ادای احترام نواک جوکوویچ به کوبی برایانت/ بعد از قهرمانی شماره 23 در گرند اسلم در فرنچ اوپن 2023

نواک جوکوویچ تنیسور مشهور صربستانی پس از کسب قهرمانی در مسابقات فرنچ اوپن پیغام ویژه‌ ای به اسطوره فقید بسکتبال فرستاد.
کدخبر (195727) | 27 خرداد 1402 | ساعت 22:47
0 152
ادای احترام نواک جوکوویچ به کوبی برایانت/ بعد از قهرمانی شماره 23 در گرند اسلم در فرنچ اوپن 2023
نواک جوکوویچ تنیسور مشهور صربستانی پس از کسب قهرمانی در مسابقات فرنچ اوپن پیغام ویژه‌ ای به اسطوره فقید بسکتبال فرستاد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، بدون تردید نواک جوکوویچ یکی از بهترین تنیسورهای تاریخ دنیاست و او اخیرا توانست تا با قهرمانی در مسابقات فرنچ اوپن، بار دیگر نامش را در تاریخ تنیس ثبت کند. او بعد از رقابتی حساس مقابل کسپر رود توانست افتخار دیگری را کسب کرده و آمادگی و تسلط او در سن 36 سالگی همگان را حیرت زده کرد. بعد از کسب این موفقیت بزرگ، این تنیسور صربستانی، پیغام ویژه‌ای برای اسطوره فقید بسکتبال داشت.

نواک جوکوویچ یکی از بهترین تنیسورهای تاریخ

پیغام ویژه‌ نواک جوکوویچ برای اسطوره فقید بسکتبال

جوکو بعد از فتح بیست وسومین گرند اسلم کارنامه ورزشی اش، به شیوه خاصی به کوبی برایانت ادای احترام کرد. او در آن روز ژاکتی را به تن داشت که روی آن شماره 23 گلدوزی شده بود. وقتی خبرنگار از او در این رابطه سوال کرد، جوکوویچ پاسخ داد:

«به یاد مامبا، کوبی برایانت. گاهی شما قبل از اینکه چیزی اتفاق بیفتد، می دانید که قرار است این اتفاق رخ دهد. من واقعا به این قدرت باور دارم. قدرت ذهن و ساختن آینده.»

کوبی برایانت همیشه طرز فکری برنده داشت و با عزمی راسخ گام به میدان مسابقه می گذاشت. او با پنج قهرمانی در رقابت‌های NBA همیشه باور داشت که بهتر از اطرافیانش عمل می کند و این را حتی در جلسات تمرینی نیز به نمایش می گذاشت. دقیقا به همین دلیل هم بود که کوبی همیشه یکی از سرسخت ترین رقیبان در جریان مسابقات بود. اخلاق کاری و طرز فکر او درباره برتری نسبت به دیگران، ترس زیادی را در دل رقبا ایجاد می کرد و جوکوویچ هم با همین ذهنیت وارد پیست تنیس شده و از سد حریفان عبور می کند.

کوبی برایانت اسطوره بسکتبال

عبور جوکو از رکورد نادال

نوواک جوکوویچ، بعد از موفقیت در اوپن استرالیا در ژانویه، تلاش زیادی کرد تا بتواند بار دیگر طعم موفقیت را بچشد. بعد از آن قهرمانی او در مسابقات اوپن ایتالیا و سرپسکا، دو بار در مرحله یک چهارم نهایی از گردونه رقابت‌ها حذف شد و در مسترز مونت کارلو و با باخت مقابل لورنتسو موستی، حذف زودهنگامی را تجربه کرد. در مسابقات قهرمانی تنیس دوبی، جوکوویچ تا یک قدمی رسیدن به فینال پیش رفت ولی مغلوب دنیل مدودف شد.

عبور جوکو از رکورد نادال

اما در مسابقه با کسپر رود در مسابقات اوپن فرانسه، به نظر می رسید که او به روزهای اوجش بازگشته. در سال های اخیر، رافائل نادال دیگر تنیسور برجسته تاریخ، رکورد بیشترین قهرمانی در مسابقات گرند اسلم را با فتح 22 جام قهرمانی در اختیار داشت اما جوکو با قهرمانی در اوپن فرانسه توانست تا تعداد جام هایش را به 23 رسانده و از نادال پیشی بگیرد.

همین اتفاق سبب شد تا نادال با انتشار پیغامی در توئیتر، این موفقیت را به رقیبش تبریک بگوید. نادال در این رابطه نوشت:

«کلی تبریک به خاطر این موفقیت حیرت آور. 23 عددی است که چند سال پیش حتی نمی شد به آن فکر کرد ولی تو این کار را کردی. از این موفقیت در کنار خانواده و تیمت لذت ببر.»

قرار بر این بود که نادال هم در مسابقات آزاد فرانسه شرکت کند اما به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه لگن، نتوانست در این تورنمنت حضور بیابد. برخی از منابع خبری ادعا می کنند که سال 2024 آخرین سال حضور این تنیسور اسپانیایی در رقابت های تنیس خواهد بود.

رافائل نادال دیگر تنیسور برجسته تاریخ

از نادال و جوکوویچ به عنوان اسطوره‌های تاریخ تنیس یادمی شود. آخرین مصاف این دو تنیسور بزرگ با یکدیگر به مسابقات اوپن فرانسه در سال 2022 برمی گردد که با پیروزی نادال به پایان رسید.

آخرین خبرهای ورزشی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...