به مقایسه سرنا ویلیامز و کانر مک گرگور پرداخت توجه رسانه‌ها را شدیدا به‌سمت خود جلب کرد.

مقایسه رفتار سرنا ویلیامز و کانر مک گرگور توسط راجر فدرر

راجر فدرر که با رفتار حرفه‌ای و بزرگ‌منشانه خود چه در درون و چه در بیرون از زمین تنیس شناخته می‌شود در سال 2018 و پس از مسابقات تنیس آزاد آمریکا به انتقاد از رفتار غیر ورزشی سرنا ویلیامز پرداخته بود. فدرر در طی یک مصاحبه به رفتار کانر مک گرگور در زمان رقابت با حبیب نورماگومدوف اشاره کرده بود و آن را با رفتار ویلیامز مقایسه کرده بود. این مقایسه بحث‌های گسترده و ادامه‌داری را در میان طرفداران دو ورزش ایجاد نمود و عده‌ای معتقد بودند که قیاس فدرر چندان مناسب و درست نبوده است. بسیاری از افراد نیز با زاویه دید راجر فدرر موافق بودند و می‌گفتند که هر ورزشکار می‌بایست به فراخور ورزشی که در آن مشغول به کار است رفتار خود را نیز به‌درستی کنترل کند. فدرر تنیس‌بازان را دعوت به پیگیری سطح بالاتری از استانداردهای رفتاری و روحیه حرفه‌ای نموده بود و گفته بود که رفتار ویلیامز خصوصا برای مسابقاتی در حد اعتبار یک گرند اسلم به هیچ وجه شایسته نبوده است.

وقتی راجر فدرر به مقایسه سرنا ویلیامز و کانر مک گرگور پرداختراجر فدرر : ما در تنیس فرهنگ، سنت و ارزش‌های متفاوتی داریم

در پی مصاحبه راجر فدرر نقدهایی نیز متوجه این اسطوره تنیس شده بود. عده‌ای می‌گفتند فدرر در واکنش به رفتار سرنا ویلیامز و همچنین در خصوص صحبت‌هایی که درباره کانر مک گرگور مطرح کرده بود زیاده‌روی کرده است. مخالفان می‌گفتند که هر ورزش مختصات و فرهنگ خاص خود را دارد و قیاس بین رفتار دو ورزشکار در دو حوزه مختلفی مقایسه چندان درستی نیست. آنها روی طبیعت فیزیکی و خشن MMA تاکید می‌کردند و می‌گفتند که این ورزش اساسا دارای ماهیتی نمایشی است و تمامی مبارزان آن تلاش می‌کنند تا با پیگیری چنین رفتارهایی به تبلیغ مبارزات آتی خود بپردازند. نقد آنها به فدرر این بود که نباید دو ورزش با دو ساختار مختلف را که طرفداران آنها نیز ذهنیت‌ها و انتظارات مختلفی دارند با یکدیگر قیاس نمود. راجر فدرر گفته بود:
من با هر آنچه برای جامعه تنیس خوب باشد و وجهه مناسب‌تری از این ورزش ارائه دهد همراه هستم. ما در تنیس به‌طرزی شایسته رفتار می‌کنیم. ورزش ما ورزش نجابت و وقار است. شما آن مرد را در یو اف سی می‌بینید که از نرده‌ها بالا می‌ورد (اشاره فدرر به مک گرگور). ورزش‌هایی هستند که ورزشکارانش به‌سمت یکدیگر آب دهان پرتاب می‌کنند و ناسزا می‌گویند. این چیزها برای آنها یک رویه‌ی روتین است.
وقتی راجر فدرر به مقایسه سرنا ویلیامز و کانر مک گرگور پرداختدر اینجا لازم است اشاره‌ای هم به نقطه‌ی شروع تمام این ماجراها داشته باشیم. در مسابقات تنیس آزاد آمریکا در سال 2018 سرنا ویلیامز با یکی از داوران وارد درگیری شد. این رفتار ناشایست آن هم در مسابقاتی با اعتبار تنیس آزاد آمریکا پدیده‌ای نادر به‌شمار می‌رفت. راجر فدرر پس از این اتفاق در طی مصاحبه‌ای گفت که آرزو می‌کند ارزش‌ها و سنت‌های ورزش تنیس دیگر این‌چنین زیر پا گذاشته نشوند. او از لزوم تعهد به بازی جوانمردانه، احترام متقابل و تبعیت از قوانین سخن گفته بود.

تاکید راجر فدرر بر لزوم حفظ ارزش‌ ها و پایبندی به فرهنگ تنیس

با این حال نباید این مصاحبه فدرر را تا حد یک اتهام‌زنی صرف به سرنا ویلیامز و کانر مک گرگور پایین آورد. هردوی این ورزشکاران در حیطه تخصصی خود به موفقیت‌های عظیمی دست یافته‌اند و تاثیر غیر قابل انکاری نیز بر ورزش خود داشته‌اند. انگیزه راجر فدرر از مطرح کردن چنین مقایسه‌ای شاید این بوده باشد که یک‌بار دیگر بر لزوم حفظ ارزش‌ها و پایبندی به فرهنگ تنیس تاکید کرده باشد. هدف فدرر یادآوری سنت‌های تنیس و احترام و حرفه‌ای‌گری رایج در این ورزش بوده است نه حمله شخصی به این یا آن ورزشکار خاص. در نهایت باید گفت که نظرات راجر فدرر منجر به ایجاد مباحثات گسترده‌ای در خصوص رفتار شایسته ورزشکاران شد. این مباحثات به یاد همه آورد که صرف نظر از اینکه هر فرد در چه ورزشی مشغول به کار است می‌بایست در برابر ارزش‌ها، ایده‌آل‌ها و رفتار حرفه‌ای خود متعهد و مسئولیت‌پذیر باشد.   بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...