بازی تکن 8 | دنیای فایت با چاشنی تکنولوژی فوق‌العاده

کدخبر (233558) | 11 بهمن 1402 | ساعت 14:00
0 152
بازی تکن 8 | دنیای فایت با چاشنی تکنولوژی فوق‌العاده
از نظر بصری، بازی تکن 8 بر روی ورودی هفتم با تمرکز بر زیبایی‌ شناسی و با جزئیات بیش از حد ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، بازی تکن 8 آخرین قسمت از فرنچایز طولانی مدت تکن است و - مسلماً - با بهترین ها رقابت میکند. تیم سازنده این گیم بعد از موفقیت در آخرین سری اش، بیشتر از همیشه تلاش کرد و این بازی جدید را با هر مُد و آپشنی که تصور کنید، پر کرده است.

چه به دنبال بازی رقابتی باشید و چه به دنبال یک تجربه یک نفره فوق‌العاده برای بازی، این گیم انتظارات شما را برآورده میکند. این اولین بازی بزرگ فایتینگ هم هست که با استفاده از آخرین نسل فناوری Unreal ساخته شده است. به این ترتیب، برخلاف Street Fighter 6 و Mortal Kombat 1، بازی تکن 8 بازی ای است که فقط بر روی پلتفرم‌های نسل فعلی در دسترس است و به طور کلی، در همه سیستم‌ها عالیست.

بعد از سکانس مقدماتی بسیار لذت بخش - یکی از قطعات اصلی تکن - شما در یک منوی اصلی مملو از مُدها و آپشن ها قرار میگیرید، شاید از هر بازی فایتینگی که تا به امروز بازی کردهایم هم پر آپشنتر باشد. شما یک حالت داستانی تک‌نفره کامل با صحنه‌های کات و اکشن فوق‌العاده دارید، حالت جستجوی ارکید دارید که به شما کمک می‌کند به بازی‌های تخیلی که در تکن رقابت می‌کنند سفر کنید.

داستان‌های شخصیت، حالت بازی، حالت‌های تمرین و گزینه‌های آنلاین هم وجود دارد. حتی امکان اختصاص موسیقی متن از هر بازی در فرنچایز به مراحل خاص هم وجود دارد. دیدن این همه امکانات در یک بازی مبارزهای واقعاً الهام بخش است.

از نظر بصری، بازی تکن 8 بر روی ورودی هفتم با تمرکز بر زیبایی‌شناسی و با جزئیات بیش از حد ساخته شده است. شخصیت‌ها با ویژگی‌های اغراق‌آمیز و لباس‌هایی که برای تأکید بر سبک، طراحی شده‌اند، تزیین شده‌اند. از برخی جهات، برای سلیقه من کمی شلوغ به نظر می‌رسد، اما فکر می‌کنم کیفیت کلی مدل، یک گام بهتر از تکن 7 با لبه‌های گردتر، مواد بهبود یافته، سایه‌زنی بهتر پوست و لباس‌های بسیار بهبود یافته است. ادغام در نور صحنه بسیار بهتر شده و تفاوت آن مثل تفاوت شب و روز است. این مورد در طول بازی ثابت است - به هر کجا که نگاه کنید، جزئیات بیشتری وجود دارد و ظاهر کلی غنی تری به آن میدهد.

مهمتر از آن، بازی تکن 8 توسط کنسول‌های قدیمی‌تر محدود نمی‌شود، در اینجا هیچ کشش بین نسلی وجود ندارد. تقریباً در همه سیستم‌ها واضح و شارپ است و فاکتور «quality of life» بالاتری دارد. اولا، بیش از هر چیز دیگری، یکی از بزرگترین پیشرفت ها بخاطر زمان بارگذاری است - اساساً، در آخرین نسل فایتینگ ها (از جمله تکن 7) بارگذاری بین مسابقات به اندازهای طول می کشد که آزاردهنده شود. با بازی تکن 8، اساساً به سرعت بارگذاری قبل از دیسک برگشته ایم - فقط زمان کافی برای پخش انیمیشن وجود دارد و بعد مستقیم به بازی میرویم. در PS5 نسبت به سایر پلتفرم ها از جمله رایانه شخصی من، کمی سریع تر است، اما همه آنها بسیار سریع هستند.

