تنها دو تمرین برای سیکس پک! / دوریان یتس و تمریناتی که او را به 6 قهرمانی مستر المپیا رساند!

کدخبر (192793) | 22 خرداد 1402 | ساعت 12:07
0 467
تنها دو تمرین برای سیکس پک! / دوریان یتس و تمریناتی که او را به 6 قهرمانی مستر المپیا رساند!
دوریان یتس به عنوان یکی از انقلابی‌ترین بدنسازان تاریخ، توصیه‌های جالب و خاصی در زمینه این ورزش دارد.

به گزارش سرخ نیوز، دوریان یتس، اسطوره بدنسازی با تلاش بسیار و فیزیکی بی‌نظیر به یکی از بهترین بدنسازان دسته آزاد مردان تبدیل شد. یتس در یکی از پست های اخیر خود اینستاگرام، در رابطه با دو تمرین برای عضلات شکم صحبت کرد؛ دو تمرینی که به او در مسیر رسیدن به شش قهرمانی در مستر المپیا کمک شایانی کرد.

دوریان یتس در دهه ۱۹۹۰، به عنوان یکی از پیشگامان دسته‌ی آزاد مردان شناخته می‌شد. او بعد از لی هنی که پس از هشتمین قهرمانی اش در مستر المپیا از بدنسازی کناره گیری کرد به قهرمانی در مستر المپیا رسید. او در دسته‌ی آزاد مردان فوق العاده بود و علاوه بر این، تأثیر بسیار زیادی روی جوانب مختلف بدنسازی گذاشت.

یتس در راه تبدیل شدن به یکی از بهترین بدنسازان جهان، از یک استایل تمرینی غیر معمول استفاده می‌کرد. او از انجام تمرینات به روش‌های معمولی در باشگاه اجتناب می‌کرد و به جای آن به طور منظم تمریناتش را تا جایی ادامه می‌داد که بسیار خسته شود و عضلاتش را به طور کامل درگیر کند.

تنها دو تمرین برای سیکس پک! / دوریان یتس و دو تمرینی که او را به 6 قهرمانی رساند!

او حتی پس از کناره گیری از بدنسازی نیز همواره اطلاعات مناسب و مفیدی را در رابطه با بدنسازی با طرفدارانش به اشتراک می‌گذار؛ از روحیه دادن برای رسیدن به بالا ترین دست آورد ها گرفته تا مسیرهای عجیب و غریب رسیدن به آرامش! او این بار درباره دو تا از تمرین های مورد علاقه‌اش برای عضلات شکم  صحبت کرده که از آن ها در دوران حرفه‌ای فعالیتش استفاده می‌کرد.

برنامه تمرینی دوریان یتس عضلات شکم برای قهرمانی!

دوریان یتس در این پست اظهار کرد که او برای تقویت عضلات شکم خود تنها از دو تمرین استفاده می‌کرد؛ دو ست کرانچ و دو ست کرانچ معکوس تا حدی که دیگر نتواند به تمرین ادامه دهد! او توضیح داد:

معمولاً یکبار در هفته شکم را تمرین می‌کردم. این تمرین‌ها را معمولاً پس از جلسات سنگین شانه و پشت بازو انجام می‌دادم، زیرا فکر می‌کردم که تمرین شانه و پشت بازو آسان‌ترین تمرینات هفته بودند و باعث خستگی کمتری می‌شدند، بنابراین آن‌ها را به انتهای برنامه اضافه کردم. تمرینات شکم من بسیار ساده بود: 2 ست کرانچ متناسب با وزن بدن 2 ست کرانچ معکوس متناسب با وزن بدن

این تمرینات را اینقدر انجام می‌دادم که دیگر نتوانم ادامه دهم!

تنها دو تمرین برای سیکس پک! / دوریان یتس و دو تمرینی که او را به 6 قهرمانی رساند!

