مبارزه جنجالی محمد علی و سانی لیستون در سال 1965؛ تئوری توطئه درباره یک ناک اوت صحنه‌سازی شده

محمد علی کلی گفته بود که از قدرت مشت سانی لیستون و از مبارزه برابر این بوکسور وحشت داشت.
کدخبر (199728) 06 تیر 1402 | ساعت 08:53
0 346
محمد علی کلی گفته بود که از قدرت مشت سانی لیستون و از مبارزه برابر این بوکسور وحشت داشت.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، مبارزه محمد علی و سانی لیستون یکی از مشهورترین مبارزات تاریخ بوکس است. لیستون در آن زمان با قدرت اعجاب‌انگیز مشت‌های خود شناخته می‌شود و توانسته بود در دو مبارزه متوالی فلوید پترسون را ناک اوت کند. محمد علی کلی یکبار در طی مصاحبه‌ای راجع به این مبارزه گفته بود:

سانی لیستون را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بوکسورهای تاریخ می‌شناختند. او دو بار متوالی فلوید پترسون را در همان راند اول ناک اوت کرده بود. همه از او می‌ترسیدند.
محمد علی در ادامه گفته بود:
من هم تا سرحد مرگ از او می‌ترسیدم. اما این ترس در مبارزه دوم ازبین رفته بود و توانستم در همان راند اول با یک ضربه سریع و قدرتمند ناک اوتش کنم.
محمد علی اعتراف کرده بود که پیش از مبارزه با سانی لیستون به‌شدت ترسیده بود. با این حال، در مبارزه مجدد دو مشت‌زن بود که علی توانست حریف خود را در همان راند نخست ناک اوت کند. این همان مبارزه‌ای است که آن تصویر نمادین از محمد علی کلی در آن به‌ثبت رسیده است: علی بالای سر حریف ناک اوت شده ایستاده و از او می‌خواهد که بلند شود و به مبارزه ادامه دهد.
مبارزه جنجالی محمد علی و سانی لیستون در سال 1965؛ تئوری توطئه درباره یک ناک اوت صحنه‌سازی شده

آیا سانی لیستون عمدا در برابر محمد علی شکست خورد؟

رقابت میان محمد علی و سانی لیستون در سال 1964 آغاز شد. علی در اولین مبارزه خود با لیستون توانست او را از تخت به‌زیر بکشد و عنوان قهرمانی دسته سنگین وزن را مال خود کند. این آخرین مبارزه‌ای بود که علی در آن با نام قبلی خود، یعنی کاسیوس کلی، حاضر شد. او پس از این مبارزه به دین اسلام گروید و نامش را به محمد علی تغییر داد. مبارزه دوم محمد علی و سانی لیستون مبارزه‌ای بسیار پرحاشیه بود. این مبارزه در سال 1965 به انجام رسید و هنوز دو دقیقه هم از شروع جدال نگذشته بود که لیستون به زمین افتاد. عده‌ی زیادی از طرفداران بوکس معتقدند که این یک ناک اوت ساختگی بود. آن‌ها می‌گویند ضربه علی از قدرت کافی برای ناک اوت کردن لیستون برخوردار نبود و تازه مشخص نیست که این ضربه اصلاً به او اصابت کرده باشد.
  بسیاری از علاقه‌مندان و کارشناسان بوکس معتقدند که سانی لیستون تعمداً خود را به زمین انداخته است. آن‌ها مافیای شرط‌بندی را علت پنهان این صحنه‌سازی می‌دانند. عده دیگری این تئوری را مطرح می‌کنند که لیستون از ترس مسلمانان سیاهپوست ساکن آمریکا این اتفاق را رقم زده است. آن‌ها می‌گویند ترس سانی لیستون از این بوده که اگر محمد علی را شکست دهد، توسط این افراد مورد سوءقصد قرار گیرد. آخرین اخبار ورزش بوکس:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
ویدئو های ترند
موردی نیست.
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...