بازی تکن 8 در رایانه شخصی شامل هفده upscalers است

فراتر از آن، سه کنسول دارای تنظیمات بصری مشابهی هستند، در حالی که رایانه شخصی طیف وسیعی از گزینه های قابل تغییر را ارائه میدهد. هر دو PS5 و Xbox Series X از اسکیلر وضوح دینامیک Unreal با حداکثر وضوح 4K تا 50 درصد اسکیل در هر دو محور استفاده می‌کنند. در واقع، آنها اغلب به 1440p یا کمی بالاتر نزدیک میشوند. سری X به طور کلی از وضوح دینامیکی بالاتری نسبت به پلی‌استیشن 5 بهره می‌برد، اما در اوج اکشن، تشخیص تفاوت‌ها سخت است. همه کنسول ها از TAA همراه با spatial upscaler استفاده میکنند. بازی Tekken 8 در رایانه شخصی شامل چندین upscalers (در واقع 17 تا) از جمله AMD FSR1 است که به نظر میرسد نزدیکترین بازی در این مورد باشد. من فکر می‌کنم که  Namco به‌عنوان مصنوعات انحرافی از FSR2 استفاده نمی‌کند که می‌تواند کاملاً قابل توجه باشد، به‌ویژه در رزولوشن‌های پایین‌تر وقتی که روی رایانه شخصی بازی میکنید.

Xbox Series S رزولوشن 1080p را به هدف قرار میدهد، اما اغلب به 720p یا حتی کمتر میرسد که باعث کیفیت تصویری میشود که بیشتر شبیه یک بازی فایتینگ دوران PS3 است - و کاهش های بیشتری هم وجود دارد. در حالی که PS5 و Xbox Series X عملاً یکسان به نظر میرسند، سری S از نظر جزئیات بافت یک پله پایینتر است. من فکر میکنم که این به دلیل حافظه کوچکتر است، اما اساساً به این معنی است که برخی از سطوح اساساً از پایینترین تنظیمات بافت ممکن استفاده میکنند. بازی همچنان در مجموع خوب به نظر می‌رسد، اما وضوح پایین و بافت‌های تار به این معنی است که به برادر بزرگ‌ترش نمی‌رسد.

با نگاه کردن به رایانه شخصی، اولین چیزی که باید در نظر بگیرید، سطوح جزئیات است - تنظیمات زیادی وجود دارد. هنگام مقایسه پیش تنظیم های مختلف، من فکر میکنم که هر چیزی که متوسط یا بالاتر باشد، عالی به نظر میرسد. فقط وقتی که از پایینترین تنظیمات استفاده میکنید، جلوه های بصری به حدی کاهش پیدا میکند که قابل توجه است. با این حال، سوال بزرگتر مربوط به upscaler و گزینههای AA میشود. بازی تکن 8 شامل DLSS، FSR2، XeSS، TAAU، TSR bicubic upsampling، FSR1 و Nvidia Image Scaler به همراه یک اسلایدر اسکیل رزولوشن و یک اسلایدر کیفیت ضد آلیاسینگ ثانویه است.

بازی تکن 8 برای پخش بهینه به نرخ فریم 60 فریم در ثانیه نیاز دارد

وقتی آنها در کنار هم قرار میگیرند، هر سه راه حل بسیار خوب به نظر میرسند. به طور عجیبی، به نظر میرسد که XeSS مهمترین مشکلات گوستینگ را نشان میدهد، اما FSR 2 خیلی بهتر نیست. همانطور که پایین میروید و از گزینه های افزایش اسکیل مربوط به آپشن بیشتری استفاده میکنید، این اتفاق تشدید میشود. با رسیدن به عملکرد فوق العاده، FSR2  به یک تصویر نامرتب و غیرقابل استفاده تبدیل میشود. XeSS و DLSS هم کیفیت زیادی را از دست میدهند، اما نه به همان میزان. افسوس، همه این مُدها از بازسازی استفاده می‌کنند، پس نیتو res خارج میشود و این به این معناست که DLAA وجود ندارد. خوشبختانه، این نوار لغزنده برای بعضی از گزینه‌های دیگر از جمله بهترین آنها در دسترس است،  Unreal's TSR. ترکیب TSR با مقیاس 100 درصد بهترین تصویر ممکن را ارائه میدهد. حداقل artefacts، شارپ ترین لبه ها و تمیزترین تصاویر بصری. بنابراین، اگر فضا دارید، این گزینه را توصیه میکنم.

