جی کاتلر و سبک تمرینی دوریان یتس / بله؛ از متد او استفاده کرده‌ام

جی کاتلر در یک پادکست درباره سبک تمرینی دوریان یتس و اهداف آتی خود صحبت کرده است.
کدخبر (168585) | 31 فروردین 1402 | ساعت 13:16
0 199
جی کاتلر و سبک تمرینی دوریان یتس / بله؛ از متد او استفاده کرده‌ام
جی کاتلر در یک پادکست درباره سبک تمرینی دوریان یتس و اهداف آتی خود صحبت کرده است.

به گزارش سرخ نیوز، دو قهرمان سابق مستر المپیا، یعنی جی کاتلر و دوریان یتس، با بهره‌گیری از دو متد تمرینی مختلف توانستند به قله بدنسازی حرفه‌ای برسند. کاتلر در آخرین قسمت از پادکست خود به بحث درباره سبک تمرینی دوریان یتس و استفاده او از متد تمرینات طاقت‌فرسا پرداخته است و همچنین صحبت‌هایی را نیز در خصوص اهداف آتی خود مطرح نموده است. پیش از ورود جی کاتلر به لیگ حرفه‌ای IFBB این دوریان یتس بود که در دهه نود میلادی بر دنیای بدنسازی حرفه‌ای حکومت می‌کرد. حجم عضلات و اندام ورزیده یتس برای او شش عنوان قهرمانی مستر المپیا را به ارمغان آوردند. گذشته از این موفقیت‌ها، سبک تمرینی منحصربه‌فرد یتس بود که تحسین طرفداران بدنسازی و ورزشکاران این حوزه را برانگیخت. دوریان یتس به‌جای اینکه هر حرکت را به تعداد مشخصی انجام دهد، آن را تا زمان تمام شدن کامل نیرویش و قادر نبودن به ادامه حرکت پیش می‌برد.

جی کاتلر و سبک تمرینی دوریان یتس

دوریان یتس در سال 1997 بازنشست شد و پس از او دوران سلطنت رونی کلمن و جی کاتلر بر دسته آزاد آغاز شد. کاتلر که سابقه چهار عنوان قهرمانی مستر المپیا را در کارنامه دارد اگرچه سال‌ها پیش از رقابت حرفه‌ای خداحافظی کرده است اما هنوز هم به تمرینات خود ادامه می‌دهد. او اخیراً گفته بود که برای تصاحب تاج و تاخت رونی کلمن رو به استفاده از استراتژی‌های تمرینی پادشاه آورده بود. جی کاتلر که حالا ۴٩ سال دارد اخیرا با شرکت در چالش «Fit for 50» تلاش کرد تا فیزیک خود را بار دیگر متحول کند. او البته اعلام کرد که برای رسیدن به این هدف از هیچ دارو و مکملی استفاده نخواهد کرد و تنها از رژیم غذایی و تمرینات مناسب بهره خواهد برد.

جی کاتلر و توضیح درباره سبک تمرینی دوریان یتس

جی کاتلر می‌گوید که تمرینات او غالباً در سطح از پیش تعیین‌شده‌ای دنبال می‌شوند اما گاهی نیز از متد تمرینی دوریان یتس استفاده می‌کند:
من معمولاً پیش از شروع هر حرکت تصمیم می‌گیرم که چه تعداد از آن را اجرا کنم. ولی با این حال زمان‌هایی هم بوده‌اند که از متد یتس استفاده کرده‌ام. یادم هست که وقتی بحث پیش می‌آمد که دوریان یتس چگونه سبک خود را اجرا می‌کرد، عده‌ای جواب می‌دادند که او فقط به باشگاه می‌رفت و یک حرکت را تا زمان اتمام نیرویش تکرار می‌کرد. اما این درست نیست. او ابتدا برای انجام آن حرکت آماده می‌شد. پیش از انجام هر حرکتی ابتدا زمان زیادی را به گرم کردن اختصاص می‌داد.

چه کسانی در مسترز المپیا حاضر خواهند بود؟

جی کاتلر با هدف افزایش حجم عضلات، خود به‌طور موقت تمرینات کاردیو را متوقف کرده است:
همانطور که می‌دانید من معتقدم که بدن یک ظرفیتی دارد. من همه تمرینات را همزمان با هم انجام نخواهم داد. اگر تمرینات عضله‌سازی را شروع کنم تمرینات کاردیو را متوقف خواهم کرد. ایده‌آل من است که با کمترین میزان تمرین بهترین نتایج ممکن را به‌دست آورم. من نمی‌دانم که وقتی به ماه آگوست رسیدیم، فیزیکم در چه وضعیتی قرار دارد. تنها چیزی که می‌دانم این است که قرار است فیزیکم را متحول کنم. پس تنها اجازه می‌دهم که تمرینات و تغذیه کار خودشان را انجام دهند. حالا اگر هشت یا ده هفته گذشت و احساس کردم که شرایط بدنی‌ام بهتر شده و حالا دیگر ظرفیت انجام تمرینات کاردیو را نیز دارم این تمرینات را هم به برنامه خود اضافه خواهم کرد. اما همانطور که می‌دانید من بدون انجام تمرینات کاردیو در یک میلیون مسابقه شرکت کردم. هدف من این است که با کمترین تلاش به بیشترین خروجی دست یابم. با این حال کنجکاوم که ببینم بدنم هفته به هفته چه تغییراتی را به‌خود می‌بیند.
علاقه‌مندان به بدنسازی هنوز نمی‌دانند که چه کسانی قرار است در مسابقات مسترز المپیا 2023 حاضر باشند. اما جی کاتلر گفته است که لیست رسمی شرکت‌کنندگان در این مسابقات هفته آینده اعلام خواهد شد:
فکر می‌کنم کمال هم در این مسابقات شرکت خواهد کرد. تخمین می‌زنم که لیست رسمی شرکت‌کنندگان تا حوالی ٢٥ آوریل اعلام شود. به‌نظرم فیل کلاهار نیز در مسترز المپیا حاضر شود. او در وضعیت خیلی خوبی قرار دارد. این مسابقات تمام دسته‌ها و همچنین مسابقات زنان را نیز در بر خواهد گرفت.
در آستانه برگزاری مسابقات مسترز المپیا تابه‌حال چند بدنساز از جمله کمال الگارگنی (قهرمان سابق دسته ٢١٢ پوند) علاقه خود را به شرکت در این مسابقات اعلام کرده‌اند. هیدتادا یاماگیشی نیز اعلام کرده بود که برای شرکت در آخرین مسابقه عمر خود بر روی استیج حاضر خواهد شد. برگزار کنندگان مسترز المپیا نیز به او برای شرکت در این مسابقات چراغ سبز نشان داده‌اند. با این حال طرفداران بدنسازی هنوز نمی‌دانند که آیا جی کاتلر در این مسابقات شرکت خواهد کرد یا نه. اما و به‌هرحال او قرار است به‌عنوان مبلغ در کشور برگزار کننده این رقابت یعنی رومانی حاضر شود. مسابقات مسترز المپیا امسال پس از یک وقفه یازده ساله دوباره به تقویم بدنسازی حرفه‌ای بازگشته است. بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...