آرنولد کلاسیک به قلب اروپا می‌رود؛ ماموریت جدید اسطوره بدنسازی در انگلستان

برگزارکنندگان فستیوال ورزشی آرنولد اعلام کردند که آرنولد کلاسیک انگلستان قرار است سال آینده تحت مدیریت تیم مدیریتی آرنولد شوارتزنگر مستقر در آمریکا راه اندازی شود.
کدخبر (193777) | 24 خرداد 1402 | ساعت 08:15
0 157
آرنولد کلاسیک به قلب اروپا می‌رود؛ ماموریت جدید اسطوره بدنسازی در انگلستان
برگزارکنندگان فستیوال ورزشی آرنولد اعلام کردند که آرنولد کلاسیک انگلستان قرار است سال آینده تحت مدیریت تیم مدیریتی آرنولد شوارتزنگر مستقر در آمریکا راه اندازی شود.

به گزارش سرخ نیوز، پس از اینکه رویداد آرنولد کلاسیک آمریکا در سال 2021 به دلیل محدودیت‌های مربوط به همه‌گیری کرونا به تعویق افتاد، آرنولد کلاسیک انگلستان توسط برگزارکنندگان فستیوال ورزشی آرنولد تأسیس شد. حالا در پست اخیری که در اینستاگرام منتشر شده، برگزارکنندگان ASF از راه اندازی مجدد آرنولد کلاسیک بریتانیا با مدیریت تیم مستقر در آمریکا تحت مالکیت آرنولد شوارتزنگر خبر داده‌اند. آرنولد شوارتزنگر یکی از بدنسازان افسانه‌ای بود که با توده عضلانی، اندازه و تقارن عضلات دیوانه‌کننده خود، در دهه 70 میلادی بر بخش آزاد مسابقات بدنسازی حکمرانی کرد. او با قهرمانی در مستر المپیا سال 1970 اولین جام ساندوی خود را بدست آورد و پس از آن هفت بار دیگر قهرمان این رقابت‌ها شد. او سطح جدیدی در این ورزش رقم زد و قله‌های رفیعی را در بدنسازی فتح کرد و با تولید مستند «Pumping Iron» در سال 1977 به همراه رقیبش فرانکو کلمبو، به جریان اصلی بدنسازی راه پیدا کرد و موج جدیدی در این ورزش ساخت.

چگونگی شکل گیری مسابقات آرنولد کلاسیک توسط آرنولد شوارتزنگر

شوارتزنگر پس از سپری کردن یک دوران حرفه‌ای بی‌نظیر در بالاترین سطح، به چهره ای مورد احترام در جامعه بدنسازی تبدیل شد. او با جیم لوریمر فقید همکاری کرد تا فستیوال ورزشی آرنولد را تأسیس کند؛ رویدادی که عمدتا به عنوان دومین رقابت معتبر تناسب اندام و بدنسازی در جهان بعد از مسابقات مستر المپیا شناخته می‌شود. از زمان شروع این رویداد در سال 1989، آرنولد کلاسیک بستری برای شکوفایی استعدادها در بدنسازی، قویترین مردان، پاورلیفتینگ و ... فراهم کرده است. ریچ گاسپاری یکی از بدنسازان کهنه‌کار، با قهرمانی در اولین دوره تاریخساز شد. در واقع این مسابقه به جایگاهی برای بدنسازانی تبدیل شد که می‌خواهند در مستر المپیا حضور داشته باشند و در آن افتخاری برای خود کسب کنند. دکستر جکسون و جی کاتلر از جمله بدنسازانی هستند که پیش از قهرمانی در مستر المپیا، موفق شدند در آرنولد کلاسیک به قهرمانی برسند.

آرنولد کلاسیک به قلب اروپا می‌رود؛ ماموریت جدید اسطوره بدنسازی در انگلستانآرنولد کلاسیک انگلستان ؛ از غیبت آرنولد تا قهرمانی اندرو جکد

آرنولد کلاسیک انگلستان برای اولین بار پس از به تاخیر افتادن رویداد اصلی در آمریکا، در اکتبر 2021 برگزار شد. در آن دوره ناتان دی آشا توانست اولین قهرمان آرنولد کلاسیک انگلستان لقب بگیرد و پیش از سامسون داودا، جواز حضور در مستر المپیا را بدست آورد. در دومین دوره رویداد، برگزارکنندگان اعلام کردند که آرنولد شوارتزنگر برای اعطای جام قهرمانی نفر اول حضور نخواهد داشت. بدون حضور آرنولد، نام رویداد به «تجربه با جشنواره ورزشی انگلستان» تغییر نام داد. برایان پاورز از ASF ناامیدی شوارتزنگر را از تغییر برنامه‌ها ابراز کرد و تقصیر را به گردن مروجینی انداخت که تعهدات مالی خود را انجام نمی‌دهند. در نهایت جیم مانیون، رئیس لیگ حرفه‌ای IFBB و رئیس سازمان، وارد عمل شد تا پول جایزه را برای برندگان این رویداد تضمین کند. در آرنولد کلاسیک 2022 بریتانیا، اندرو جکد به مدال طلا رسید و پس از او پاتریک جانسون و جیمز هولینگشاد در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

آپدیت بدنی جدید مونالیزای بدنسازی؛ اندرو جکد به جایگاه هادی چوپان چشم دوخته استآرنولد کلاسیک انگلستان زیر نظر برگزارکنندگان فستیوال ورزشی آرنولد

در پست اخیر اینستاگرام، برگزارکنندگان فستیوال ورزشی آرنولد اعلام کردند که آرنولد کلاسیک انگلستان قرار است سال آینده تحت مدیریت تیم مدیریتی آرنولد شوارتزنگر مستقر در آمریکا راه اندازی شود. فستیوال ورزشی آرنولد بریتانیا 2024 برای 15 تا 17 مارس در بیرمنگام انگلستان برگزار خواهد شد. آرنولد کلاسیک 2023 آمریکا سه ماه قبل با قهرمانی سامسون داودا به پایان رسید. با توجه به اینکه آرنولد کلاسیک انگلستان تحت هدایت تیم اصلی در مسیر جدیدی قرار دارد، طرفداران بدنسازی در اروپا از اینکه مبارزه برخی از بدنسازان مورد علاقه‌شان به امید کسب شرایط لازم برای حضور در مستر المپیا مشاهده کنند، هیجان زده هستند. در همین حال ممکن است بدنسازان بهتری نسبت به ادوار گذشته در آن شرکت داشته باشند. آخرین خبرها از ورزش بدنسازی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...