الکساندر اوسیک و تایسون فیوری به توافق نرسیدند / مقصر ؛ جیپسی کینگ !

رقابت مهم دسته سنگین وزن بوکس جهان میان الکساندر اوسیک و تایسون فیوری که قرار بود در روز بیست و نهم آوریل برگزار شود، لغو شد.
کدخبر (157506) | 02 فروردین 1402 | ساعت 19:05
0 655
الکساندر اوسیک و تایسون فیوری به توافق نرسیدند / مقصر ؛ جیپسی کینگ !
رقابت مهم دسته سنگین وزن بوکس جهان میان الکساندر اوسیک و تایسون فیوری که قرار بود در روز بیست و نهم آوریل برگزار شود، لغو شد.

به گزارش سرخ نیوز، در حالیکه قرار بود رقابت مهم دسته سنگین‌وزن بوکس جهان میان الکساندر اوسیک و تایسون فیوری در روز بیست و نهم آوریل (نهم اردیبهشت) در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار شود، پس از کش‌وقوس‌های فراوان بالاخره این رویارویی لغو شد. به گفته اگیس کلیماس، مربی بوکسور اوکراینی هر چقدر هم که الکساندر اوسیک بر سر برگزاری این رقابت مصالحه کرد، اما بازهم به دلایل دیگری تحت فشار قرار گرفت. این درحالی است که میان این دو قهرمان دنیای بوکس از مدت‌ها قبل بگومگوهای زیادی در جریان بود و آن‌ها بارها و بارها یکدیگر را مورد حملات کلامی قرار داده بودند. اگرچه تاریخ مذکور برای این تقابل بزرگ مورد تأیید اتحادیه بوکس قرار گرفته بود اما ازسوی هیچ یک از این دو بوکسور مورد توافق نهایی واقع نشد.

الکساندر اوسیک و تایسون فیوری به توافق نرسیدند / مقصر ؛ جیپسی کینگ !امید توافق بین الکساندر اوسیک و تایسون فیوری

فرانک ورن به‌عنوان مدیر اجرایی و مروج تایسون فیوری امیدوار است تا طی 24 ساعت آینده توافق در مورد این رقابت حاصل و مجدداً برنامه‌ریزی در مورد آن صورت پذیرد اما به‌نظر می‌رسد این اختلاف نظر برای همیشه این مبارزه را به تاریخ سپرده باشد. هفته گذشته «جیپسی کینگ» اصرار داشت که مسابقه قطعاً برگزار می‌شود و او در شبکه‌های اجتماعی از انجام تمرینات خود برای این مبارزه تصاویری را به انتشار می‌گذاشت. در عین حال کلیماس، در بیانیه‌ای قاطعانه خطاب به تیم تایسون فیوری اعلام کرد که اگر این مبارزه به وقوع نپیوندد، اوسیک برای دفاع اجباری از عنوان WBA خود در برابر دنیل دوبوآ قرار خواهد گرفت. کلیماس به SNAC گفته است:
اگر قرار است این مبارزه اتفاق بیفتد، فقط در 29 آوریل این مسأله امکان‌پذیر است. اگر هم قرار است لغو شود، ما به اجبار به گزینه‌های دیگری تن می‌دهیم.

علت اختلاف بین فیوری و اوسیک چیست؟

به گزارش ESPN، الکساندر اوسیک و تایسون فیوری در مورد تقسیم سود 70 به 30 این رقابت به نفع جیپسی کینگ به توافق رسیدند اما در مورد سایر شرایط قرارداد توافقی میان این دو بوکسور بدست نیامد. گفته می‌شود الکساندر اوسیک 35 ساله اردوی تمرینی خود را متوقف کرده است. ژیلبرتو مندوزا رئیس WBA، پیش‌تر اول ماه آوریل را به‌عنوان ضرب‌الاجلی جهت برگزاری این مبارزه تعیین کرده بود اما دو طرف نتوانستند در این زمان به توافق برسند و زمان خود را از دست دادند. حالا به‌نظر می‌رسد طرفداران دو بوکسور سنگین وزن از دیدن رویارویی آن‌ها در رینگ ناامید شده‌اند.الکساندر اوسیک و تایسون فیوری به توافق نرسیدند / مقصر ؛ جیپسی کینگ !

اوسیک به مصاف دوبوآ می رود

اوسیک عناوین سنگین وزن WBA ،WBO و IBF را در اختیار قرار دارد و اخیراً در برابر آنتونی جاشوا از این عناوین خود دفاع کرده است. این در شرایطی است که فیوری قهرمان WBC محسوب می‌شود. برآورد می‌شود چنانچه در ساعات آینده توافقی میان اوسیک و فیوری حاصل نشود، WBA به زودی دستور مبارزه اوسیک در برابر دوبوآ را صادر کند. برخی از پیام اتحادیه جهانی بوکس این برداشت را داشتند که توافق نهایی میان الکساندر اوسیک و تایسون فیوری به‌دست آمده اما در واقعیت اتفاق دیگری افتاد و حالا هواداران ناامید از این رویارویی حماسی، احتمالاً باید شاهد تماشای تقابل اجباری اوسیک و دوبوآ باشند. فیوری و اوسیک از ابتدای شروع گمانه‌زنی‌ها درخصوص مبارزه‌شان، بارها به‌صورت مجازی به جدال با یکدیگر پرداختند و پیام‌های ویدیویی زیادی را رد و بدل کردند. نه اوسیک و نه فیوری هرگز در دوران حرفه‌ای بوکس خود شکست نخورده‌اند. به همین دلیل حتی اگر آن‌ها از نظر جثه و ابعاد فیزیکی تفاوت فاحشی با یکدیگر داشته باشند، همین شکست‌ناپذیری رقابت آن‌ها را جذاب می‌کند. فیوری بریتانیایی آخرین بار در اواخر پاییز سال گذشته وارد رینگ شد و درک چیسورا را با توقف شکست داد. درسوی مقابل اوسیک در ماه آگوست سال گذشته برای دومین بار بر جاشوا غلبه کرد تا اولین عنوان رقابت سنگین وزن در دوران چهار کمربند را کسب کند. بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...