به طرز عجیبی، تنظیمات از پیش تعیین شده عمدتاً به طور پیش فرض برای استفاده از FSR1 - مثل کنسول ها - به کار میروند که بسیار خوب است، اما شارپینگدهایی را اضافه میکند که ممکن است مایل به استفاده از آنها نباشید. بنابراین، TSR در رزولیشن اصلی اولین انتخاب من است و بعد DLSS برای دارندگان کارت Nvidia، XeSS احتمالاً برای دارندگان اینتل بهترین است، اگرچه من کارت اینتل برای آزمایش ندارم، و برای AMD، اگر نیاز به استفاده از FSR2 دارید که به خوبی با این بازی عمل نمیکند، می‌توانم بگویم از TSR با رزولوشن کاهش‌یافته استفاده کنید، بهتر است.

همه اینها ما را به Steam Deck Valve می‌آورد. اولاً، من در اجرای کد پیش از انتشار مشکل داشتم، اما با استفاده از Proton GE حل شد. با این حال، بعد از ورود به بازی، به سرعت مشخص میشود که انجام تنظیمات لازم است. بازی تکن 8 برای پخش بهینه به نرخ فریم 60 فریم در ثانیه نیاز دارد، بنابراین تنظیماتی را انجام دادم تا تا حد امکان به آن نزدیک شوم. من ترکیبی از تنظیمات متوسط و پایین را پیشنهاد می‌کنم، تا اطمینان حاصل شود که حداقل سایه‌های متوسط و افکت‌های پست را حفظ می‌کنید.

در تنظیمات پایینتر، این دو به ویژه تأثیر عمیقی روی نماش دارند. من از وضوح 720p  با TSR در 65 درصد استفاده کردم تا به اندازه کافی قدرت GPU آزاد کنم که 60 فریم در ثانیه قفل شده باشد. مسلماً، OLED Steam Deck من یک اسب بخار بیشتر از یک LCD Deck دارد، بنابراین اگر مشکل دارید، TSR را یک کم به سمت پایین ببرید.

Namco هرگز تکن بدی نساخته

من همچنین می‌خواستم در مورد زمان تأخیر ورودی (input latency) صحبت کنم که اساساً، زمان صرف شده بین فشار دادن دکمه و انجام شدن یک عمل روی صفحه است. من با نایجل وودال، مسئول مربوط به زمان تاخیر ورودی صحبت کردم و بر اساس روش تست نوآورانه‌اش، نسخه‌های سری پلی‌استیشن و ایکس‌باکس بازی اساساً در حدود 58 میلی‌ثانیه پاسخ می‌دهند، در حالی که رایانه شخصی روی صفحه‌نمایش VRR با v-sync غیرفعال شده، باز هم تا حدود 42 میلی‌ثانیه کاهش می‌یابد. در مقابل، تکن 7 روی کنسول‌ها با سرعتی در حدود 120 میلی‌ثانیه عرضه شد، قبل از اینکه پچ های بعدی، این سرعت را به حدود 73 میلی‌ثانیه کاهش دهند. این بد نیست، اما تکن 8 حتی بهتر هم شده است.

من همه نسخه ها را بازی کردم، اما کدامیک بهترین است؟ ترجیح من نسخه PC بود، به دلیل پشتیبانی گسترده‌تر ازArcade Stick، توانایی بازی زیبا در Steam Deck (در HDR!) و گنجاندن ویژگی‌هایی مثل motion blur، که - به طرز عجیبی - حتی گزینه ای هم در کنسول‌ها ندارد. با این حال، نسخه‌های PS5 و Xbox Series X هم فوق‌العاده خوب انجام شده و توصیه می‌شود. سری S هم خوب است و عالی پلی می‌کند، اما قطعاً جلوه‌های بصری ضریه قابل‌توجهی خورده است.

