پیمد تا شمرون / آلبوم جدید هیپ هاپولوژیست و ویناک ، رپ فارسی باز هم جنجالی می‌شود؟

کدخبر (233798) | 18 بهمن 1402 | ساعت 21:25
0 184
پیمد تا شمرون / آلبوم جدید هیپ هاپولوژیست و ویناک ، رپ فارسی باز هم جنجالی می‌شود؟
هیپ هاپولوژیست و ویناک در هفته گذشته فعال‌ترین رپرهای ایرانی بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، بعد از سکوت مقطعی در مارکت موسیقی رپ فارسی، در هفته گذشته بازهم شاهد فعالیت شدید رپرهای ایرانی بودیم و چندین و چند ترک در همین راستا منتشر شد.

هیپ هاپولوژیست و ویناک پرچم‌دار فعالیت در رپ فارسی طی هفته گذشته بودند. دو رپر نسل چهار که یکی از مدت‌ها پیش در گروه رپرهای پرطرفدار بوده و دیگری طی ماه‌های گذشته از چهره‌های درخشان رپ فارسی بوده است.

این دو اخیرا لیبلی به نام بلاد را با حضور اشکان کاگان و سیناتزا راه اندازی کرده‌اند، لیبلی که به طور رسمی با انتشار ترک «مانی تاک» از سیناتزا فعالیت خود را آغاز کرد و بلافاصله با انتشار موزیک ویدئوی «بلاد» از سوی هیپ هاپولوژیست و ویناک، مانیفست فعالیت این لیبل علنی شد.

پیمد تا شمرون ، بمب مشترک هیپ هاپولوژیست و ویناک

بلاد اولین سینگل ترک آلبوم مشترک هیپ هاپولوژیست و ویناک بود و به فاصله دو روز بعد، این آلبوم با 7 ترک دیگر منتشر شد، آلبومی با نام پیمد تا شمرون (لینک استریم آنلاین آلبوم در ساندکلاد). آلبومی با تکیه بر سمبل‌های منطقه‌ای دو رپر چرا که پیمد روستایی از توابع نور مازندران و زادگاه آبا و اجدادی هیپ هاپولوژیست است و شمرون نیز تعریفی مشابه برای ویناک دارد.

هر دو رپر پیش از این المان‌های محل زندگی خود در متن آهنگ‌های خود به مراتب استفاده کرده بودند و به دفعات نیز در ترک‌های مختلف این آلبوم از آن استفاده کرده‌اند.

ترک لیست رسمی این آلبوم به شرح زیر است:
1- کارما
2- کارو بیگی
3- ایرانی ترکیش
4- ت.. نبود
5- 4L
6- کیکی
7- بلاد
8- همکلابی

آهنگسازی تمام قطعات این آلبوم برعهده اشکان کاگان بوده و دوستی، روحی، کش بیتز،  ارسام، مور شاهین، حسین امین، مانی اف پی و ... با او در این زمینه همکاری داشته‌اند.

تا زمان تنظیم این گزارش، بلاد با 309 هزار استریم در ساندکلاد، محبوب‌ترین ترک آلبوم پیمد تا شمرون بوده‌اند.

بیف هیپ هاپولوژیست و لیبل جوهر

پیش از انتشار آلبوم پیمد تا شمرون، انتشار سلسله استوری‌های از سوی هیپ هاپولوژیست، ویناک و کاگان، با واکنش رپرهایی چون فدایی، اپیکور و چندین نفر از اطرافیان حصین شد.

در نهایت نیز دیس ترک آی تو آی که دیس مستقیم هیپ هاپولوژیست، ویناک، کاگان و البته اعضای گروه ملتفت بود از سوی بی بال، یکی از اعضای لیبل جوهر (لیبل حصین) منتشر شد. دیس ترکی که هر چه قدر از لحاظ آهنگسازی و ویدئوگرافی کیفیت بالایی داشت، در محتوا چیزی بیشتر از یک سری مسائل تکراری نبود.

