مستر المپیا 1969 | روزی آرنولد شوارتزنگر مقابل سرجیو اولیوا شکست خورد

کدخبر (206503) | 22 تیر 1402 | ساعت 07:57
0 2431
مستر المپیا 1969 | روزی آرنولد شوارتزنگر مقابل سرجیو اولیوا شکست خورد
آرنولد شوارتزنگر چهره برجسته دنیای بدنسازی و قهرمان 7 دوره مستر المپیا در مستر المپیا 1969 مقابل سرجیو اولیوا شکست خورد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، آرنولد شوارتزنگر یکی از برجسته‌ترین بدنسازان تاریخ و دارنده هفت عنوان قهرمانی مستر المپیا است. او شمایل بی‌همتای این ورزش در دهه هفتاد میلادی بود و یکی از اصلی‌ترین دلایل موفقیت‌های آتی آن. آرنولد شوارتزنگر در طی دوران حرفه‌ای خود در بدنسازی در برابر معدودی از حریفان متحمل شکست شد که از جمله آنها می‌توان به فرانک زین، سرجیو اولیوا و چستر یورتون اشاره کرد. اولیوا تنها بدنسازی بود که موفق شد آرنولد را در مسابقات مستر المپیا شکست دهد. اخیرا عکسی از مسابقات مستر المپیا 1969 در فضای اینترنت وایرال شده است. این عکس دو نفر از بهترین بدنسازان تاریخ را در دوران اوجشان در کنار یکدیگر نشان می‌دهد. کاربران نیز در قالب کامنت واکنش‌های گسترده‌ای را به این تصویر نشان داده‌اند.

واکنش کاربران به تصویری از تنها شکست آرنولد در مستر المپیا

صفحه Old School Gym در فیسبوک عکسی از مسابقات مستر المپیا 1969 را به اشتراک گذاشته است و نوشته است:

وقتی سرجیو اولیوا آرنولد شوارتزنگر را شکست داد.

در این عکس آرنولد جوان دیده می‌شود که در کنار اولیوا ایستاده است. این تصویر طرفداران بدنسازی را پنج دهه به عقب برد. آنها در قسمت کامنت‌های این پست شروع به ابراز واکنش و اظهار دیدگاه‌های خود نمودند. یکی از کاربران با گفتن اینکه:

زمان همه‌ی ما را شکست خواهد داد.

به حقیقت غایی و خدشه‌ناپذیر زندگی اشاره کرده است. بدون شک مقایسه اندام کنونی آرنولد شوارتزنگر 75 ساله با اندام دوران جوانیش این حقیقت را یک بار دیگر به اثبات خواهد رساند. کاربر دیگری با اشاره به «عصر طلایی بدنسازی» از فیزیک‌هایی سخن گفته است که با وجود درشت و غول‌آسا نبودن به‌غایت عضلانی و چشم‌نواز بودند. یکی دیگر از کاربران با اشاره به اتفاقات سال‌های آتی از موفقیت آرنولد شوارتزنگر در دوره‌های بعدی مستر المپیا سخن گفته است:

آرنولد در سال‌های بعد چندین بار قهرمان مستر المپیا شد.

کاربری دیگر اینطور به عکس بلوط اتریشی و سرجیو اولیوا در کنار یکدیگر واکنش نشان داده است:

روزهای خوش قدیم!

روزی آرنولد شوارتزنگر مقابل سرجیو اولیوا شکست خورد 02

انتقام آرنولد شوارتزنگر از سرجیو اولیوا

سرجیو اولیوا که از او با ‌عنوان بزرگترین بدنساز دهه 60 میلادی یاد می‌کنند یک بار در خصوص رقابت خود با آرنولد شوارتزنگر گفته بود:

تنها کسی که به سطح من نزدیک شد و اندکی مرا به چالش کشید آرنولد بود. اما قطر بازوهای او تنها 19 اینچ بود. بازوهای من از سرم بزرگتر بود. من کاملا بی‌رقیب بودم.

با این حال بلوط اتریشی در ادامه تمرینات سخت و پرفشاری را پشت سر گذاشت و توانست قفسه سینه 57 اینچی و بازوان 22 اینچی برای خود بسازد. در مستر المپیا 1970 بود که آرنولد شوارتزنگر جوان با شکست دادن سرجیو اولیوا دنیا را در بهت فرو برد. آرنولد برای بهترین بودن به‌سختی تلاش کرد. او نه‌فقط در بدنسازی، بلکه بعدها در بازیگری و سیاست نیز با همین روحیه به موفقیت دست یافت. او هنوز و حتی در سن 75 سالگی نیز دست‌بردار نیست و همچنان الهامبخش افراد زیادی در اقصی نقاط دنیاست.

آخرین خبرها از ورزش بدنسازی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...