فراتر از تکنولوژی، می‌خواهم کمی هم در مورد خود بازی صحبت کنم. Namco هرگز تکن بدی نساخته، اما همه سریها به یک اندازه خوب ایجاد نمی‌شوند. در مورد بازی تکن 8، احساس می‌کنم که تیم سازنده یک بازی ساخته که به اندازه کافی خوب است که در کنار دیگر بازی‌های مورد علاقه من در این سری بایستد.

بله، هنوز هم سبک سینمایی‌تر تکن را دارد که در بازی هفتم دیدیم، اما مبارزه تکامل یافته و بازی کردن بسیار لذت بخش و رضایت بخش شده است. این ویژگی را با تعداد قابل توجهی از گزینه ها همراه کنید و یک بسته کاملاً فوق العاده دارید که میتوانم بدون شک آن را توصیه کنم.

جنجالی ترین ابراز احساسات سلبریتی ها در سال 2024 / از کایلی جنر و تیموتی شالامی تا هریسون فورد و کالیستا فلوکهارت!

جنجالی ترین ابراز احساسات سلبریتی ها در سال 2024 / از کایلی جنر و تیموتی شالامی تا هریسون فورد و کالیستا فلوکهارت!

بیشتر بخوانید
10 بهمن 1402 | ساعت 13:00
بیشتر بخوانید
ستاره‌ هایی که فکرش را هم نمیکنید با هم فامیل باشند / از داکوتا جانسون و آنتونیو باندراس تا جونا هیل و بنی فلدستاین

ستاره‌ هایی که فکرش را هم نمیکنید با هم فامیل باشند / از داکوتا جانسون و آنتونیو باندراس تا جونا هیل و بنی فلدستاین

بیشتر بخوانید
10 بهمن 1402 | ساعت 11:30
بیشتر بخوانید
مهمترین اتفاقات مارول در سال 2024؛ منتظر یک سال پرهیجان نباشید!

مهمترین اتفاقات مارول در سال 2024؛ منتظر یک سال پرهیجان نباشید!

بیشتر بخوانید
09 بهمن 1402 | ساعت 23:10
بیشتر بخوانید
سلبریتی ها در هفته مد پاریس 2024 / تصاویری از کایلی جنر، زندایا، جنیفر لوپز و دیگران!

سلبریتی ها در هفته مد پاریس 2024 / تصاویری از کایلی جنر، زندایا، جنیفر لوپز و دیگران!

بیشتر بخوانید
09 بهمن 1402 | ساعت 22:52
بیشتر بخوانید
دکتر استرنج، کاپیتان پکی کارتر و واچر همگی در یک سریال/ ارتباط سریال What if..؟ مارول با آینده MCU!

دکتر استرنج، کاپیتان پکی کارتر و واچر همگی در یک سریال/ ارتباط سریال What if..؟ مارول با آینده MCU!

بیشتر بخوانید
09 بهمن 1402 | ساعت 13:00
بیشتر بخوانید
اگر انیمه شیطان کش : کیمتسو نو یایبا را دوست دارید این گزارش را از دست ندهید!

اگر انیمه شیطان کش : کیمتسو نو یایبا را دوست دارید این گزارش را از دست ندهید!

بیشتر بخوانید
09 بهمن 1402 | ساعت 08:00
بیشتر بخوانید
شش سال آموزش برای شش دقیقه فیلم!/ نامزدی اسکار بردلی کوپر برای فیلم Maestro

شش سال آموزش برای شش دقیقه فیلم!/ نامزدی اسکار بردلی کوپر برای فیلم Maestro

بیشتر بخوانید
08 بهمن 1402 | ساعت 21:35
بیشتر بخوانید
چرا متا و دیگر شرکت های هوش مصنوعی در زمان اعتصابات بازیگر استخدام کردند؟

چرا متا و دیگر شرکت های هوش مصنوعی در زمان اعتصابات بازیگر استخدام کردند؟

بیشتر بخوانید
08 بهمن 1402 | ساعت 13:06
بیشتر بخوانید
داستان کتاب نیمه تمام جورج آر.آر. مارتین / اسپین آف های آینده سریال بازی تاج و تخت کدامند؟

داستان کتاب نیمه تمام جورج آر.آر. مارتین / اسپین آف های آینده سریال بازی تاج و تخت کدامند؟

بیشتر بخوانید
07 بهمن 1402 | ساعت 22:52
بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...