این ماجرا، ماجرای دیروز و امروز نبوده. اختلافات بین هیپ هاپولوژیست و حصین به سال گذشته برمی‌گردد. زمانی که «دریل» و رپرهای نسل چهار در حال تسلط بر مارکت رپ فارسی بودند و همزمان توافقاتی برای یک سری همکاری مشترک میان رپرهای نسل چهار با رپرهای نسل یکی مانند پیشرو، حصین، امیر تتلو و تهی مطرح بود. 

بعد از برخی حواشی پیش آمده، هیپ هاپولوژیست در یک لایو اینستاگرامی به تتلو فحاشی کرد و در ادامه نیز ماجراها از فضای مجازی به فضای واقعی کشیده شد. این موضوع در واقع ریشه اصلی بیف گادپوری و هیپ هاپولوژیست بود و اختلافات این دو که زمانی دوستان صمیمی یکدیگر بودند، از همان زمان آغاز شد. 

حال به نظر می‌رسد این ماجراها وارد فاز بعدی شده است. در ویدئوی آی تو آی، شات‌هایی از حصین دیده شده و این در حالی است که در ماه‌های اخیر، او دو همکاری با حمید صفت و گادپوری داشته است. هیپ هاپولوژیست و اطرافیانش پاسخی به این دیس ترک نداشته‌اند، با این حال کاملا مشخص است که ساید او و رپرهایی چون حصین، گادپوری و سایرین کاملا با یکدیگر متفاوت است.

گاد پوری وارد می‌‎شود؟

بلافاصله بعد از انتشار آلبوم فیل، گادپوری در کمتر از چند ساعت سه دیس ترک دریافت کرد و در شرایطی که او پیشتر حتی یک روز هم برای پاسخ به دیس صبر نمی‌کرد، این بار در سکوت کاملا طولانی فرو رفته و مطلقا فعالیتی در این عرصه ندارد.

اگر پاسخ ندادن به دیس ترک‌ها بعد از انتشار آلبوم را به پای حفظ مارکتینگ آلبوم فیل بدانیم، سکوت او در چنین شرایطی توجیهی نخواهد داشت. هیپ هاپولوژیست و ویناک در چند ترک از آلبوم پیمد تا شمرون کنایه‌هایی نثار او کرده‌اند و دیس بک‌های ملتفت به او نیز ادامه داشته است.

هنوز خبری از انتشار دیس بک از گادپوری نشده و باید دید آیا او در نهایت برای پاسخ به این دیس ترک‌ها به جمع بندی خواهد رسید یا خیر. او دو بیف کاملا سنگین با هیپ هاپولوژیست را در یک سال اخیر تجربه کرده و حال به نظر می‌رسد انتظار برای سومین راند این بیف چندان دور از انتظار نخواهد بود!

بیف های رپ فارسی - بخش اول | دیس و دیس بازی پیشرو و زدبازی

بیف های رپ فارسی - بخش اول | دیس و دیس بازی پیشرو و زدبازی

بیشتر بخوانید
07 بهمن 1402 | ساعت 02:57
بیشتر بخوانید
آلبوم فیل گادپوری منتشر شد / فیل و سه دیس در کمتر از چند ساعت!

آلبوم فیل گادپوری منتشر شد / فیل و سه دیس در کمتر از چند ساعت!

بیشتر بخوانید
30 دی 1402 | ساعت 15:59
بیشتر بخوانید
زمستان داغ رپ فارسی در راه است | از گاد پوری و فیل تا متفاوت‌ترین پیتزای سال

زمستان داغ رپ فارسی در راه است | از گاد پوری و فیل تا متفاوت‌ترین پیتزای سال

بیشتر بخوانید
23 دی 1402 | ساعت 12:53
بیشتر بخوانید
رپ بتل هیجان انگیز پوری و ملتفت ؛ خون و خون ریزی مجازی با فاصله 5 هزار کیلومتری!

رپ بتل هیجان انگیز پوری و ملتفت ؛ خون و خون ریزی مجازی با فاصله 5 هزار کیلومتری!

بیشتر بخوانید
13 دی 1402 | ساعت 13:03
بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...