محمدعلی کلی ؛ بوکسوری که بهترین بود اما باهوش نبود

محمدعلی کلی بزرگ ترین بوکسور تاریخ، نه تنها داخل رینگ بلکه خارج از حیطه ورزشی هم یک الگوی تمام عیار برای دنیا بود.
کدخبر (126048) | 24 دی 1401 | ساعت 12:41
0 997
محمدعلی کلی ؛ بوکسوری که بهترین بود اما باهوش نبود
محمدعلی کلی بزرگ ترین بوکسور تاریخ، نه تنها داخل رینگ بلکه خارج از حیطه ورزشی هم یک الگوی تمام عیار برای دنیا بود.

به گزارش سرخ نیوز، محمد علی کلی نه تنها یک اسطوره بوکس بلکه یک نماد فرهنگی و اجتماعی برای جامعه آمریکا و حتی دنیا بود. او نه تنها به خاطر مهارت های ورزشی‌اش، بلکه به خاطر تاثیرگذاری‌اش در خارج از رینگ بوکس نیز در یادها مانده است. علی مهارت‌های استراتژیک و تاکتیکی فوق‌العاده‌ای داشت و همین او را در دنیای بوکس به شهرت رسانده بود. او همچنین در درگیری‌های لفظی و گرفتن تمرکز رقبایش مهارت خاصی داشت و همین بازی با کلمات و جملات و جنگ‌های روانی، باعث می‌شد تا از پیش از رویارویی از حریفش یک قدم جلوتر باشد. او استاد جنگ روانی بود و اغلب می‌توانست روی مخ رقبایش راه برود و تمرکز آنها را مختل و اعتماد آنها را تضعیف کند. اما کسی که از وی به عنوان بزرگترین بوکسور تاریخ یاد می‌شود، چقدر باهوش بود؟

IQ محمد علی کلی چقدر بود؟

ضریب هوشی محمد علی حدود 78 تخمین زده شده است. توجه به این نکته مهم است که هوش تنها با نمرات IQ تعیین نمی‌شود. هوش و توانایی تفکر خلاقانه علی، نقش بسزایی در موفقیت او به عنوان یک بوکسور داشت. این بوکسور افسانه‌ای دچار اختلال در خواندن بود که همین باعث شده بود اعتماد به نفسش تا حد زیادی کم شود. محمدعلی کلی ؛ بوکسوری که بهترین بود اما باهوش نبود

 محمد علی کلی بیرون از رینگ

در خارج از رینگ، علی یک شاعر تمام و کمال و فعال حقوق مدنی بود. او از جایگاه خود بارها و بارها استفاده کرد تا علیه بی عدالتی و نابرابری صحبت کند. جذابیت و سخنوری به او کمک کرد تا به صدای قدرتمندی برای تغییرات اجتماعی تبدیل شود. علی علاوه بر فعالیت ورزشی و اجتماعی، یک تاجر و کارآفرین موفق نیز بود. او محصولات و برندهای مختلف را تبلیغ کرد. او همچنین صاحب چندین تجارت مختلف از جمله مالکیت و اداره یک رستوران و یک خط تولید لباس ورزشی بود. تأثیر فرهنگی علی فراتر از دستاوردهای ورزشی و فعالیت اجتماعی او بود. او شخصیتی بزرگتر از حد معمول داشت و شوخ طبعی، جذابیت و کاریزمایش او را به شهرت رساند. او در دنیای ورزش پیشرو بود و راه را برای ورزشکاران آینده هموار کرد تا از موقعیت خود برای صحبت در مورد مسائل اجتماعی و سیاسی استفاده کنند. علیرغم نداشتن ضریب هوشی بالا، خلاقیت و سخت کوشی علی او را به یکی از بهترین بوکسورهای تمام دوران تبدیل کرد. او توانست در طول زندگی، خود را تطبیق دهد و تکامل یابد و مدام در سبک زندگی و ورزش خود نوآوری ایجاد کند. همچنین خصلت انعطاف پذیری به او کمک کرد تا بر ناملایمات و ناکامی‌ها غلبه کند مانند اخراجش از بوکس به دلیل امتناع از اعزام به جنگ ویتنام. محمدعلی کلی ؛ بوکسوری که بهترین بود اما باهوش نبود علی در زندگی نامه خود نوشته است:
"فقط گفتم من بهترینم، باهوش‌ترین نیستم".
این سخنان گواه سخت کوشی، فداکاری و مهارت‌های او در موفقیت او چه در رینگ و چه در خارج از رینگ است. حتی کاستی‌های خودش هم نتوانست جلوی افسانه شدنش را بگیرد. او واقعاً بزرگ‌ترین بوکسور تمام دوران بود. درباره محمد علی کلی بیش تر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...