آرنولد شوارتزنگر دربرابر سیلوستر استالونه؛ اگر دشمنی دهه 80 هنوز شعله‌ور بود...!

کدخبر (229967) | 15 مهر 1402 | ساعت 10:37
0 354
آرنولد شوارتزنگر دربرابر سیلوستر استالونه؛ اگر دشمنی دهه 80 هنوز شعله‌ور بود...!
دوران باشکوه رقابت آرنولد شوارتزنگر و سیلوستر استالونه، برای صنعت سینما حسابی پول‌ساز بود.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، آرنولد شوارتزنگر و سیلوستر استالونه حرفه بازیگری خود را در دهه 70 آغاز کردند. آنها برای بدست آوردن یک نقش برجسته تلاش زیادی داشتند و در نهایت سیلوستر استالونه توانست در سال 1974 در فیلم اربابان فلت‌بوش نقش اول را ایفا کند. در همین حال، آرنولد شوارتزنگر در فیلم هرکول در نیویورک محصول سال 1970 بازی کرد.

با این حال بلوط اتریشی توجه خود را بیشتر به بدنسازی معطوف کرد. شوارتزنگر پس از کسب شش عنوان قهرمانی مستر المپیا، دوباره تمرکزش را روی بازیگری گذاشت. او در فیلم گرسنه بمانید، بازی کرد و تحسین منتقدان را برانگیخت.

استالونه در سال 1976 در یکی از مهم‌ترین فیلم های دوران حرفه‌ای خود به نام راکی بازی کرد. این بازیگران برای ایفای نقش‌هایشان در مراسم جوایز گلدن گلوب سال 1977، نامزد دریافت جایزه شدند.

پس از آن اولین ملاقات آرنولد شوارتزنگر و سیلوستر استالونه سرو صدای زیادی به پا کرد. راکی با بازی استالونه همه جوایز را بدست آورد و فقط در کسب یک جایزه ناکام ماند. با این حال، آرنولد شوارتزنگر برنده جایزه ستاره نوظهور سال شد.

استالونه به ورایتی گفته این تنها نامزدی آرنی بود و هر بار که او شکست می‌خورد، اسطوره بدنسازی به وی می‌خندید. از آنجایی که بازیگران میز مشترکی داشتند، اسلای زمانی که برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شد یک ظرف گل را به سمت قهرمان پنج دوره مستر یونیورس پرتاب کرد و به نظر می‌رسید از همان جا آماده درگیری با یکدگر بودند. بنابراین از همان شب رقابتی تلخ متولد شد که بیش از یک دهه سینمای اکشن را تحت تاثیر خود قرار داد.

پس از درگیری تلخشان در سی و چهارمین دوره جوایز گلدن گلوب، ترمیناتور و رمبو نبردشان را برای برتری در گیشه آغاز کردند. پس از اتفاقات سال 1976، این دو بازیگر یکبار دیگر در سال 1982 باهم به مجادله پرداختند. موفقیت مستمر فیلم‌های راکی باعث شد استالونه به یکی از بهترین قهرمانان اکشن زمان خود تبدیل شود.

در سال 1982، راکی 3 موفقیت بزرگی بدست آورد. این محصول 17 میلیون دلاری، حدود 125 میلیون دلار در گیشه فروش داشت. رقیب او، آرنولد شوارتزنگر اولین بار در نقش کونان بربر ظاهر شد. فیلم 20 میلیون دلاری جان میلیوس اولین فیلم در این ژانر بود و نزدیک به 80 میلیون دلار فروش داشت.

در حالی که راکی همچنان به عنوان یک فیلم بزرگ با بازی استالونه به کسب موفقیت‌هایش ادامه می‌داد، زمان آن رسیده بود که آرنولد شوارتزنگر نیز درخشش خود را شروع کند. شوارتزنگر پس از موفقیت چشمگیر فیلم‌های ترمیناتور و غارتگر، تبدیل به یکی از چهره‌های جذاب و مهم سینمای هالیوود شد. در همین حین سیلوستر استالونه یک مجموعه فیلم افسانه‌ای دیگر را با نام رمبو آغاز کرد.

جنگ تن به تن استالونه و شوارتزنگر

اواسط دهه 80، سینمای اکشن به محل درگیری شخصی این ستارگان هالیوود تبدیل شده بود. در واقع رقابت شدید آنها، محوریت یک دوره کامل از فیلم‌های اکشن را شکل داد. این زوج حتی اینکه چه کسی افراد بد بیشتری را روی صفحه نمایش می‌کُشد، با یکدیگر مقایسه می‌کردند؛ موضوعی که به شدت بر نحوه نمایش صحنه‌های اکشن فیلم‌های آنها تأثیر گذاشت. رویارویی این دو اسطوره ورزش و سینما از اواسط دهه 80 میلادی نشان داد که آنها چقدر در شکل‌گیری آنچه که ما امروز به عنوان اکشن پس از دهه 80 می‌شناسیم، کمک کردند. 

