عطش رکورد؛ نواک جوکوویچ به قلب رافائل نادال می‌زند

نواک جوکوویچ با قهرمانی اخیرش در مسابقات تنیس رولند گاروس فرانسه، موفق شد تعداد قهرمانی‌های گرند اسلم خود را به عدد 23 برساند.
کدخبر (203860) | 15 تیر 1402 | ساعت 12:40
0 139
عطش رکورد؛ نواک جوکوویچ به قلب رافائل نادال می‌زند
نواک جوکوویچ با قهرمانی اخیرش در مسابقات تنیس رولند گاروس فرانسه، موفق شد تعداد قهرمانی‌های گرند اسلم خود را به عدد 23 برساند.

 به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، نواک جوکوویچ حالا با حضور در مسابقات تنیس ویمبلدون که سومین تورنمنت مهم سال محسوب می‌شود، به بیست و چهارمین قهرمانی گرند اسلم خود دوخته است. با کناره‌گیری رافائل نادال از این مسابقات به دلیل مصدومیت، به احتمال بسیار زیاد نواک قهرمانی را بدست خواهد آورد و به جایگاهی دست خواهد یافت که هیچ تنیسور مرد دیگری تاکنون به آن دست نیافته است.

رافا و جوکوویچ همیشه با هم مقایسه شده‌اند و روبروی هم قرار گرفته و این بار هم با گذشته تفاوتی ندارد. در حالیکه نوله با هدف کسب بیست و چهارمین قهرمانی گرند اسلم وارد لندن شده، رافا در آستانه بازنشستگی قرار دارد و مصدومیت‌ها اجازه نمی‌دهد او فراتر از این برود. هنوز هم بسیاری از طرفداران تنیس در مورد این دو بازیکن افسانه‌ای صحبت می‌کنند. اخیا اندرو کسل، مرد شماره یک تنیس بریتانیا عنوان کرده بود که رافا بعد از کسب یک گرند اسلم دیگر، برای همیشه مصدومیتش باقی خواهد ماند. او در مورد از بین رفتن رکوردهای نادال به دست نوله گفته است:

برایم جالب است که ببینم کسی که قبلا صاحب رکوردهای زیادی بوده، دیگر نیست و همه به فید توئیتر خود نگاه می‌کنند تا ببینند رکورددار قبلی با رکورددار جدید چه می‌گوید و چه واکنشی نسبت به آن دارد.

عطش رکورد؛ نواک جوکوویچ به قلب رافائل نادال می‌زند

غیبت رافائل نادال به نفع نواک جوکوویچ تمام شد!

از آنجایی که رافا به دلیل مصدومیتش در این مسابقات حضور ندارد و نواک در سه گرند اسلم این فصل به قهرمانی رسیده است، نواک جوکوویچ در حال حاضر در موقعیت خوبی قرار دارد تا دست به یک شاهکار بزرگ بزند و به قهرمانی هر 4 گرند اسلم فصل دست پیدا کند. با توجه به اینکه در حال حاضر تنها کارلوس آلکاراز تهدید بزرگی برای جوکوویچ محسوب می‌شود اما با این حال به نظر می‌رسد جوکوویچ امسال دوباره تاریخ‌ساز خواهد شد.

نواک جوکوویچ برای ویمبلدون همان جایگاهی را دارد که رافائل نادال برای اوپن فرانسه دارد. جوکوویچ با روحیه بالا وارد این مسابقات شده و در شرایط خوبی توانست در دور اول رقیبش را شکست دهد. او در سه ست پیاپی به برتری رسید تا تعدادی بردهای مستقیم خود را در زمین مرکزی این مسابقات به عدد 40 برساند که بیش از هر تنیسور دیگری در دوران جدید است. همچنین او تعداد بردهایش در مسابقات گرند اسلم به 394 رسید.

نواک جوکوویچ با این برد با موفقیت خارق‌العاده‌ای که رافا در اوپن فرانسه به دست آورده، برابری کرد. این هجدهمین باری بود که نوله در ویمبلدون در دور اول پیروز شد، مانند نادال در اوپن فرانسه. نوله از سال 2017 یعنی به طور دقیق در 2182 روز، در مسابقات ویمبلدون در یک دیدار هم شکست نخورده است. او همچنین از جایگاه برابر خود با راجر فدرر در رکورد طولانی‌ترین روند پیروزی در دیدار اول عبور کرد. او از سال 2006 در مسابقات آزاد استرالیا در یک دیدار افتتاحیه در مسابقات قهرمانی بزرگ شکست نخورده است.

عطش رکورد؛ نواک جوکوویچ به قلب رافائل نادال می‌زند

زمین مرکزی جایی است که همه جادوها اتفاق می‌افتد و نوله آخرین بار در این زمین در سال 2013 به اندی موری باخت. پیروزی در دور اول این دوره از مسابقات ویمبلدون، در واقع برای هشتادمین بار در گرند اسلم‌ها رخ داد و او اولین تنیسوری است که در هر چهار اسلم این تعداد برد را کسب کرده است.

قهرمانی بالقوه ویمبلدون همچنین یک گام به دستیابی عنوان اسلم طلایی نزدیکتر شده است؛ عنوانی که شامل برنده شدن هر چهار اسلم بزرگ در یک سال است. نواک جوکوویچ قرار است نام خود را به عنوان یکی از بزرگترین اسطوره‌ها در تاریخ تنیس بنویسد.

جدیدترین اخبار سایر حوزه‌ها:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...