آپدیت بدنی استفان ماتالا؛ رقیب گردن کلفت وحید بادپی در استیج پرتغال

کدخبر (193314) 22 خرداد 1402 | ساعت 17:15
0 341
استفان ماتالا در آستانه برگزاری مسابقات حرفه‌ای بیگ اوولوشن از آپدیت بدنی تازه‌ی خود رونمایی کرده است. این مسابقات ماه آینده در کشور پرتغال به انجام خواهد رسید و وحید بادپی بدنساز ایرانی دسته فیزیک کلاسیک نیز یکی از شرکت کنندگان احتمالی آن خواهد بود.

به گزارش سرخ نیوز، دسته فیزیک کلاسیک یکی از دسته‌های محبوب‌ و درحال‌ رشد در دنیای بدنسازی است. این دسته که کار خود را در سال 2016 آغاز کرده است در طی این مدت بدنسازان بزرگی را به این ورزش معرفی کرده است. حالا و در فاصله تنها چهار هفته تا برگزاری مسابقات حرفه‌ای بیگ اوولوشن، یکی از مدعیان دسته کلاسیک یعنی استفان ماتالا از طریق یک پست اینستاگرامی آپدیت بدنی جدید خود را با مخاطبانش به اشتراک گذاشته است.

دسته فیزیک کلاسیک در سال 2016 و با هدف پدید آوردن یک پلتفرم تازه برای ورزشکاران شروع به کار کرد. این دسته بیشتر مورد توجه بدنسازانی است که مایلند ظاهری شبیه به ظاهر اسطوره‌های عصر طلایی بدنسازی داشته باشند. دسته فیزیک کلاسیک به بدنسازان امکان می‌دهد که بدون نیاز به برخورداری از یک فیزیک غول‌آسا بتوانند قدرت عضلانی و ظرافت اندام خود را به نمایش بگذارند.

آپدیت بدنی استفان ماتالا؛ بدنساز جوان فرانسوی رقیب جدیدی برای کریس بامستداستفان ماتالا ، رقیب جدید کریس بامستد در دسته کلاسیک

دنی هستر نخستین قهرمان دسته کلاسیک در مسابقات مستر المپیا بود. پس از این قهرمانی بود که سایر ورزشکاران متوجه شدند که داوران این دسته به‌دنبال چه فاکتورها و چه نوع فیزیکی هستند. در سال‌های بعد برئون آنسلی دو مرتبه و کریس بامستد نیز چهار مرتبه صاحب عنوان قهرمانی مستر المپیا در این دسته شدند. نخستین قهرمانی بامستد در سال 2019 حاصل شد و از آن زمان تاکنون کسی جلودار این اعجوبه نبوده است. بامستد نه‌تنها سلطان بلامنازع دسته فیزیک کلاسیک بلکه یکی از محبوب‌ترین بدنسازان حال حاضر دنیا نیز هست. شهرت و محبوبیت کریس بامستد باعث شده است که در طی سال‌های اخیر ده‌ها استعداد تازه وارد این دسته شوند. در حال حاضر بدنساز آلمانی یعنی اورس کالچینسکی و همچنین بدنساز برزیلی یعنی رامون دینو اصلی‌ترین گزینه‌ها برای تهدید جایگاه بامستد به‌شمار می‌روند. هرچند CBum در مسابقات مستر المپیا 2022 با هردوی این بدنسازان به رقابت پرداخت و با شکست آنها توانست چهارمین عنوان قهرمانی خود در این مسابقات را جشن بگیرد. حالا مدتی هست که نام یک بدنساز جوان دیگر نیز به‌عنوان یکی از رقبای جدید کریس بامستد مطرح شده است: استفان ماتالا، بدنساز 27 ساله‌ی فرانسوی.

استفان ماتالا و یک پکیج استثنایی

استفان ماتالا در پست اینستاگرامی اخیر خود آپدیت بدنی تحسین‌برانگیزش را منتشر ساخته است. ماتالا مشغول آماده‌سازی خود برای شرکت در مسابقات حرفه‌ای بیگ اوولوشن است که در روز نهم جولای (18 تیر) در کشور پرتغال به انجام خواهد رسید. در تصاویری که استفان ماتالا از خود منتشر کرده عضلات تفکیک‌شده فوق‌العاده او و همچنین شیپ بدنی و کیفیت کاندیشنینگ بالای او جلب نظر می‌کنند. خیره‌کننده‌تر از همه خط‌بندی‌های عضلات بالاتنه‌ی این بدنساز فرانسوی هستند.

  استفان ماتالا با یک مربی ایرانی به نام احسان نجفی تمرین می‌کند و در زمان باقی مانده تا مسابقات پرتغال، زیر نظر وی در دوبی تمرین خواهد کرد. این بدنساز فرانسوی پیش از این حضور در استیج مستر المپیا آماتور را در سال 2019 تجربه کرده و پس از آن تنها شاهد آپدیت‌های بدنی وی در اینستاگرام بوده‌ایم. حضور او در یک استیج حرفه‌ای نشان خواهد داد که این بدنساز جوان که در ماه‌های اخیر در شبکه‌های اجتماعی محبوبیت عجیبی کسب کرده در یک رقابت حرفه‌ای چه نمایشی خواهد داشت.

رقیبی گردن کلفت برای وحید بادپی در استیج پرتغال

وحید بادپی بدنساز ایرانی دسته فیزیک کلاسیک یکی از شرکت‌کنندگان احتمالی در استیج پرتغال خواهد بود. او سال گذشته مجوز حضور در مستر المپیا را کسب کرد اما به دلیل مشکلات ویزا موفق به حضور در این استیج نشد و حال بار دیگر در تلاش برای حضور در بزرگترین رویداد بدنسازی سال است. وحید بادپی در واکنش به حضور استفان ماتالا در رقابت پرتغال مدعی شده:

ماتالا بدنی عالی دارد و به شدت علاقه مند به رقابت با وی هستم، ولی متاسفانه احتمال صدور ویزا پایین است و ممکن است این رقابت را از دست بدهم.

فیزیک کلاسیک و هنر بدنسازی

اسطوره بدنسازی یعنی ریچ گاسپاری معتقد است که دسته فیزیک کلاسیک در حال حاضر تنها نماینده‌ی «هنر بدنسازی» است؛ آن‌هم در دورانی که همه‌چیز تنها در اندازه و حجم عضلات خلاصه شده. حالا و با کنار هم قرار گرفتن نام‌هایی همچون کریس بامستد، اورس کالچینسکی، رامون دینو، استفان ماتالا و... می‌توان انتظار داشت که مهیج‌ترین دوران دسته فیزیک کلاسیک به‌زودی از راه برسد. آخرین اخبار ورزش بدنسازی:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
ویدئو های ترند
موردی نیست.
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...