قهرمان شش دوره مستر المپیا توضیح داد که او این تمرینات را با انقباض شدید و با انجام بازدم در اوج انقباض انجام می‌داد. با این حال، تمرینات عضلات شکم از اهمیت خاصی برای یتس برخوردار نبود چراکه او همواره مقدار چربی بدن خود را بسیار پایین نگه می‌داشت. او در ادامه گفت:

این تمرین‌ها را با انقباض شدید و بازدم در اوج انقباض انجام می‌دادم. ما شکم خود را به قدری منقبض می‌کردیم که تقریباً عضلاتمان می‌گرفت! در دوران جوانی، بدن بروس لی مخصوصا عضلات شکم او، همواره برای من الهام بخش بود. عضلات شکم او فوق العاده بود. در جوانی، به پوستر های بروس لی نگاه می‌کردم و دراز و نشست و شنا را انجام می‌دادم. تا جایی که به یاد دارم، همیشه سیکس پکم قابل مشاهده بود. در روزهای اول بدنسازی من، آن‌ها را به کمک وزنه تمرین می‌دادم اما متوجه شدم که آن‌ها به سرعت رشد می‌کنند و ممکن است به شکل خوبی رشد نکنند. بنابراین، به تمرینات انقباضی روی آوردم. به نظر من، تمرین شکم واقعاً خیلی مهم نبود، زیرا همیشه درصد چربی بدنم کم بود و سیکس پک من قابل مشاهده بود و ژنتیک هم در کمک به حفظ لاغری‌ام نقش داشت. همه سیکس پک دارند. فقط باید با کاهش درصد چربی بدن خود، آن‌ها را نشان دهند!

تنها دو تمرین برای سیکس پک! / دوریان یتس و دو تمرینی که او را به 6 قهرمانی رساند!

یتس علاوه بر اینکه سلامتی و بدن خود را به خوبی حفظ می‌کند همواره دنبال کنندگان خود را در فضای مجازی در زمینه سلامت و بهبود وضعیت بدنی راهنمایی می‌کند. او به طور مرتب نکات مختلفی در مورد ساخت عضلات را برای طرفدارانش شرح می‌دهد.

یکی از آخرین موضوعاتی که او به آن پرداخت، زمان مناسب برای انجام تمرینات بود. این اسطوره بزرگ توضیح داد که او ترجیح می دهد با تمرین در زمان‌هایی که به آن عادت ندارد، بدن خود را به چالش بکشاند.

دوریان یتس به دلیل روش‌ها و تاکتیک‌های تمرینی دقیقش، به موفقیت های زیادی در بدنسازی دست پیدا کرد. او از تجربیات بسیاری از بدنسازان بزرگ مانند مایک منتزر و تام پلاتز استفاده می‌کند و از آن ها نکات زیادی را در رابطه با روش های تمرینی مختلف آموخته است؛ به طور مثال، روش تمرینی تام پلاتز برای عضلات پا فوق العاده موثر است و دوریان یتس تلاش می‌کند تا همیشه از روش های مدرن آگاه باشد.

 سال گذشته، تام پلاتز از دوریان یتس تشکر کرد و به این دلیل که دوریان یتس دهه‌ها پیش به سخنرانی آموزشی او توجه کرده بود، به خود افتخار کرد.

دوریان یتس 61 ساله هم اکنون بیش از هر چیزی روی حفظ سلامتی خود تمرکز کرده است. دهفته گذشته، یتس اعلام کرد که به تازگی تحت سلول درمانی قرار گرفته است. یتس پس از انجام این درمان اظهار کرد که انرژی بیشتری دارد و درد شانه‌اش که مدتی آزارش می‌داد، بهبود یافته است.

دوریان یتس یکی از بزرگترین بدنسازان تاریخ است که در دوران حرفه ای خود به موفقیت های زیادی دست پیدا کرد و جامعه بدنسازی همواره او را به یاد خواهد داشت. او قطعا تاثیر زیادی روی بدنسازان نسل حاضر و نسل آینده بدنسازان خواهد داشت.

آخرین اخبار ورزش بدنسازی:

 

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...