آرنولد شوارتزنگر در مصاحبه‌ای اعتراف کرد که شخصیت او باید افراد بیشتری را روی پرده می‌کشت چراکه می‌خواست از بازیگر راکی بالبوآ پیشی بگیرد. جیمز کامرون یکبار گفته بود که آرزو داشت که رقابت این دو ستاره سینمای ژانر اکشن هیچ وقت به پایان نمی‌رسید اما خب طبیعتا آرزوی کامرون هیچگاه برآورده نشد.

رقابت شوارتزنگر و استالونه پس از اواسط دهه 90 از بین رفت. پس از اینکه شوارتزنگر پا به عرصه سیاست گذاشت، رقابت او با استالونه در دنیای اکشن به پایان رسید. با این حال آرنی در سال 2013 با فیلم The Last Stand به سینما بازگشت. در همان سال، آرنی و استالونه در کنار یکدیگر در فیلم نقشه فرار بازی کردند؛ اتفاقی که طرفداران هر دو را شگفت زده کرد.

استالونه در سال 2015 در فیلم کرید با نقش راکی ظاهر شد و در همان سال آرنولد قسمت جدید ترمیناتور را بازی کرد. با این حال اگر آرنولد شوارتزنگر و سیلوستر استالونه رقیب یکدیگر باقی می‌ماندند، ممکن بود شرایط این فیلم‌ها کاملا متفاوت می‌شد. شاید در صورت وجود داشتن آن دشمنی قدیمی، آرنولد طرح ترمیناتور 2015 را تغییر می‌داد و فیلم ترمیناتور: سرنوشت تاریک 2019 به فیلمی کاملا متفاوت تبدیل می‌شد. علاوه بر این آرنولد احتمال از فرنچایز ترمیناتور کنار نمی‌رفت.

به طور مشابه، استالونه مجموعه فیلم‌های رمبو را در سال 2019 با بازی در فیلم Rambo: Last Blood به پایان رساند. با این حال شکی نیست که اگر او به رقابت خود برای پیشی گرفتن از آرنی ادامه می‌داد، طرح و عنوان فیلم او متفاوت بود. با این حال هیچ یک از این اتفاقات نیفتاد.

ادامه دشمنی آنها در باکس‌آفیس برای نمادهای اکشن دهه 80 میلادی بی معنی است. آنها در روزهای بازیگرانی جوان بودند در حالیکه حالا هر یک از آنها به ترتیب 76 و 77 سال سن دارند.

پایان یک دوران جنجالی

اگرچه آنها پس از پایان دشمنی دوران جوانی دیگر مقابل هم قرار نگرفتند اما فیلم‌هایی که در کنار هم بازی کردند، در دنیا به موفقیت‌های مالی قابل توجهی دست یافت. در حال حاضر، این دو رقیب که تبدیل به دوستان صمیمی یکدیگر شده‌اند، به همکاری با یکدیگر ادامه می‌دهند. اخیرا سیلوستر استالونه در سریال مستند نتفلیکس آرنولد حضور پیدا کرد. در این مستند آنها در مورد رقابت خود و چگونگی شکل دادن به حرفه خود صحبت کرده‌اند.

سیلوستر استالونه اعتراف کرد که اگرچه هیچ وقت این مساله را بروز نداد اما می‌دانست که آرنولد ستاره بزرگتری است. از طرف دیگر شوارتزنگر قرار است در مستند آینده استالونه در نتفلیکس ظاهر شود. فقط زمان نشان خواهد داد که شوارتزنگر چه افشاگری‌هایی در مورد دشمنی افسانه‌ای خودشان آنها ارائه می‌دهد.

راز اندام زیبای سلبریتی ها چیست؟ از جنیفر لوپز و گل گدوت تا کریس همسورث و کریستیانو رونالدو

راز اندام زیبای سلبریتی ها چیست؟ از جنیفر لوپز و گل گدوت تا کریس همسورث و کریستیانو رونالدو

بیشتر بخوانید
08 مهر 1402 | ساعت 18:36
بیشتر بخوانید
10 ماشین باورنکردنی در کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر

10 ماشین باورنکردنی در کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر

بیشتر بخوانید
08 مهر 1402 | ساعت 14:40
بیشتر بخوانید
روتین ورزشی ساده سیلوستر استالونه / اسطوره بازیگری چطور همیشه خوش اندام است؟

روتین ورزشی ساده سیلوستر استالونه / اسطوره بازیگری چطور همیشه خوش اندام است؟

بیشتر بخوانید
08 مهر 1402 | ساعت 12:07
بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...