جنگ برای رنکینگ جهانی والیبال و سهمیه المپیک / بازیکنان ایران نیاز به آرامش دارند!

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال گفت: تمام تلاش خود را برای حفظ سهمیه المپیک به کار می‌گیریم تا جایگاه‌مان را در بین 10 تیم برتر رنگینگ جهانی حفظ کنیم.
کدخبر (227170) | 14 شهریور 1402 | ساعت 18:31
0 156
جنگ برای رنکینگ جهانی والیبال و سهمیه المپیک / بازیکنان ایران نیاز به آرامش دارند!
محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال گفت: تمام تلاش خود را برای حفظ سهمیه المپیک به کار می‌گیریم تا جایگاه‌مان را در بین 10 تیم برتر رنگینگ جهانی حفظ کنیم.

به گزارش سرخ نیوز، دکتر محمدرضا داورزنی در نشست خبری تیم های اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو که در کمیته ملی المپیک برگزار شد، اظهار داشت: از همه افرادی که طی سال‌های اخیر در کنار والیبال ایران بودند، تشکر می‌کنم. ۲۰ سال پیش تیم ملی والیبال ایران در بازی‌های آسیایی بوسان نایب قهرمان شد، در سال ۲۰۰۶ در دوحه به مقام ششم رسید و در سال ۲۰۱۰ در فینال به ژاپن باختیم و نایب قهرمان شدیم. در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ در بازی های آسیایی و قهرمانی آسیا مدال طلا را کسب کردیم که البته در بعضی مسابقات با تیم دوم شرکت کردیم. او افزود: تمام تلاش خود را خواهیم کرد که در بازی های آسیایی هانگژو به سومین مدال طلا دست یابیم. والیبال ایران دو بار قهرمان جوانان و دو بار قهرمان نوجوانان جهان شده است و در رده های پایه حرف اول را در دنیا می‌زنیم. خوشبختانه عملکرد والیبال ایران به گونه‌ای بوده که در دو دهه گذشته در رده پایه حرف اول را در جهان زدیم.

بازی های آسیایی در رده‌ بندی جهانی والیبال ایران اثر ندارد

رئیس فدراسیون والیبال ادامه داد: تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی به وعده‌ای که برای نتیجه‌گیری تیم ملی بزرگسالان در بازی‌های آسیایی دادیم، عمل کنیم. برخی ایراد می‌گیرند که شما وعده می‌دهی و مثلا می‌گوییم می‌خواهیم جزو 4 تیم برتر المپیک و تیم‌های مطرح قهرمانی جهان قرار گیریم، خب یکی از استراتژی‌های فدراسیون هدف‌گذاری برای مسابقات است. اما باید توجه داشت که همیشه نمی‌شود با یک شیب مستقیم عمل کرد و برخی اوقات این شیب شکسته می‌شود و تا به شرایط ایده‌آل برسیم باید فراز و نشیب‌هایی را پشت سر بگذاریم. جنگ برای رنکینگ جهانی والیبال / بازیکنان تیم ملی والیبال ایران نیاز به آرامش دارنداو تصریح کرد: در 5 الی 6 سال گذشته تحولی در برنامه‌ریزی ژاپنی‌ها رخ داد و آن‌ها از یک تیم آسیایی به یکی از پنج تیم برتر جهان تبدیل شدند و این یک اتفاق خوب برای آسیاست که از والیبال روز دنیا مدت‌ها عقب بود. ایران طی 10 سال گذشته جزو تیم‌های تاپ آسیا بود و در زمره تیم‌های 10 الی 12 جهان قرار داشت. ولی ژاپن تبدیل به یکی از قدرت‌های حاضر والیبال دنیا شده و این برای ایران و آسیا اتفاق خوبی است که بتوانیم رقیب سرسختی داشته باشیم چون رقابت باعث رشد می‌شود. امیدوارم از این فرصت استفاده کنیم و با برطرف کردن برخی ضعف‌ها باز هم در صدر آسیا قرار گیریم. داورزنی با ابراز امیدواری برای حضور چین و کره‌جنوبی در کورس والیبال آسیا، تاکید کرد: برنامه فدراسیون والیبال ایران حضور قدرتمند در هانگژو و کسب بهترین نتیجه است. البته این مسابقات در رده‌بندی جهانی والیبال ایران اثر ندارد ولی به لحاظ حیثیتی برایمان مهم است که افتخارآفرینی کرده و به کاروان ایران برای کسب جایگاه بهتر در آسیا کمک کنیم.

