داستان کفش افسانه ای جردن ؛ فیلمی که مایکل جردن در آن نقشی ندارد !

بن افلک، مت دیمون و کریس تاکر در فیلم Air ماجرای جالب عقد قرارداد شرکت نایکی و مایکل جردن، ستاره پیشین دنیای بسکتبال را به تصویر کشیده اند.
کدخبر (164775) | 22 فروردین 1402 | ساعت 20:29
0 217
داستان کفش افسانه ای جردن ؛ فیلمی که مایکل جردن در آن نقشی ندارد !
بن افلک، مت دیمون و کریس تاکر در فیلم Air ماجرای جالب عقد قرارداد شرکت نایکی و مایکل جردن، ستاره پیشین دنیای بسکتبال را به تصویر کشیده اند.

به گزارش سرخ نیوز، زمانی که مایکل جردن با شرکت نایک قرارداد امضا کرد، دنیای لباس‌های خیابانی و ورزشی برای همیشه تغییر کرد. حالا این اتفاق در فیلم مستندی به نام «Air» به تصویر کشیده شده است. مایکل جردن از طرفداران متعصب آدیداس بود و در دوران دبیرستانش از کفش‌های کتانی این برند معروف استفاده می‌کرد. زمانی که او وارد تیم بسکتبال کالج تار هلز شد، آنها با برند Converse برای تامین کفش‌های خود قرارداد امضا کردند. به همین دلیل مایکل جردن در طول سال‌هایی که در لیگ NCAA فعالیت داشت، از برند Magic-Bird استفاده می‌کرد. پس از حضور در المپیک 1984 لس آنجلس، کاملاً مشخص بود که مایکل جردن به زودی به یک فوق ستاره NBA تبدیل خواهد شد. مهارت او در دویدن، پرش، توپ ربایی و سرعت دویدن، در همان دوران باعث شگفتی طرفداران بسکتبال در دنیا شد. با این حال در آن زمان NBA ارزش تجاری زیادی نداشت. در واقع حتی بازی‌های فینال NBA پخش زنده تلویزیونی نداشت و بازی‌های لیگی که چهارمین لیگ ورزشی معتبر دنیا بود، با تاخیر و از روی نوار ویدیویی پخش می‌شد. داستان کفش افسانه ای جردن ؛ فیلمی که مایکل جردن در آن نقشی ندارد! با این حال با تصمیم سانی واکارو به عنوان مدیر شرکت نایک، این برند بزرگترین قرارداد تاریخ ورزش را برای تامین کفش‌های ورزشی مایکل جردن، با این ستاره بسکتبال امضا کرد. او فیل نایت بنیانگذار و رئیس شرکت نایک را متقاعد کرد که به این جوان ۲۱ ساله ایمان بیاورد. حالا فیلم «Air» نگاهی عمیق به جریان این اتفاقات داشته است. داستان کفش افسانه ای جردن ؛ فیلمی که مایکل جردن در آن نقشی ندارد!

چرا به فیلم Air رتبه R داده شده است؟

با توجه به اینکه این فیلم هنوز اکران نشده، نمی‌توان به مثال‌های عینی اشاره کرد که چرا فیلم رتبه R را دریافت کرده است. با این حال در اینگونه فیلم‌ها دیالوگ‌های مملو از فحاشی وجود دارد. اکثر فیلم‌های از این دست به شدت شامل استفاده از کلمات رکیک و فحش هستند. این فیلم به کارگردانی بن افلک که نقش فیل نایت را بازی می‌کند، تا حد زیادی نقدهای مثبت منتقدان را به دست آورده است. راتن تومیتو  امتیاز 81 را به فیلم داده است، در حالی که میانگین امتیاز متاکریتیک از 70 منتقد 8.2/10 است. افرادی مانند ویولا دیویس (بازیگر نقش دلوریس جردن) و مت دیمون (بازیگر نقش سانی واکارو) قطعاً تأثیر قابل توجهی بر بازارپسندی فیلم داشته‌اند. داستان کفش افسانه ای جردن ؛ فیلمی که مایکل جردن در آن نقشی ندارد!

غیبت مایکل جردن در فیلم Air

به ندرت می‌توانید فیلمی را بیابید که شخصیت اصلی داستان آن، در فیلم محوریت نداشته باشد. اما در مورد این فیلم چنین اتفاقی رخ داده است. در حایکه فیلم تازه بن افلک در مورد مایکل جردن و تولید کفش‌های معروف Air Jordan است، خود این بازیکن افسانه‌ای بسکتبال در فیلم حضور ندارد و در عوض به نظر می‌رسد مادرش دلوریس جرن نقش اصلی فیلم را ایفا می‌کند. اگرچه موضوع فیلم در مورد قرارداد شرکت نایک با مایکل جردن است اما در واقع تمرکز آن بر روی اتفاقات و مشکلاتی است که تا پیش از آن وجود داشته و به همین دلیل در چنین دورانی مادر جردن نقش مهمی را در زندگی ایفا کرده است. بن افلک که به همراه مت دیمون و کریس تاکر در برنامه کلی کلارکسون حضور پیدا کرده بود، عنوان کرد که بدون مادر جردن امکان نداشت هیچ کدام از این اتفاقات رخ دهد. داستان کفش افسانه ای جردن ؛ فیلمی که مایکل جردن در آن نقشی ندارد! مایکل نه تنها پسری وابسته به مادرش بود بلکه دلوریس اغلب تصمیمات بزرگ را برای پسرش می‌گرفت. او همواره از پسرش محافظت می‌کرد و حتی به نوعی این قرارداد بزرگ را هم دلوریس امضا کرده بود. بیش تر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...