مرگی که مسیر بدنسازی را تغییر داد؛ رونی کلمن ، شان رای و دیگران در دادگاه!

در حالی که حادثه ای که باعث مرگ یک ورزشکار جوان شد به وجهه عمومی بدنسازی لطمه زده است، کلمن 59 ساله معتقد است این اتفاق نشان دهنده جنبه‌ هایی از این ورزش است که پنهان مانده بود.
کدخبر (220044) | 25 مرداد 1402 | ساعت 06:22
0 180
مرگی که مسیر بدنسازی را تغییر داد؛ رونی کلمن ، شان رای و دیگران در دادگاه!
در حالی که حادثه ای که باعث مرگ یک ورزشکار جوان شد به وجهه عمومی بدنسازی لطمه زده است، کلمن 59 ساله معتقد است این اتفاق نشان دهنده جنبه‌ هایی از این ورزش است که پنهان مانده بود.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، رونی کلمن با 8 قهرمانی مستر المپیا، به همراه لی هنی به عنوان موفق‌ترین بدنسازان تاریخ شناخته می‌شود. هنوز هم سال‌ها پس از بازنشستگی، دنیای بدنسازی رونی کلمن را دنبال و سخنان او را به شدت بررسی می‌کند. پادشاه سال گذشته در یکی از معدود تجربیاتش، در یک پادکست حضور پیدا کرد. این در حالی است که او به طور معمول ویدیوهایی را از خودش فضای مجازی منتشر می کند. کلمن در خلال گفتگو با مجری برنامه بردلی مارتین، نظر خود را در مورد اینکه چرا بدنسازی وارد جریان اصلی نشد، ارائه کرد. قبل از سال 1970، تابوها و باورهای غلط بدنسازی را احاطه کرده بود. با این حال به لطف آرنولد شوارتزنگر و چند بدنساز دیگر دوران طلایی، این ورزش مورد توجه عموم قرار گرفت. موفقیت شوارتزنگر در جریان اصلی به سوق دادن این ورزش به سمت مخاطبان اصلی کمک کرد. شبکه‌های تلویزیونی شروع به نمایش مسابقه مستر المپیا کردند. با این حال در اواخر دهه 90، این روند رو به رشد متوقف شد. در طول پادکست راو تاک، این بدنساز افسانه‌ای دلیل این کند شدن روند پیشرفت را توضیح داده است.

مرگی که مسیر بدنسازی را تغییر داد؛ رونی کلمن ، شاون ری و دیگران در دادگاه!استفاده از مواد تقویت کننده باعث مرگ غم انگیز یک ورزشکار جوان شد

در جریان این پادکست، مارتین از کلمن می‌پرسد که آیا بدنسازی در مسیری قرار دارد که مانند یک ورزش رایج باشد و به نظر شما چه چیزی این را تغییر داد؟ کلمن به اتفاقی اشاره کرد که فکر می‌کند مسیر آینده بدنسازی را تغییر داد. پادشاه گفت زمانی که او در حال مسابقه بود، استفاده از مواد تقویت کننده عملکرد باعث مرگ غم انگیز یک ورزشکار جوان شده بود.
او نوجوانی بود که بیسبال بازی می‌کرد، از نوعی مواد مخدر استفاده کرده بود. فکر می‌کنم این ماده دکا بود. با این حال وقتی یکی از نزدیکان این نوجوان متوجه شد که او از یک استروئید استفاده کرده است، او را وادار کردند که این کار را ترک کند.
از جمله عوارض جانبی استروئیدها، نوسانات خلقی است که با تولید طبیعی بدن تداخل دارد.
این نوجوان رفته رفته افسرده شده بود و بالاخره یک روز خودکشی کرد. مادرش که فهمید او از دارو استفاده کرده، زندگی را به جهنم تبدیل کرد.

مرگی که مسیر بدنسازی را تغییر داد؛ رونی کلمن ، شاون ری و دیگران در دادگاه!امید بزرگ رونی کلمن ؛ ورزش بدنسازی در المپیک

همین اتفاق باعث شد تا بدنسازان مطرح از جمله رونی کلمن، شان رای و دیگران توسط مقامات پایشان به دادگاه باز شود. بدنسازان باید در دادگاه حاضر می‌شدند و به سؤالاتی مانند چه دارویی مصرف می‌کنی؟ داروها رو از کجا می‌اوری؟ چه کسی این داروها را به شما می‌رساند؟ و ...پاسخ می‌دادند.

صفحه بدنسازی سرخ نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید: https://www.instagram.com/sorkhnews_gym


این اتفاق به طور کامل رسانه‌ای شد و تاثیر بدی بر جامعه گذاشت و باعث شد تا چندین دهه زحمت بدنسازان بر باد برود. با این حال رونی کلمن در فکر این بود که شکوه از دست رفته را بازیابی کند. در حالی که این حادثه به وجهه عمومی بدنسازی لطمه زده است، کلمن 59 ساله معتقد است این اتفاق نشان دهنده جنبه‌هایی از این ورزش است که پنهان مانده بود.
اطلاعات درستی در زمینه مصرف داروها و سلول درمانی وجود نداشت و باید کلینیک‌ها در این زمینه اطلاعات جامعه را بالا می‌بردند تا دچار سو مصرف دارو نشویم. در حالیکه برخی از این داروها مفید هستند، به همه آنها انگ مواد مخدر زده شده بود.
علیرغم ناکامی‌ها، افرادی مانند رونی کلمن و آرنولد شوارتزنگر همچنان در تلاش هستند تا به این ورزش کمک کنند تا به جریان اصلی تبدیل شود. در واقع، کلمن حتی امیدوار است که این ورزش روزی به المپیک برسد. آخرین اخبار ورزش بدنسازی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...