باید بار باخت به ژاپن از دوش بازیکنان تیم ملی والیبال ایران برداشته شود

رئیس فدراسیون والیبال با یادآوری نایب قهرمانی تیم ملی مردان ایران در ارومیه گفت: آن‌قدر در این دو دهه خوب کار کردیم که دیگر مردم نایب قهرمانی را قبول ندارند. امیدواریم با توجه به شرایط موجود کشور، محدودیت و سخت شدن کارها، انجام بازی‌های تدارکاتی و … به اهداف ترسیم شده دست یابیم. داورزنی در پاسخ به پرسشی درخصوص نیاز اصلی تیم ملی والیبال قبل از حضور در بازی‌های آسیایی گفت: تنها به آرامش نیاز داریم تا نتیجه بگیریم. رویداد قهرمانی آسیا فشار روحی و روانی زیادی به تیم ایران وارد کرد اما این که بخواهیم تحت تاثیر رسانه رفتار انفعالی داشته باشیم، خوب نیست. ابتدا باید بار باخت به ژاپن از دوش بازیکنان برداشته شود. در مجموع نیاز به جدا شدن از این شرایط و تجدید روحیه خوب داریم تا تیم به شرایط نرمال برگردد. وی ادامه داد: بازیکنان تیم ملی والیبال ایران نیاز به آرامش دارند که بخشی از آن به رسانه برمی‌گردد تا تیم ایران دوپینگ روحی کند. قطعا در این صورت می‌توانیم در هانگژو نتیجه قابل قبولی بگیریم. جنگ برای رنکینگ جهانی والیبال / بازیکنان تیم ملی والیبال ایران نیاز به آرامش دارندرئیس فدراسیون والیبال در پاسخ به فاصله کوتاه بازی‌های آسیایی و مسابقات انتخابی المپیک و این‌که آیا شرایط لازم برای پرواز مناسب فراهم شده است، گفت: شارژ مالی و روحی بازیکنان را را از قبل پیش‌بینی کرده‌ایم. هزینه بلیت به برزیل و هانگژو معادل 11 میلیارد تومان می‌شود و چالش‌های مالی نکته‌ای است که باید به آن توجه کنیم. با پرواز مناسب به هانگژو و برزیل می‌رویم. یک بازی سنگین و دو بازی نیمه سنگین داریم و سایر بازی‌های آسیایی به گونه‌ای است که می‌تواند تیم را برای مسابقات برزیل آماده کند.

داورزنی : تمام تلاش خود را برای حفظ سهمیه المپیک به کار می‌ گیریم

داورزنی در واکنش به نگرانی‌ها درخصوص کسب سهمیه المپیک با توجه به این‌که ممکن است از طریق رنکینگ نتوانیم راهی المپیک شویم، گفت: تمام تلاش خود را برای حفظ سهمیه المپیک به کار می‌گیریم تا جایگاه‌مان را در بین 10 تیم برتر رنگینگ جهانی حفظ کنیم. رفتن به المپیک و قرار گرفتن در جمع 4 تیم برتر هم همچنان جزو آرمان‌های والیبال ایران است. همین حالا هم از طریق رنکینگ کسب سهمیه المپیک کرده‌ایم. اما 12 بازی در لیگ ملت‌های سال آینده داریم که هرکدام برایمان مهم است که رنک را حفظ کنیم. چون رقبا می‌توانند جایگاه ایران را بگیرند. برای این که بتوانیم در سطح 10 و 9 بمانیم، باید بجنگیم. هلند، کوبا و ترکیه رقبای جدی ایران در رنکینگ هستند. هدف اصلی این که در مسابقات پیش رو از جمله برزیل و لیگ ملت‌ها جایگاهمان را حفظ کنیم و حضور قدرتمندی هم در المپیک داشته باشیم. داورزنی در مورد انتخابات فدراسیون والیبال، بیان کرد: بعد از بازی‌های آسیایی در مورد انتخابات صحبت می‌کنم. هدف اصلی تیم ملی والیبال کسب سهمیه و پس از آن صعود به المپیک است. هم اکنون در المپیک هستیم و برای اینکه بتوانیم در جایگاه دهم و نهم دنیا قرار بگیریم، باید بجنگیم. هلند، کوبا و ترکیه پایین تر از ایران قرار دارند و باید برای حفظ جایگاه خود مبارزه کنیم.   آخرین اخبار ورزش والیبال

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...